modningsakupunktur og bringebærbladkapsler

Har startet med bringebærkapsler, og er litt usikker på om jeg skal ta akupunktur..

Tar kapsler og vurderer akupunktur.. Blir kvalm av kapslene.

Storebror mars 2007
Lillebror ventes sept 2013

Sniker fra august. Har fått modningsakupunktur de tre siste ukene + sjekk og stripping. 40 uker i morgen og fortsatt ingen tegn til fødsel! Skal også sies at jeg med nr en og to fødte en uke før termin. Såååå føler meg litt snytt nå ja:P vet ikke helt hvor mye tro jeg har på den Akkupunkturen nå...:(

Venter nr 3 4. August:)

Jeg har startet med bringebærblad kapsler, som jeg har fått kjøpt på helsekostbutikken. Og aner ikke om jeg skal ta akupunktur, har egentlig ikke tenkt over det engang :P

Jeg har startet med kapsler og hatt første akupunkturtime i dag....har gjort det slik de to tidligere gangene, så kan liksom ikke gjøre noe annerledes denne gangen føler jeg. Kapslene er med på å modne og hjelper livmoren til å trekke seg lettere sammen under fødsel og ikke minst etter. Får halsbrann av kapslene, men det får stå til:)

Jeg skal prøve akupunktur i neste uke, og modningsakupunktur fra uke 38. Tenker at det kan ikke gjøre ting verre. Fikk et tips av ei venninne om å drikke bringebærte, gjør heller det enn å kjøpe kapsler.

Har begynt på bringebærbladkapslene og skal på første modningsakupunkturtime på tirsdag :) Skal da gå to ganger i uken.

Når kan en begynne med stripping?

Har begynt på bringebærbladkapslene og skal på første modningsakupunkturtime på tirsdag :) Skal da gå to ganger i uken.

Når kan en begynne med stripping?

Jeg mener jeg ikke får begynne på modningsakupunktur før uke 38 (eller tidligst halvveis uke 37), hvor skal du gjøre det siden du gjør det så tidlig?

Tar bringebærkapsler, og hadde tenkt å ta akupunktur to ganger i uken fra mandag av, men har ikke råd :( Er jo svindyrt!

Det ville i så fall blitt fra uke 36, regner med det er det Supa'Mama også får.

Tar bringebærkapsler, og hadde tenkt å ta akupunktur to ganger i uken fra mandag av, men har ikke råd :( Er jo svindyrt!

Det ville i så fall blitt fra uke 36, regner med det er det Supa'Mama også får.

At det er dyrt ja! :( 690 første gang og 300- og- noe resten av gangene....
Får fra uke 36 hos Bekken&Barn :) Krysser fingrene for en ok fødsel i August ;) Alt skal prøves!

Beklager at jeg spør, men hva skal det være godt for? (det skal nevnes at jeg ikke har lest meg opp på dette i det hele tatt) OM dette gir dokumentert virkning, hvorfor ha et ønske om å føde før tiden? Joda, jeg er også lei så det holder allerede, men vi er ikke i august før i morgen og de fleste her har termin i september.

Jeg er ingen hippie, men tror på at barnet kommer når det kommer og at kroppen ordner dette selv. Tullete å bruke penger på slikt....

At kroppen får litt modningshjelp tror jeg ikke skader noen og som du sier Sphynx så kommer lille når han /hun er klar uansett. Men kapslene hjelper til en bedre modning for kroppen og hjelper også kroppen å komme tilbake til normalen igjen raskere etter fødsel og det er jo en fordel. Begge deler er jo litt alternativt og det er jo noe man liker eller ikke liker. Jeg er så heldig at min venn er akupunktør, så betaler ikke i dyre dommer (selvom jeg nok hadde gjort det også hvis det var alternativet mitt) Gleder meg til lillemann kommer, men ønsker ikke at han skal komme ut nå, bare at modningen skal komme i gang slik at jeg forhåpentligvis slipper gå over termin!!

Beklager at jeg spør, men hva skal det være godt for? (det skal nevnes at jeg ikke har lest meg opp på dette i det hele tatt) OM dette gir dokumentert virkning, hvorfor ha et ønske om å føde før tiden? Joda, jeg er også lei så det holder allerede, men vi er ikke i august før i morgen og de fleste her har termin i september.

Jeg er ingen hippie, men tror på at barnet kommer når det kommer og at kroppen ordner dette selv. Tullete å bruke penger på slikt....

Å begynne med modning nå betyr ikke at babyen kommer nå. Vet ikke når du har termin men min er 03.09 så ikke så altfor lenge til.
Kanskje du synes det er tullete å bruke penger på slik men det gjør ikke jeg.

Har begynt på bringebærkapsler, og svigermor driver med akupunktur så gleder meg til og komme i gang:)

Vil ikke føde før tiden. Så vidt jg vet er man i termin fom uke 38, eller? Modningsakupunktur skal hjelpe kroppen hjelpe seg selv, ikke å sette igang så en får en prematur baby.

Jg har fått alternativ hjelp i begge sv.skapene mine og mot migrene, mini ble kvitt feberkramper og noe fastlegen kalte 'atopisk eksem' (i hermetegn fordi kortisonsalva aldri ble brukt og gutten ikke har tegn til eksem i det hele tatt..). Jg forstår de som ikke tror på det, det er helt greit. Mn jg synes at å prøve behandling som i værste fall ikke har noen virkning, er verdt 'risikoen' like mye som alt av 'skolemed' vi knasker i oss, som er fult av bivirkninger (som fex kortison). Og du - jeg er heller ingen hippie ;)

Storebror mars 2007

Vil ikke føde før tiden. Så vidt jg vet er man i termin fom uke 38, eller? Modningsakupunktur skal hjelpe kroppen hjelpe seg selv, ikke å sette igang så en får en prematur baby.

Jg har fått alternativ hjelp i begge sv.skapene mine og mot migrene, mini ble kvitt feberkramper og noe fastlegen kalte 'atopisk eksem' (i hermetegn fordi kortisonsalva aldri ble brukt og gutten ikke har tegn til eksem i det hele tatt..). Jg forstår de som ikke tror på det, det er helt greit. Mn jg synes at å prøve behandling som i værste fall ikke har noen virkning, er verdt 'risikoen' like mye som alt av 'skolemed' vi knasker i oss, som er fult av bivirkninger (som fex kortison). Og du - jeg er heller ingen hippie ;)

Storebror mars 2007

Jeg er (som du kanskje skjønner ;) ) IKKE fan av alternativ medisin. Jeg tror at kroppen ordner det meste selv, men ved behov kan godt dokumenterte behandlinger/metoder/medisiner brukes. Under studietiden brukte jeg masse tid og MASSE penger hos en veldig hyggelig homeopat mot allergiske plager, HELT uten effekt. Hun brukte homeopati, fotsoneterapi og akupunktur. I etterkant har jeg skjønt hvor mye bullshit jeg ble servert der! (Bl.a. stimulering av thymus og flytting av chi'en min :P )

Jeg har som sagt ikke satt meg inn dokumentasjonen til hverken bringebærkapsler eller modningsakupunktur, men jeg hadde aldri brukt et øre på slike ting før jeg hadde gjort det.

(og med hippie mente jeg at jeg er ingen hippie på tross av at jeg tror kroppen heler seg selv, jeg ser at den setningen kunne leses på flere måter :) )

Back
Topp