modningsakupunktur?

*Mecluc*

Gift med forumet
fikk råd fra jordmor i dag om å ta modningsakupunktur for å ikke gå så lenge over termin denne gang. Noen av dere som tok det i svangerskapet og som hadde virkning av det eller er det bare tull?

jeg tok det med Tuva og det FUNKA!!! Anbefaler det på det sterkeste... jeg skal ta det denne gangen også[:)]
Tuva kom 2 dager før termin...[:)]

ORIGINAL: Zera

jeg tok det med Tuva og det FUNKA!!! Anbefaler det på det sterkeste... jeg skal ta det denne gangen også[:)]

oiii............[:)]var du da hos en som var drillet på det med gravide eller en vanlig akupunktør?

tror perni var på det. hun er hvertfal en akupunktur forkjemper[:D]

JA!! Jeg tok modningsakupunktur fra uke 37 og hun kom 4 dager før termin. Selvfølgelig umulig og si om det var det som var grunnen, men jeg velger å tro det [;)][:D]

ORIGINAL: *Mecluc*

ORIGINAL: Zera

oiii............[:)]var du da hos en som var drillet på det med gravide eller en vanlig akupunktør?

Hu hadde kurs innen MANGE ting innen akupunktur..
Når jeg begynte med det var livmor tappen min på 3cm, og siste kontroll før fødselen startet hadde jeg 2cm åpning[:)]

jeg fikk akkupunktur fra jordmor samme dagen jeg fødte,- eller tidlig på mårran samme dagen og luca kom 22.17... fikk også under fødsel og det funka dritbra. sovna mellom hver rie for å si det sånn![8D]
jeg har veldig tro på akkupunktur og naturmedisin generellt! gikk fast en gang i mnd til akkupunktør pga migrene i ungdomstiden og etter ett år var all migrene borte vekk!!! go for it!![:D][:D]

Hadde modningsakupunktur. Odin kom 3 dager før termin. Fikk akupunktur av jm på sykehuset. Etter 1.behandling gikk slimproppen. Tirsdag hadde jeg 2cm åpning. Fødselen startet natt til torsdag.( Ca.2-hal 3 på natta) Odin kom 12.30 på torsdag, etter 15min med pressrier.

JM som var der under fødselen mente den hadde bidratt til å redusere åpningstiden iallefall...

ja, tok det fra uke 37, men han kom ikke før 14 dager over tiden (ble satt igang)

Jeg tok modningsakupunktur hos fysioterapeuten min. Brukte akupunktur mot bekkenløsninga og under fødselen også. har bare positiv erfaring med det. Fødte 4 dager før termin og fødselen gikk utrolig bra. Tror nok modningsakupunkturen hadde virkning, men har også hørt eksempler på de som har gått 14 dager over og hatt en tøff fødsel fordi om de har tatt det.. Så det er vel ikke garantert virkning hos alle bestandig! Skader jo ikke å prøve siden mange har hatt positiv erfaring med det! :D

Jeg tok det i mitt andre svangerskap, ikke det første. Førstemann kom 6 dager før termin, andremann en uke på overtid...

MEN, i følge de fleste akupunktører jeg har vært borti, inkl. min jordmor, er ikke modningsakupunkturen for å sette i gang fødsel før termin. Det er for at fødselen skal gå mer smidig når den først er i gang. Og med meg så var det vesentlig forskjell på første og andre fødsel. Første gangen brukte jeg et døgn og revnet en god del. Andre gangen tok hele fødselen 4 timer, ikke en rift og jeg fikk en gutt på 5100 gram!

Så kjør på! Det kan umulig være feil[:D]

Jeg var på modningsakupunktur 1 gang, og to timer etter det gikk vannet mitt[;)]

Venninna mi var der tre ganger, og vannet hennes gikk senere på dagen etter den 3 gangen[:)]

Sondre kom 20 dager før termin, og venninna mi ligger på føden nå 2 uker før termin[:D]

Tok modningsakupunktur en uke før termin og dagen før termin. Grunnen var at moren og søsteren min gikk to uker over tiden, og jeg var redd for det samme. Tror det funket. Riene startet to dager etter termin, gikk kjapt og enkelt, ikke noe dill, 7 og en halv time fra første ri til han var ute. Veldig virksomme rier tror jeg, de startet pang på, med sterk intensitet. Kjempefornøyd.

Back
Topp