Modningsakupunktur

Kvakvak

Flørter med forumet
Noen her som prøver modningsakupunktur frem mot termin? Jeg hadde min første time i går, aldri prøvd akupunktur tidligere. Er interessert i å høre hvilken effekt dere evt har hatt av modningsakupunktur tidligere, og hvordan dere følte dere etter behandlingen? Selv er jeg usikker på om jeg følte en effekt på kroppen, bortsett fra at jeg følte meg ganske avslappet sånn generelt. Hadde kynnere resten av dagen, men vet ikke om det hadde noe med akupunkturen å gjøre.

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker fra juli.. Jeg hadde modningsakupunktur sist gang, og uten at jeg vet om det hadde blitt sånn uten akupunktur, så fødte jeg ihvertfall en uke før termin, vannet gikk 12 timer før riene kom og fra 2cm åpning til han var ute gikk d 3,5 timer. Blødde minimalt og livmoren trakk seg veldig fint sammen, hadde etterrier hele natten.. Tror jeg vil ta akupunktur denne gangen også, men jeg vil høre med han først om d var d som gjorde at d gikk så fort, for da tør jeg ikke.. :/

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har vært tre ganger nå. Kan ikke garantert si at det er en årsakssammenheng men jeg har mer/tydeligere modningstegn nå enn før jeg var der. Men det kunne jo ha kommet uansett så hvem vet... Om det ikke akkurat har satt i gang noe for min del, så vil det fortsatt kunne ha god effekt på selve fødselen mtp mer effektive rier, kortere åpningstid osv. Jeg bare tenker at da har jeg i det minste gjort alt jeg kan for å gjøre dette enklere/bedre for meg selv... Har hatt god effekt av akupunktur mot menssmerter tidligere, så er litt derfor jeg hadde lyst til å prøve :)

Ja, tenker det samme at det skader jo ikke å prøve. Må innrømme at jeg har en medfødt skepsis til det meste. Er også usikker på om eventuelle modningstegn kom av akupunkturen eller av seg selv - jeg er jo førstegangs, så er heller ikke helt sikker på hvordan modning føles... Tiden vil vise ;-)

Jeg har vært 3 ganger. Merket ikke så mye etter første gang, men fikk en del mer kynnere og mensmurringer etter 2. Og 3. Gang. Har termin i dag, men har ikke kommet baby ennå ;-) men er vel noen tegn som forhåpentligvis tyder på at det ikke er så alt for lenge igjen å vente. Det skader jo ikke å prøve akupunktur :-)

Sent from my iPad using BV Forum

Hvordan gikk det? :)

Det gikk greit, har hatt litt murringer og stikkinger idag, men ikke noe mer enn det :)
jordmoren kjente etter om jeg var moden også, men det var jeg visst ikke :(
Så da er det bare å vente på ny akupunktur på torsdag :-D

Har tatt en aku time forrige mandag, hadde da sterke mens smerter og modningsrier og magen var konstant i spenn. Skal tilbake igjen i morgen å ta mer og da skal han guffe på litt mer enn sist..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har hatt to modningsakupunktur-timer og skal på min tredje i morgen. Termin 11 juni og andregangs. Hodet er ikke festet men det har kommet lenger ned for hver gang. Spent på i morgen. Hun slal i tillegg kjenne på modning og tøye meg :) lykke til med innspurten jenter :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp