modningsakupunktur i sandnes/stavanger

Mammaen01

Betatt av forumet
Hei!

Noen her som har gått til modningsakupunktur i sandnes eller stavanger? Jeg tenkte å gå til det naturmedisinske institutt, siden de kan tilby modningsakupunktur fra uke 34, jeg er nå i uke 35+3. Men der er det ikke jordmødre som setter nålene.. Hvilken erfaring har dere? :-) Hvilken uke begynte dere i osv. Satte de etterhvert igangsettingsnåler?

Hei. Jeg var hos 5 jordmødre på Forus. Fikk bare gått en gang, uke 38, for dagen etter ble jenta vår født :) Vet ikke om det var akupunkturen som utløste fødselen, men kommer til å gå der neste gang også :)

Bare vær oppmerksom på at det ikke finnes noe (seriøs) forskning som støtter akupunktur, så ikke betal for det, eller forvent at noe skjer.
Dersom du går i fødsel, ville du gjort det uavhengig av akupunkturen.
En god hvil på sofaen, er mer effektivt. ;)

Jeg var på modningsakupunktur og syns det var bortkastet penger. Hjalp ikke. Tok meg en tur til spa på gravidmassasje og jeg tror det å slappe av hjelper mer altså. Babyen kommer når den er klar :)

Hei!

Noen her som har gått til modningsakupunktur i sandnes eller stavanger? Jeg tenkte å gå til det naturmedisinske institutt, siden de kan tilby modningsakupunktur fra uke 34, jeg er nå i uke 35+3. Men der er det ikke jordmødre som setter nålene.. Hvilken erfaring har dere? :) Hvilken uke begynte dere i osv. Satte de etterhvert igangsettingsnåler?
Jeg gikk til Mamastork i Stavanger. Veldig kjekke jordmødre som jobber der :)
Ellers har jeg god erfaring med Pål hos Stavanger Soneterapi og Akupunktur.

Jeg begynte i uke 38 og gikk 3 ganger. Fødte på termindato og fødselen tok 9 timer og jeg var førstegangsfødende!
Selv om det ikke gjør at du går i fødsel så kan det forkorte åpningstiden.

Det er i hvert fall ikke noe negativt med å ta akupunktur så det er jo bare å kjøre på :)

Jeg har god erfaring med akupunktur så må bare svare på denne :)
Jeg gikk til 5 jordmødre på Forus.
Jeg fikk akupunktur tre ganger før fødsel (førstegangsfødende). Jeg begynte ikke før i uke 39, så jordmor satte derfor litt ekstra med nåler (ca 8-9 nåler).
Jeg gikk fem dager over tiden, men da fødselen endelig startet, fikk jeg 8 cm åpning i løpet av 4 timer uten mer smerter enn litt sterke mensensmerter. Kan hende jeg bare hadde flaks, men jeg har tro på at akupunktur virker. Jeg tror ikke at akupunktur fremskynder fødsel, men heller at når fødselen starter så fører akupunktur til raskere åpningstid og lettere fødsel.

Var også hos Mamastork i Stavanger. Gikk 1 gang, i uke 39 mener jeg det var. Førstegangsfødene. Kom inn på sykehuset med 6cm åpning (hadde da kun hatt rier ca 1 timer), hele fødselen tok ca 7 timer. En god opplevelse. Tror absolutt det hjalp og skal ta akupunktur med nr 2 også!

Back
Topp