Modningsakupunktur *oppdatert*

lillasmurf

Elsker forumet
Da har jeg bestilt meg time til modningsakupunktur.:) Fikk time til onsdag, da er jeg 39+1.
Jeg bestilte time til det da jeg gikk med storebror og, men da fødte jeg den dagen jeg hadde time..:p
Kan jo håpe det samme skjer denne gangen...haha!:D Men greit å prøve. Har hatt god effekt av akupunktur generelt tidligere, så satser på at det skal funke. Får ihvertfall forberedt meg med tanke på akupunktur som mulig smertelindring, siden Fredrikstad akkurat har fjerna lystgassen......o_O

Jeg har vært på to timer, men ingen bebis ennå (to dager over termin). Skal ha ny time på mandag igjen, hvis det ikke har kommet bebis i løpet av helga...

Ja, det hadde vært herlig å tatt en reprise på den ja:D
Hadde min andre time på onsdag. Og Fredrikstadfødene her også;)

Hvor mye koster slik modningsakupunktur time, og er det virkelig verdt det? Funker det?

Sent from my SPH-L710 using BV Forum mobile app

Jeg har vært på to timer, men ingen bebis ennå (to dager over termin). Skal ha ny time på mandag igjen, hvis det ikke har kommet bebis i løpet av helga...

Da får vi håpe det jobber litt i helga så det kommer baby! ;-)

Ja, det hadde vært herlig å tatt en reprise på den ja:D
Hadde min andre time på onsdag. Og Fredrikstadfødene her også;)

Kunne godt tatt en reprise ja! ;-) Men kunne godt ha født nå i helga og...hehe..
Skal du på B2 på SØF? :-)

Hvor mye koster slik modningsakupunktur time, og er det virkelig verdt det? Funker det?

Ho jeg skal til driver privat, men har fått ho anbefalt av jordmor jeg går til. Var ho jeg skulle vært hos forrige gang og. :-)
Koster 400 kr for første time, og 250 kr for påfølgende. Syns ikke det er gæli til å være privat. :-)
Om det funker tror jeg er veldig individuelt. Tror man må være åpen for det og tro på det. Jeg har brukt akupunktur før og det virka på meg, men har venninner som ikke syns det hjalp noenting, og syns det var bare tull. :-)

Jeg spurte min faste jordmor om hun hadde noen å anbefale / tro på om det funker og fikk da beskjed om at det var noe den kommunale jordmortjenesten her kunne tilby dersom hun som driver med akupunktur hadde tid og kapasitet, så det betyr egentlig for min del at de siste kontrollene mine er akupunkturtime også. Hun har jobbet som jordmor på sykehuset i flere år før hun gikk over til den kommunale jordmortjenesten og har lang erfaring med akupunktur på gravide. Så når jeg ikke trenger betale for det tenker jeg hvertfall at det kan umulig skade, selv om jeg kanskje ikke helt tror at det er så magisk som en del skal ha det til :D

Det frister litt å prøve, men jeg er litt redd for at det kan føre til at fødselen går enda raskere. Må lese litt om det tror jeg. Har hatt veldig raske fødsler tidligere. Nå har vi 45 min til sykehuset
Hadde vi hatt så lang vei sist hadde vi ikke rukket fram i tide...

Sent fra min GT-I9105P via Tapatalk

Da hadde jeg min første time med modningsakupunktur idag.
Veldig deilig og avslappende! :-)
Kjente etterhvert at magen og korsryggen jobba litt, men ikke annerledes enn de maseriene jeg har hatt i noen uker nå.
Det var veldig ofte det som skjedde i starten og sa jordmor - at det ble en del maserier ut av det.
Etterpå så undersøkte hun meg, og jeg var moden, men ingen åpning enda. Hun kunne prøvd å strippe meg litt sa hun, men da måtte hun så veldig langt inn, så hun ville vente å se. :-)

Ellers så merket jeg noe rart igår. Frøkna i magen beveget veldig mye på seg. Plutselig så kjente jeg hele skambeinet beveget på seg....! Har ikke kjent det før, og kjente det 3 ganger med litt mellomrom.
Eneste jeg kunne tenke meg at det var, var at frøkna festa seg, men som andregangsfødende så trodde jeg ikke ho ville gjøre det.
Men da jordmor kjente idag så var ho så og si festa! :-D Jippi... Da har ho lagt seg så langt ned som det kjennes ut!
I tillegge trodde jordmor kanskje ikke jeg ville gå helt til termin (23 mai), men det tar jeg med en klype salt! :-P

Skal tilbake for ny time på mandag om det ikke har skjedd noe før.
Beklager, ble litt langt dette.....

250kr gangen her. Hatt det med de to forrige. Vet jo ikke virkningen, men jeg har hatt to flotte og akkurat passe lange fødsler.

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Back
Topp