Modningsakupunktur

Enitsirhc

Forelsket i forumet
Jeg skal til jordmor og ta modningsakupunktur til fredag,er det noen som har erfaring med dette?? Tenkte jeg skulle prøve,siden jeg har reagert positivt til annen akupunktur tidligere. Så kanskje jeg slipper å bli satt i gang. Skrekken er at jeg føder for tidlig da.

Jeg har ikke prøvd det selv, men har forstått at det er litt forskjellige erfaringer med det. Det kan jo være verdt forsøket? Jeg kommer nok ikke til å prøve, siden jeg fødte prematurt sist gang og håper på å gå ut tiden denne gangen. Hvis jeg hadde gått lenge på overtid sist gang, evt blitt satt i gang hadde jeg nok vurdert det, ja.

Jeg skal til jordmor og ta modningsakupunktur til fredag,er det noen som har erfaring med dette?? Tenkte jeg skulle prøve,siden jeg har reagert positivt til annen akupunktur tidligere. Så kanskje jeg slipper å bli satt i gang. Skrekken er at jeg føder for tidlig da.

Når har du termin? Mine erfaringer via venner og bekjente er at de fleste av dem har født kort tid etterpå, selv om det heter at akupunkturen skal hjelpe på åpningsfasen og ikke når man føder, så har det nå vært slik likevel.
Er vel vanlig at man starter ca 3 uker før.
Jeg skal også ha akupunktur denne gangen, men jeg har bedt om at vi ikke starter før over nyttårsaften, selv om det da bare er to uker igjen da;)

Jeg tok modningsakupunktur sist gang, men han kom på overtid. Jeg hadde derimot er rask og grei fødsel til førstegangsfødene å være:) selv om den endte dramatsik, men det hadde jo ikke noe med akupunkturen å gjøre.

Kunne på en måte tenkt meg å prøve det, men er så himla redd for nåler...

Men jeg har hørt at mordningsakupunktur ikke har noen innvirkning på når barnet kommer, men at fødselen blir lettere...Eller har jeg misforstått?
Jeg vil ikke ha før tiden!!

Kunne på en måte tenkt meg å prøve det, men er så himla redd for nåler...

Men jeg har hørt at mordningsakupunktur ikke har noen innvirkning på når barnet kommer, men at fødselen blir lettere...Eller har jeg misforstått?
Jeg vil ikke ha før tiden!!

Jo, riktig så vidt jeg vet. De sier iallefall slik, men som jeg sa: alle de jeg kjenner som har fått det, har likevel født tidligere. Kjenner et par jordmødre som sier det samme, men de understreker at de ikke har noen holdepunkter for det, men at de ofte ser at de føder litt før terminen.

ok, da tør jeg ikke ta det!! :confused:

Jeg tok modningsakupunktur sist. Bare positivt for min del :) Ikke ble han tidligere født, men fødselen gikk rimelig kjapp. Kom inn med 7 cm åpning. Bare å legge seg i senga og vente på full åpning :P Neste gang må jeg sette meg i bilen med en gang jeg kjenner noe.

• Liker
Reactions: jc
Back
Topp