Modningsakupunktur

Vårmamma

Forelsket i forumet
Noen som har erfaring med dette? Jeg starter med det om en uke (38+1)

Tror jeg skal høre med jordmor oM dette, tror jeg vil prøve dette når det nærmer seg :)

Har ingen erfaring...... men vet det er mangen som prøver...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Eg har min første time i dag.. så e veldig spent :) skal kl halv 4.. er uke 36+1.. ho jeg skal til sa ho begynte med det fra uke 36.. og fortsatte en gang i uka frem til fødselen.. har også hørt mye positivt om det.. men jm mi sa at ikke alle var like mottakelig for det.. men fikk akupunktur under sist fødsel og den gjor god effekt.. så jm mente jeg kanskje var godt mottakelig da :) Så jeg skal no gi det en sjangse :)

ho eg går te tar 550 kr første behandling og 400 kr de andre gangene.. Fikk også nåler for bekkenet mitt i dag.. og eg føle meg som ny etter eg va inne der... va heilt fantastisk... så vil tiden visa om da har hjelpt for de kommande dagane og.. :)

Betaler samme som for akupunktur mot bekkenplager, 300 kroner per gang.

Jeg er faktisk ikke sikker på om jeg må betale for det, skal gjøre det hos min jordmor. Og hun som nevnte at vi kunne prøve akupunktur neste time om jeg ville:)

Hvor settes nålene når det er modningsakupunktur? :)

Eg e litt usikker på kass nåler som var for kor.. for eg fikk både for modning, bekkenløsning, fordøyelsen og halsbrannen... men eg fikk 3 nåker midt oppå hodet.. ca i midtskillet... to stk i høgre hånd.. ein i venstre underarm.. 3 på venstre legg og ca 10 i oppå høgre fot.. sånn litt øve alt.. :) eg trur de fleste som gikk på mine bekkenplager blei satt på høgre foten.. va hvertfall då eg kjente at bekkenvondten begynte å gi slipp.. :) så låg eg med de 25-30 min..

Eg e litt usikker på kass nåler som var for kor.. for eg fikk både for modning, bekkenløsning, fordøyelsen og halsbrannen... men eg fikk 3 nåker midt oppå hodet.. ca i midtskillet... to stk i høgre hånd.. ein i venstre underarm.. 3 på venstre legg og ca 10 i oppå høgre fot.. sånn litt øve alt.. :) eg trur de fleste som gikk på mine bekkenplager blei satt på høgre foten.. va hvertfall då eg kjente at bekkenvondten begynte å gi slipp.. :) så låg eg med de 25-30 min..

Høh, er der plass og hud nok til å få nåler i hodet? :confused: det er kult!

Dette har jeg lurt på også, men vet ikke om jeg vil ta meg råd til det, rett og slett, for vi har ikke så mye ekstra kapital for tiden. Tenker det kan være lurere å spare de pengene til å ha på lur for evt. uforutsette utgifter etter at knøttet er født.
Men jeg ville likt å vite hvordan jeg synes akupunktur er, i tilfelle jeg kan få det under fødsel...

Hvorfor tar man modningsakupunktur egentlig?

-- tasting fra mobil --

Det ho JM eg går til sa om hvorfor en tok det var:

Livmorstappen er jo helt stengt og veldig lang før fødselen. Det modningsakupukturen hjalp med var å gjøre denne mer moden og klar for fødsel når riene begynte.. slik at fødselen skulle ta kortere tid.. Så i stedenfor at riene presser barnet nedover og nedover mot denne livmorskanten så skulle denne være avflatet og klar når riene starter.. Men det hadde vist ikke noe å si på om du fødte før eller etter termin.. var bare med på å lage kroppen klar til fødselen.. Hadde en lang fødsel med første mann.. så er veldig spent på hvordan denne fødselen blir og om dette kommer til å ha noe effekt :)

Dette tok jeg med nr 2 og 3. nr 2 så startet fødselen dagen etterpå, 11dager før termin, den stoppet litt opp på sykehuset, der satt jm nye nåler og hu kom samme dag.
Med nr 2 så fikk jeg det ca 2-3 ganger og han kom 8dager før termin. :)
Men vet at det både er modnings akupunktur og igangsettingsakupunktur, og det er litt forskjellig fra person til person om de setter en blanding av de, eller kun for modning. :)

Min fysio sa at hu kunne begynne med modningsakupunktur på meg om ca 2 uker. :)

hm.. har veldig lyst til å prøve, men kjenner jeg blir litt skeptisk når de setter nåler i hodet blant annet.. haha.. dette er nok ett rart spørsmål, men hva har man på seg når man er hos akupunktør? Ligger man i undertøyet eller har man på joggis og topp?

Har på deg de klærene du vil. Måtte trekke opp ene foten på buksen til leggen. Ellers må en bare ta av sokkene. Men neste gang snakket hun om å stikke noen i ryggen også. Då da må eg vel trekke genseren litt opp også. De nålene i hodet var de jeg kjente minst til. Merket ikke at ho stakk de. Og når eg va på vei å sku gå så oppdaga ho plutselig at de stod igjen. Hihi. Så eg kunne lett gått me de hele dagen uten å merket det. :)

Back
Topp