Modningsakupunktur-erfaringer?

mammamia2018

Andre møte med forumet
Noen som har erfaring med at modningsakupunktur fremskynder fødsel eller gir et "lettere" fødselsforløp? Har fått satt nåler to ganger denne uken og spent på om det har noen effekt :)

Fikk ikkje med Nr 1 men flere ganger med Nr 2. Fødsel Nr 2 er ofte lettere men det var veldig stor forsjell. Sysnt kroppen var mye mer klar og jobba veldig bra med Nr 2. Og eg hadde ikkje vondt før siste hal timen nesten. Hadde 13-14 min med pressrier. Så eg har vore 3 ganger nå og :) fikk masse masrier /modningsrier etter timen i går. Har hatt god effekt på Halsbrann og problemer med bihulene så eg tror absolutt det virker :) men er ikkje så lett og måle om det er akupunktur eller tilfeldig om det er lettere. Fødte før termin sist. Og håper det denne gang og :)

Følger denne :) har vært 3 ganger på modningsakupunktur nå - er uke 39 i morgen og førstegangsfødende. Har de to siste gangene vært veldig kvalm etterpå.. Noen som har kjent på det? + at lillegutt var svært aktiv fra nålene ble satt i til de ble tatt ut. Spent på om det modner noe :happy:

Skal på modningsakupunktur i morgen! Tror jeg..
Satte motsatt før påske fordi det ville vært litt for tidlig, men nå er jeg over 37 uker så spent på hva hun sier i morgen;)

Jeg har vært på to behandlinger nå, har egentlig ikke merka noen forskjell. Men hun fikk løst opp noen muskelknuter ved hjelp av triggerpunktbehandling, så ryggen min ble utrolig mye bedre. Og i går var samboer med og fikk lært seg massasje og akupressurpunkter som kan funke under fødselen. Så uansett om det virker inn på selve fødselen så er jeg fornøyd med henne så langt :) Skal på ny time på mandag, håper den setter fart på sakene.

Gikk i forrige svangerskap. Merka ikke noe spesielt etter behandlingene, annet enn at ungen ble født etter to behandlinger i uke 38+3 :)

Denne gangen har jeg ikke orket å bestille time, men er 38+3 i morgen og hvis det ikke skjer noe iløpet av helga så bestiller jeg time i neste uke. :P

Har fått modnings akupunktur nå to ganger ila uka, å etter i går har det vært mye murringer i korsryggen og kynnerne tar seg opp... Men så da dabbet det av igjen ila natta men kjenner det murrer i korsryggen i dag også, så det er tydelig at det er noe som foregår i kroppen hvertfall så får håpe det er med på å modne og at fødselen kommer i gang og blir lettere :)

Betaler dere mye pr gang hos akupunktør ?

Sniker fra mars. Var til det fire ganger. To i uke 39 og to i uke 40. Rier startet om morgenen på termindato og var kjapt ganske regelmessige. Når det først brgynte å åpne seg, gikk det radig. Fødsel tok 11 timer fra første ri til han var ute.

Umulig å si om det ville vært annerledes uten modningsakupunktur

Merka ingenting desverre... Gikk og fikk 3 ganger.
Nå må jeg legge inn et nytt inlegg her... Ei som jeg kjenner, som har (eller.. HADDE) termin 4 dager FØR meg, har nå født (22april hadde hun termin)
Hun var hos jordmor på modningsakupunktur og samme kveld gikk vannet!

Dobbeltmoral og desperat av meg... Men jeg har vært i dag å hatt akupunktur i dag! :p
Kan vertfall fortelle at jeg har sovet fantastisk godt etterpå! ( men ingen barn! :/) :p

Koster forresten 400kr privat. :)

• Liker
Reactions: T88
Nå må jeg legge inn et nytt inlegg her... Ei som jeg kjenner, som har (eller.. HADDE) termin 4 dager FØR meg, har nå født (22april hadde hun termin)

Dobbeltmoral og desperat av meg... Men jeg har vært i dag å hatt akupunktur i dag! :p
Kan vertfall fortelle at jeg har sovet fantastisk godt etterpå! ( men ingen barn! :/) :p

Hun jeg var hos anbefalte denne type trening på ball, for å hjelpe til med å framskynde prosessen litt.
Litt for "alternativt" etter min smak, men vil nå vertfall prøve det.

https://m.youtube.com/watch?v=F20Ny-NPunw

Har hatt tre runder med modningsakupunktur nå. Ingenting har skjedd enda, men har ikke termin før om 11 dager. Leser at slik akupunktur ikke fremskynder fødsel men heller gir et lettere fødselsforløp. Det er lov å håpe og gjenstår å se :) Er førstegangs så har ingenting å sammenligne med

Har hatt tre runder med modningsakupunktur nå. Ingenting har skjedd enda, men har ikke termin før om 11 dager. Leser at slik akupunktur ikke fremskynder fødsel men heller gir et lettere fødselsforløp. Det er lov å håpe og gjenstår å se :) Er førstegangs så har ingenting å sammenligne med

Lettere fødselsforøp kan jeg være med på... Jeg fikk en flott fødsel sist, så jeg kjenner at jeg gruer meg ikke noe denne gangen! :) om det var akupunkturen eller ei, kan jeg ikke vite desverre.

