Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg har veldig god erfaring med akupunktur generelt fra tidligere, så jeg valgte å bestille time til modningsakupunktur da jeg gikk med førstemann. Fikk time tre uker før termin. "Dessverre" så gikk vannet natt til den dagen så fikk aldri prøvd det...hehe.. Denne gangen veit jeg ikke om jeg kan bestille time siden lillemor er i seteleie, og jeg har fått beskjed om å være forsiktig når evt. fødselen starter hvis ho fortsatt er i seteleie. Men tror du akupunktur kunne vært noe for deg så ville jeg prøvd. ;-)
Jeg tok det sist jeg var gravid. Og skal gjøre det igjen. Hver gang jeg hadde vært der så kjente jeg at livmora jobbet hardt etterpå. Har også god erfaring med akupunktur på andre problemer.
Jeg snakket med jordmor om det idag og hun hadde ikke noe særlig tro på modningsakupunktur. Hun mente akupunktur var bra for smertelindring og avslapning, men var litt skeptisk i forhold til om det hadde noe å si for modningen.
Jeg gikk til det forrige svangerskap. Var først og fremst utrolig herlig å bli møtt av noen som syntes min kropp, min graviditet og mine plager var det mest interessante i hele verden den timen jeg var der. Veldig avslappende og deilig, fikk ikke veldig effekt sånn at livmora jobbet så mye etterpå. Men sov bedre på natta da. Skal ikke gå nå- nok med Kynnere som det er
Har meget god erfaring med modningsakupur! Mangen misforstår jo dette begrepet litt. Som min akupunktør sier så er det for å hjelpe til med modningen av livmorhalsen og en kan få bedre koordinerte rier som tilslutt kan resultere i kortere fødsel. I tillegg så er det jo godt å få akupunktur for avslapping frem mot en fødsel, alt fra søvnproblemer til treg mage kan jo behandles klassisk akupunktur er jo tradisjonell kinesisk medisin,og jeg har mye mer tiltro til denne type behandling en alt vi stapper i oss av andre ting
Men viktig å gå til en godt utdannet akupunktør, ikke alle er like flinke der ute. Ligger lister ute med offentlige godkjente akupunktører på nett.