Modningsakupunktur

mettemor!

Elsker forumet
Flere som har prøvd modningsakupunktur ved tidligere fødsler og har positive eller negative erfaringer med det?

Selv tok jeg det samtidig som akupunktur mot bekkenløsning. Jeg hadde en veldig bra fødsel som gikk raskt. Vannet gikk kl 3 på natten, kom på sykehuset kl 6. Riene ble skikkelig vonde i 8-9-tiden og ungen kom ut kvart på ett. Brukte kun litt lystgass + akupunktur. En veldig positiv opplevelse! [:)] Har tro på at modningsakupunkturen var med og lettet fødselen, men kjenner ingen andre som har prøvd det... Fødte også 5 dager før termin.

jeg tok det sist... Fødte 10 dager over termin.

Gikk fra umoden ved midnatt til full åpning kl 03. En ganske problematisk fødsel da mini satt litt skeivt i bekkenet og ikke ville ut så brukte 3,5 timer på å få han ut etter full åpning var erklært..

Hadde veldig effektive åpningsrier da..

JM ba meg komme til føda på første anntydning til rie om jeg noen gang skulle ha nr 2.. for da kunne det gå stygg fort...

Om dette hadde noe med modningsakupunkturen å gjøre eller bare min kropp å gjøre er ikke godt å si da...

Jeg gikk til modningsakupunktur sist. Hadde en veldig fin og lett fødsel. Gutten vår ble født nøyaktig på termin [:)]

Takk for tilbakemeldinger! Kanskje det ikke bare er tilfeldig, men at det faktisk hjelper litt da...? [;)] Tror nok jeg skal prøve det denne gangen også hvis alt går bra så langt. Det skader iallefall ikke å prøve! [:)]

Nei skader ikke å prøve. Noe må man jo ha å bruke tiden før fødsel til [;)]

Jeg har også veldig positiv erfaring med det. Har anbefalt det videre til mine gravid venner også.. Gutten vår kom 14 dager før termin. Jeg begynte å dryppe fostervann 1 time etter siste akupunktur time, hadde også en flott fødsel [:D]
Skal ta akupunktur denne gangen også tenkte jeg ..

Jeg tok det forrige gang, men gikk en uke over termin, og fødselen varte i tre dager... det vil si, var ikke i aktiv fødsel i tre dager, men brukte en evighet på å gå fra tullerier til skikkelige rier. (Riene var like vonde som da det skjedde noe, så altså ikke kynnere).  Nå skal det ha seg slik at guttungen satt fast så måtte ta han med sugekopp til slutt, men allikevel tror jeg ikke at jeg gidder å ta akupunktur neste gang, gitt.

Back
Topp