Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Jeg tok modningsakupunktur før første fødsel i 2014. Skal også begynne med det til uken, da er jeg 36 + 4 uker på vei.
Slik jeg har forstått det gis dette for å forberede kroppen for fødselen og at den ikke har noe innvirkning på at selve fødselen skal starte, samt så står det i linken nedenfor at hodeleie er et kriterium for å få akupunkturen.
http://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Forberedende-akupunktur-til-fodsel/
Min opplevelse er at det hadde virkning, fra vannet gikk til hun var ute gikk det ni timer. Tror det hadde gått fortere om jeg hadde klart å komme meg ut av sengen også (følte meg låst pga stan overvåkning + epidural...) og jeg tror jo at det var akupunkturen i forkant som var med på at jeg gikk jeg fra 4 cm til 10 cm åpning på under en time (kanskje litt i heftigste laget for min del ;-) ). Har hørt at det er mange som ikke opplever effekt av det, så det blir jo en veiing til og fra - for det koster jo litt å ta dette.
Håper lille i magen din snur seg "rett" vei og at alt går bra med dere når han/hun melder sin ankomst <3
Jeg har samme utfordring som deg, baby ligger i seteleie og jeg må føde han før han blir for stor om jeg skal kunne føde vaginalt... Skal på modningakupunktur i løpet av uka (er i uke 36) og skal prøve slike moxa sticks for å prøve å få han til å snu seg, selv om legen tviler på at sistnevnte vil skje. Selv om akupunkturen ikke starter fødselen så tror jeg det kan være verdt et forsøk for å få kroppen mer forberedt så den kanskje jobber bedre (noe som er viktig ved en setefødsel) og det synes ikke legen var noen dårlig idé heller.