Modningsakupunktur

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Litt tidlig gjerne, men kom til å tenke på det om dagen. Har dere gjort dere opp noen formening om det er noe dere vil prøve, eller gjerne dele tidligere erfaring?

Jeg gikk forrige svangerskap, gikk vel 4 ganger, fra jeg var 38+5. Jeg vet nå ikke om det hadde noen virkning, jeg var moden sa hun,siste gang jeg var der. Men hun undersøkte meg ikke de andre gangene. Var der siste gang 21.mars, termin 25., han kom 28'ende :) det gikk fort og greit, og kun en liten rift, trengte kun et pyntesting. Med første som var 1kg mindre og 2cm mindre i hodeomkrets, måtte jeg klippes. Så føler jo gjerne modningsakupunkturen hadde effekt der :)

Men det kostet jo noen tusenlapper totalt, og var litt vondt og ubehagelig, så er så usikker :p

Sent from my iPad using BV Forum

Eg takle ikkje tanken på akupunktur eg :p hehe.. Så hadde d ikkje sist :)
Frøkna kom morgenen 6 dager etter termin, og måtte bare sy pittelitt :)

Jeg gikk forrige gang. Begynte i uke 37, 2 ganger i uka. Hun strippet meg også i uke 38 og 39.
Ble lagt inn for igangsetting på termin pga sukkersyken, der satte de også nålef og strippet meg to ganger i døgnet.
Ingenting hjalp:)

Jeg tok også det forrige gang. Fra uke 35-36. Tok det også pga mye vann i kroppen og for å bedre søvnen. Synes det hjalp litt på det.
Jeg ble innlagt en uke før termin pga svangerskapsforgiftning, og da var jeg visstnok nokså moden. Ble strippet to dager etterhverandre (i påvente av at en fødestue skulle bli ledig og de kunne sette meg i gang) og deretter startet fødselen naturlig.
Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ta det denne gangen, men tror jeg kommer til å gjøre det.

Det stemmer, hun satte nåler for at jeg skulle slappe av, jeg sov så dårlig på sisten, og det hjalp:)

Leste litt om det forrige gang, men droppet det etter å ha lest dette:

http://nhi.no/forside/ingen-effekt-av-akupunktur-ved-igangsettelse-av-fodsel-35302.html
Hehe ja jeg tror heller ikke at det skulle sette igang noe, men var for modningens del jeg gikk. Effekten av det skal jo være at åpningsforløpet går raskere, og at vevet blir mye mykere på forhånd, slik at man da kan slippe unna større rifter.

Jeg kom inn på sykehuset kl17 med 5cm åpning, hadde da hatt rier siden kl 14. Brukte to timer på 5-7cm men gikk fra 7-10 på en rie, så det gikk jo forsåvidt raskt. Men, man vet jo ikke hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde hatt modningsakupunktur :p

Hehe ja jeg tror heller ikke at det skulle sette igang noe, men var for modningens del jeg gikk. Effekten av det skal jo være at åpningsforløpet går raskere, og at vevet blir mye mykere på forhånd, slik at man da kan slippe unna større rifter.

Jeg kom inn på sykehuset kl17 med 5cm åpning, hadde da hatt rier siden kl 14. Brukte to timer på 5-7cm men gikk fra 7-10 på en rie, så det gikk jo forsåvidt raskt. Men, man vet jo ikke hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde hatt modningsakupunktur :p

Nei det er akkurat det, man vet ikke om man fikk noen virkning av akupunkturen eller om det var kroppen som ordnet opp selv. Så lenge det ikke koster noe særlig, så kan det jo ikke skade tenker jeg :) Men jeg har tro på at kroppen gjør det den skal uten nåler :)

Jeg har lyst til å prøve :)

Jeg blir å prøve hvis det drøyer, men jeg tipper at snuppe lille kommer noen dager før termindatoen. (For det har jo jeg planlagt) :p

Jeg har bestilt modningsakupunktur allerede. Begynner jo ikke med det før nærmere termin da. Men ble satt igang på overtid sist, fødselen tok tid, sto stille ganske lenge, lang pressetid der livmora ordentlig fikk kjørt seg og mista mye blod. Har lyst å gjøre det jeg kan for å unngå dette nå (selv om det gikk veldig fint altså). Og modningsakupunktur er noe mange jordmødre anbefaler og har trua på, så da velger jeg å bruke penger på det denne gang. Og modningsakupunktur er jo ikke for å unngå overtid, men for å klargjøre livmora til fødsel, slik at man ofte får en kortere og lettere fødsel og at livmora trekker seg ordentlig sammen etterpå. Skal også hjelpe på melkeproduksjonen. Men det sies jo at de som har tatt modningsakupunktur oftere unngår overtid i forhold til de som ikke tar det. Men det betyr jo ikke at man er sikra å føde før eller til termin da. Men er det en liten sjanse for det, så tar jeg lett den! Vil unngå å bli satt igang denne gangen også! :p

Litt tidlig gjerne, men kom til å tenke på det om dagen. Har dere gjort dere opp noen formening om det er noe dere vil prøve, eller gjerne dele tidligere erfaring?

Jeg gikk forrige svangerskap, gikk vel 4 ganger, fra jeg var 38+5. Jeg vet nå ikke om det hadde noen virkning, jeg var moden sa hun,siste gang jeg var der. Men hun undersøkte meg ikke de andre gangene. Var der siste gang 21.mars, termin 25., han kom 28'ende :) det gikk fort og greit, og kun en liten rift, trengte kun et pyntesting. Med første som var 1kg mindre og 2cm mindre i hodeomkrets, måtte jeg klippes. Så føler jo gjerne modningsakupunkturen hadde effekt der :)

Men det kostet jo noen tusenlapper totalt, og var litt vondt og ubehagelig, så er så usikker :p

Jeg skal ta det!:-) Har hørt positive ting og lest et par studier som støtter opp om det. Skader jo ikke uansett :-). Det er forresten gratis på sola helsestasjon så jeg skal gjøre det der! ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal ta det!:-) Har hørt positive ting og lest et par studier som støtter opp om det. Skader jo ikke uansett :-). Det er forresten gratis på sola helsestasjon så jeg skal gjøre det der! ;)

Åh så heldig du er :) har en venninne som bor på Sola, og hun forteller om kjempe masse gode gratis gravid/barsel-tilbud der ute! Er tydeligvis kommunen å bo i :p

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Åh så heldig du er :) har en venninne som bor på Sola, og hun forteller om kjempe masse gode gratis gravid/barsel-tilbud der ute! Er tydeligvis kommunen å bo i :p

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Du kan jo høre om du får komme inn hvis de har kapasitet?:-)

Back
Topp