http://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Forberedende-akupunktur-til-fodsel/
Noen som har erfaring/har tenkt til å prøve?
Noen som har erfaring/har tenkt til å prøve?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da virker det som om akupunktur kan ha god virkning på deg! Jeg har fått det mot migrene med veldig god virkning (så flytta jeg og nå er han død så kan ikke få behandling av han mer iallefall) Også fikk jeg akupunktur under fødselen for å trigge pressriene, de var litt korte og ineffektive Jenta ble født hu! Så jeg har også stor tro på akupunkturJa jeg skal prøve neste tirsdag. ingen erfaring, men har god tro på akupunktur. Fikk ei nål i tåa etter forrige fødsel fordi morkaken ikke ville ut. Da sklei den ut med en gang
Det var helt imponerende. Jeg hadde ingen tro på at det ville hjelpe. De sa det var siste de kunne gjøre før de Evt måtte operere, for jeg fortsatte jo å blø mens den var inni der Et stikk og splæsj sa det!Da virker det som om akupunktur kan ha god virkning på deg! Jeg har fått det mot migrene med veldig god virkning (så flytta jeg og nå er han død så kan ikke få behandling av han mer iallefall) Også fikk jeg akupunktur under fødselen for å trigge pressriene, de var litt korte og ineffektive Jenta ble født hu! Så jeg har også stor tro på akupunktur
Det er jeg usikker på! Men noen av dem kan tydeligvis akupunktur siden hun jeg hadde sist satte nåler på meg Skal undersøke! Ellers er det en privatklinikk ikke langt unna med jordmødre, kan hende de også kan sette..Det var helt imponerende. Jeg hadde ingen tro på at det ville hjelpe. De sa det var siste de kunne gjøre før de Evt måtte operere, for jeg fortsatte jo å blø mens den var inni der Et stikk og splæsj sa det!
Men de har kanskje jordmorpoliklinikken på sykehuset ditt? Er der jeg får modningsakupunktur
Har akkurat samme tankene som deg! Hadde store planer om akupunktur, men da det måtte gjøres en gang i uken og koster såpass mye så klarer jeg meg heller uten. Det blir for dyrt for min del.Tenkte kanskje å prøve det, iom at det er det eneste som har bevist virkning på modningsprosess før fødsel så man kan slippe for lang overtid...
Er bare veldig usikker på hvor mange ganger man trenger og hvor tidlig man bør starte?
På klinikken der jeg spurte anbefalte hun en behandling i uka fra uke 34, men det koster jo selvsagt 500kr pr gang... Vet ikke om typ 3000kr på akupunktur er verdt det bare for å slippe gå på overtid fordi jeg blir utålmodig
Har akkurat samme tankene som deg! Hadde store planer om akupunktur, men da det måtte gjøres en gang i uken og koster såpass mye så klarer jeg meg heller uten. Det blir for dyrt for min del.
I den artikkelen jeg har linket til anbefales det fra uke 36, en gang i uken også to ganger i uka fra uke 38 Blir vel i grunn samme antall ganger til slutt. Men du kan vel velge det selv, jeg vil tro det har en positiv effekt selv om du begynner i uke 37 og har det en gang i ukaTenkte kanskje å prøve det, iom at det er det eneste som har bevist virkning på modningsprosess før fødsel så man kan slippe for lang overtid...
Er bare veldig usikker på hvor mange ganger man trenger og hvor tidlig man bør starte?
På klinikken der jeg spurte anbefalte hun en behandling i uka fra uke 34, men det koster jo selvsagt 500kr pr gang... Vet ikke om typ 3000kr på akupunktur er verdt det bare for å slippe gå på overtid fordi jeg blir utålmodig
Forhørte meg litt med de medisinsk utdannede venninnene mine (en barnelege og en gyn-lege) og de mente at det ikke er noe forskningsbasert som tilsier at akupunktur vil funke på modning. Nå skal det sies at de er veldig "nøkterne" jenter som ikke tror på noe som ikke er helt medisinsk etterprøvbart, og de sa til og med at den mulige placeboeffekten man kan få av akupunktur om man tror på det kanskje ha en effektHar akkurat samme tankene som deg! Hadde store planer om akupunktur, men da det måtte gjøres en gang i uken og koster såpass mye så klarer jeg meg heller uten. Det blir for dyrt for min del.
Herlig liker venninnene dine merker jeg er samme typen selv men skal innrømme at jeg er så drittlei av hele gravidgreien nå at jeg ble litt villig til å prøve alt. Men til den prisen fikk jeg føttene litt ned på jorden igjen og som du sier er det jo bedre for bebis å bo i magehuset litt lenger.Forhørte meg litt med de medisinsk utdannede venninnene mine (en barnelege og en gyn-lege) og de mente at det ikke er noe forskningsbasert som tilsier at akupunktur vil funke på modning. Nå skal det sies at de er veldig "nøkterne" jenter som ikke tror på noe som ikke er helt medisinsk etterprøvbart, og de sa til og med at den mulige placeboeffekten man kan få av akupunktur om man tror på det kanskje ha en effekt
Dog var anbefalingen fra dem begge at jeg heller burde bruke de siste ukene på å hvile masse så kroppen var så klar som mulig for fødsel, og at det aller beste for bebis er å heller komme litt på overtid enn flere uker før <3
Ja det var toppen av lykke faktisk!Det er jeg usikker på! Men noen av dem kan tydeligvis akupunktur siden hun jeg hadde sist satte nåler på meg Skal undersøke! Ellers er det en privatklinikk ikke langt unna med jordmødre, kan hende de også kan sette..
Ja, det er fascinerende! Og når man kan bevise at det funker via forskning så blir det enda sterkere! Så flott at du slapp å operere!
Noen sykehus tilbyr det på føden, eller så har man private akupunktørerHvor kan man få gjort det?
Det er ikke for å modnes noe tidligere man får akupunktur, men for å gjøre modningsprosessen kortere Forskning viser at de som har fått modningsakupunktur har raskere og enklere fødseler fordi kroppen kommer lettere i gang når den først er klar Så du modnes ikke noe tidligere enn du ellers ville gjort, det blir bare mer effektivt.Tenker at kroppen modnes når den selv vil, og at baby kommer når hun er klar Viktigere at hun er klar, enn at jeg er det skjønner godt utålmodigheten da, det er noen laaaaaange uker og dager på slutten men, dyrt, og bebis kommer jo til slutt uansett
Det handler ikke alltid om å være utålmodig da. Du må ikke ta alle under en kam For meg handler det om å bli klar selv. Mentalt. Og for å gi meg en følelse av at jeg har bidratt til at fødselen skal gå fint. I alle fall bedre enn forrige fødsel. Det handler ikke om å fremskynde noe, så utålmodig passer ikke inn i beskrivelsen for meg ;-)Tenker at kroppen modnes når den selv vil, og at baby kommer når hun er klar Viktigere at hun er klar, enn at jeg er det skjønner godt utålmodigheten da, det er noen laaaaaange uker og dager på slutten men, dyrt, og bebis kommer jo til slutt uansett