Modningsakupunktur...

Tippehøne

Flørter med forumet
Då har eg akkurat komt hjem itte å ha fått akupunktur... Har ikkje någe tru på at det virke, men eg e villige te å prøva alt for å sleppa øvetid denne gang :P Någen så har prøvd dette å kan sein om det har virkning eller ei? =)

Jeg har ikke prøvd, men kunne kanskje tenke meg å prøve det..
Er det gratis, eller noe vi må betale selv? :)
Er det som regel på sykehuset det foregår eller? 

Hei, eg og ska prøva dette når eg har komt over 37 uker. forstår det sånn at ein ikkje kan starte med akupunktur før.... tvile litt her på om det får någen virkning, men må prøvast ;-)

Eg gjekk te naprapat som va spesialist på akupunktur i tillegg! Men di andre eg har hørt om har gjort det hos jordmødre elle sjå akupunktørar sånn generelt sett =) Kosta 500kr, då va det ligga me nåler i 10 min så 20 min me massasje ittepå ;)

er 37 uker i dag,har vurdert dette og tror jeg prøver denne gang..har hørt at riene også visstnok skal bli mer effektive.har hatt to lange fødsler så blir spennende å se.

Jeg prøvde dette med førstemann og snakk om å kaste 2500 kr rett ut av vinduet. Det skal hjelpe med å sette i gang fødsel, gjøre åpningsfasen kortere og riene effektive. Jeg gikk 3 dager over termin, hadde en fødsel som tok 36 timer og som endte med vakuumforløsning pga inneffektive rier. Skal deffinitivt ikke gjøre det denne gangen!

Tenkte jeg vil prøve det jeg og :) men her begynner de med det i uke 38, så må vente litt til :)

Jeg skal også gi dette en sjans. Har bestilt time og skal gå imorgen :-)
Var ei her som sa det var noe massasje også? Det hadde jo bare vært digg :O)

Sist havnet jeg inn med tidlig vannavgang,men var ikke moden i det hele tatt. Så hadde vært fint om det virket og jeg var litt mer klar når det kommer så langt :o)

nå har eg hatt to timer med modningsakupunktur og når eg var på sykehuset sist var det helt modent men ingen åpning da i uke 35+3, så denne uka har eg hatt to igangsettningsakupunktur skal på sykehuset og sjekke på tirsdag 36+++ så håper det har skjedd no mer då..
så eg syns det har funka..en uke før eg tok modning var det 5 cm livmorhals og heilt hardt altså ingen modning..grunnen til at eg tar dette så tidlig er at de skal starte fødselen før og alt som hjelper uten andre kjemikaler er bedre enn ingenting,.. tar det hos fysoen min hu har 5 år utdannelse spesialist på gravide... så er det i sammarbeid me sykehuset, siden det er så tidlig..så krysse fingrene at ting har forandret seg til tirsdag.. sist eg tok det gikk vannet på natta me barn nr 2 men då var eg jo 39+5 da..

Jeg var idag, hos ei som jobber på fødeavdelingen til vanlig. Siden jeg bare er i uke 37 så skulle hun ikke sette de mest effektive eller hva jeg kan kalle det.... men fredag i neste uke skulle hun sette litt mer, sjekker åpning og evnt gi meg klyster for å få fart i sakene. Grunnen så tidlig er at hun også mente på jeg ikke ville gå til terminen i og med forrige kom i uke 38 og min første termin var 24/25 juli.. Jeg var helt skjelven etterpå. og det har i allefall skjedd saker og ting inni meg siden. håper og tror fosterert har sunket ned litt :-) Blir spennende å se videre :-)

Back
Topp