Modningsakupunktur?

Knikki

Betatt av forumet
Noen som har erfaring med dette? Eller kjenner noen som har prøvd?

Hvis jeg skal føde vaginalt så vil legen at det skal skje senest om 25 dager. Baby er stor og i seteleie så jeg fikk beskjed om at "jobben min" nå var å komme i fødsel før den tid :)

Ingen erfaring, så følger med i tråden:) skal neste uke når jeg er 38 uker:)

Ikke testet det selv, men min jordmor gjør visst rundt 50 akupunkturbehsndlinger i måneden så er veldig dreven!
Skal prøve det på kontroll i uke 37, men følger med her for å høre erfaringer. Jeg er veldig redd for nåler:hilarious:

Fikk det på sykehuset sist da jeg kom inn med vannavgang og rier, men null modning. Hadde ikke særlig effekt da, men det kan jo hende det hadde hatt en effekt om jeg hadde startet med det noen uker i forveien.

Jeg tok modningsakupunktur før første fødsel i 2014. Skal også begynne med det til uken, da er jeg 36 + 4 uker på vei.
Slik jeg har forstått det gis dette for å forberede kroppen for fødselen og at den ikke har noe innvirkning på at selve fødselen skal starte, samt så står det i linken nedenfor at hodeleie er et kriterium for å få akupunkturen.

http://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Forberedende-akupunktur-til-fodsel/

Min opplevelse er at det hadde virkning, fra vannet gikk til hun var ute gikk det ni timer. Tror det hadde gått fortere om jeg hadde klart å komme meg ut av sengen også (følte meg låst pga stan overvåkning + epidural...) og jeg tror jo at det var akupunkturen i forkant som var med på at jeg gikk jeg fra 4 cm til 10 cm åpning på under en time (kanskje litt i heftigste laget for min del ;-) ). Har hørt at det er mange som ikke opplever effekt av det, så det blir jo en veiing til og fra - for det koster jo litt å ta dette.

Håper lille i magen din snur seg "rett" vei og at alt går bra med dere når han/hun melder sin ankomst <3

Heg skal prøve for første gang neste uke,er 35 uker da. Akupunktur og fotsoneterapi .

Jeg tok modningsakupunktur før første fødsel i 2014. Skal også begynne med det til uken, da er jeg 36 + 4 uker på vei.
Slik jeg har forstått det gis dette for å forberede kroppen for fødselen og at den ikke har noe innvirkning på at selve fødselen skal starte, samt så står det i linken nedenfor at hodeleie er et kriterium for å få akupunkturen.

http://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Forberedende-akupunktur-til-fodsel/

Min opplevelse er at det hadde virkning, fra vannet gikk til hun var ute gikk det ni timer. Tror det hadde gått fortere om jeg hadde klart å komme meg ut av sengen også (følte meg låst pga stan overvåkning + epidural...) og jeg tror jo at det var akupunkturen i forkant som var med på at jeg gikk jeg fra 4 cm til 10 cm åpning på under en time (kanskje litt i heftigste laget for min del ;-) ). Har hørt at det er mange som ikke opplever effekt av det, så det blir jo en veiing til og fra - for det koster jo litt å ta dette.

Håper lille i magen din snur seg "rett" vei og at alt går bra med dere når han/hun melder sin ankomst <3

Leste gjennom linken, får vel ringe å høre om det kan være aktuelt for meg da.. Greit å vite at det ikke skal starte en fødsel da, for det trodde jeg :p Men jeg er villig til å prøve alt, i tilfelle det kan være en faktor som kan føre til at jeg føder tidligere :) eller så blir det jo mest sannsynlig KS.
Takk for det! Jeg håper enda på at hun velger å stupe kråke :p hun har jo ikke festet seg enda :)

Jeg har samme utfordring som deg, baby ligger i seteleie og jeg må føde han før han blir for stor om jeg skal kunne føde vaginalt... Skal på modningakupunktur i løpet av uka (er i uke 36) og skal prøve slike moxa sticks for å prøve å få han til å snu seg, selv om legen tviler på at sistnevnte vil skje. Selv om akupunkturen ikke starter fødselen så tror jeg det kan være verdt et forsøk for å få kroppen mer forberedt så den kanskje jobber bedre (noe som er viktig ved en setefødsel) og det synes ikke legen var noen dårlig idé heller.

Jeg har samme utfordring som deg, baby ligger i seteleie og jeg må føde han før han blir for stor om jeg skal kunne føde vaginalt... Skal på modningakupunktur i løpet av uka (er i uke 36) og skal prøve slike moxa sticks for å prøve å få han til å snu seg, selv om legen tviler på at sistnevnte vil skje. Selv om akupunkturen ikke starter fødselen så tror jeg det kan være verdt et forsøk for å få kroppen mer forberedt så den kanskje jobber bedre (noe som er viktig ved en setefødsel) og det synes ikke legen var noen dårlig idé heller.

Jeg bestemte meg for modningsakupunktur jeg også, skal denne uken :) Ja det er jeg enig i, få ordentlige gode sterke rier! hva er moxa sticks? Jeg er i uke 37 i morgen så nå tviler jeg på at hun snur seg, men jeg må si at det hadde gjort meg mer avslappet. Jeg vet jo ikke helt hva jeg kan forvente meg ved en setefødsel, for ikke å snakke om KS :) krysser fingrene for oss begge og håper at de små velger å snu :)

Back
Topp