Modningsakupunktur?

smd87

Elsker forumet
Noen som har prøvd dette med effekt?

Var på føden i dag og fikk modningsakupunktur. 
Tenker at det er jo verdt å prøve :)

Aldri prøvd nei. Er du langt over termin? Hvordan var det? Er ikke så begeistret for akupunktur i utgangspunktet :p

Er ikke langt over termin :) Har faktisk fortsatt igjen 1uke til termin (29.sept).
Det var jordmoren min som spurte meg om dette var noe jeg ønsket å prøve siden jeg gikk så langt over sist gang (13 dager).

Det var litt ubehagelig akkurat i det hun stakk, men det var ikke vondt når jeg lå med nålene i :)
Lå i 20-30 minutter med nålene i. Ganske avslappende igrunn :P

I forrige svangerskap tok jeg 1 gang, 3 dager før termin, og fødte dagen før termin. Vet ikke om dette var med å hjalp, men jeg hadde en veldig rask fødsel. Våknet med rier som varte over 1 min med 1 min mellomrom, og syntes ikke riene var så alt for vonde. Har opplevd verre smerte. Denne gang var jeg 3 ganger i uke 38,jeg er 39+4 i dag. Hadde tenkt å gå en gang denne uka og, men har ligget strekk ut med bihulebtennelse og forkjølelse. Så jeg satser på at de 3 gangene er nok. Jeg har vært litt plaget med halsbrann, kvalme og lett hevelse i hender og føtter, så hun satte noen nåler for det også. Disse tingene har blitt mye bedre :) Tom legen kommenterte at hevelsen var borte. Så på meg har det ihvertfall gjort noe. Jeg tror ikke det setter igang en fødsel, men jeg tror at det kan hjelpe på selve prosessen. Jeg var også å fikk nåler da vi prøvde å bli gravid denne gang. Jeg har PCOS og hadde gått på 3 dobble kurer med pergo som ikke virket, tilsammen hadde vi prøvd nesten 1 år. Vi hadde time til utredning med ivf, mens vi ventet tok jeg behandlig med akupunktur. I løpet av første prøveperiode under akupunktur ble jeg gravid :) Så jeg har veldig god tro på akupunktur :) Ble langt og tett dette. Lykke til, det skader ihvertfall ikke ;)

har hatt 3 til nå. ikke merket noe spesielt, men har venninner som sier det ga positiv effekt ved at livmoren jobbet bra til fødsel

De satte en i hver fot, (ved tåa) en å hver hånd (ved tommelen), en i magen, og en i hver legg. Skulle egentlig hatt en i hver ankel også, men hun fikk ikke satt der da jeg var ganske hoven og hadde sokkemerker der :P.

Okei... Har ikke følt store forandringer enda, men det kan jo være som dere sier at det hjelper på under fødselen. Jordmoren som satte akupunkturen snakket stadig om de ulike punktene, at de var sterke for magen. Så det kan jo ha noe å si :)

jeg gikk 3 ganger til modningsakupunktur, skulle egentlig ha iallfall 3 ganger til men fødte 2 uker før tida så måtte avbestille de siste gangene  så jeg synes det funka som bare rakkern!

Back
Topp