Lykke til! :)

Jeg hadde 3 runder med modningsakupunktur (uke 38, 39 og 40), og er ganske overbevist om at det hadde en god effekt på fødselsforløpet. Som førstegangsfødende hadde jeg en jevn og fin åpningsfase som varte i 9 timer, og kun 15 min med pressrier før mini var ute :) Livmoren trakk seg fint sammen rett etter fødsel og, samtidig som jeg føler meg veldig bra :) Fødselsforberedende akupunktur skal ikke nødvendigvis starte fødsel, men gi en "lettere" fødsel og gjøre at man kommer seg raskere etterpå :)

Har hatt 4 behandlinger hittil, 39 uker i dag. Merker ikke noen kynnere eller ekstra aktivitet etter timene, men etter 2. time så har jeg merka at jeg sover mye bedre om natta. Jeg er fortsatt oppe for å tisse rundt 2 ganger, men i motsetning til før så sovner jeg med en gang etterpå. Og jeg våkner om morran og føler meg uthvilt, noe som er ekstremt deilig. Har også nesten ikke halsbrann lenger, har gått til å ta x antall reduflux om dagen, til 1-2 iløpet av ei uke.
Dette kan jo være tilfeldigheter, og ikke ha noe med akupunkturen å gjøre. Men det er litt påfallende at alt ble så mye bedre etter å ha vært der :)

Jeg gikk for å få modningsakupunktur, men endte med at hun ville "roe ned litt" i stedet, fordi kroppen ellers ikke var klar. Vært 3 ganger nå og er 38+6 på vei (lørdag), og merker faktisk at kroppen fungerer litt bedre. Og det beste er at hun setter i gang et eller annet så vannmengden har nå gått litt ned igjen! Hurra for mindre vann:)
Skal tilbake på tirsdag (39+2) og da tror akupunktøren at det er på tide/ greit å prøve å trigge litt modning så er spent på formen etter den timen! :)

Jeg har god erfaring med akupunktur så må bare svare på denne :) Jeg fikk akupunktur tre ganger før fødsel (førstegangsfødende). Jeg begynte ikke før i uke 39, så jordmor satte derfor litt ekstra med nåler (ca 8-9 nåler).
Jeg gikk fem dager over tiden, men da fødselen endelig startet, fikk jeg 8 cm åpning i løpet av 4 timer uten mer smerter enn litt sterke mensensmerter. Kan hende jeg bare hadde flaks, men jeg har tro på at akupunktur virker. Jeg tror ikke at akupunktur fremskynder fødsel, men heller at når fødselen starter så fører akupunktur til raskere åpningstid og lettere fødsel.

Med første barn gikk jeg til modningsakupunktur hos Vibeke Fjeld ca. 10 ganger før fødsel. Jeg ble fortalt jeg var "veldig moden" og fødsel nok ville gå lett. Barnet kom 9 dager over termin, etter 2 x stripping. Fødsel tok 19 timer fra veene begynte, stoppet opp og måtte ha riestimulerende drypp.

Gikk igjen til akupunktur ifm. IVF-forsøk, ikke vellykkede forsøk (ble gravid ved IVF senere, da uten akupunktur).

Gikk også til akupunktur 4 gaver ifm. svangerskapskvalme, men det hjalp ikke meg, var like kvalm.

Når det er sagt, har jeg troen på at akupunktur kan hjelpe mange, men for meg hjalp det ikke på disse tre ulike plagene. Vibeke Fjeld er for øvrig en veldig hyggelig person og godt likt akupunktør.

Prøvde alt, inkl akupunktur. Sistemann kom likevel ikke før 14 dager på overtid, etter igangsettelse! Så ikke troa på modningsakupunktur på meg, men har egentlig god erfaring med akupunktur og syns det har hjulpet på en hel del annet! Så jeg tenker; hvorfor ikke prøve? ;) :)

Jeg har god erfaring med akupunktur så må bare svare på denne :) Jeg fikk akupunktur tre ganger før fødsel (førstegangsfødende). Jeg begynte ikke før i uke 39, så jordmor satte derfor litt ekstra med nåler (ca 8-9 nåler).
Jeg gikk fem dager over tiden, men da fødselen endelig startet, fikk jeg 8 cm åpning i løpet av 4 timer uten mer smerter enn litt sterke mensensmerter. Kan hende jeg bare hadde flaks, men jeg har tro på at akupunktur virker. Jeg tror ikke at akupunktur fremskynder fødsel, men heller at når fødselen starter så fører akupunktur til raskere åpningstid og lettere fødsel.
Jeg hadde lik fødsel som deg nesten uten akupunktur:)

Back
Topp