Modningsakupunktur eller gravidemassasje

Lege og/eller jordmor på "uke for uke"-babyverden podkasten sa at det ikke er noen studier som viser at modningsakupunktur har effekt, så jeg hadde nok valgt massasje av de to. :)
 
Jeg prøvde akupunktur denne gang. Vet ikke om det hjalp på modningen. Men før jeg begynte med det så hadde jeg fæle maserier. De hjalp ingenting. De roet seg ned rett etter behandling og var vekke en dem dager. Så fikk jeg sove bedre. Mer sammenhengende og fikk litt mer energi. Så føler d var verdt tid og penger.
 
Hei,
Jeg skal ha modningsnåler i dag (gravid med nr 2). Hadde det sist, usikker på om det var de som gjorde fødselen og rekovalisensen kort og god.
Har hørt det er mange som ikke klarer å sette nålene riktig, men det merker du, hvis du prøver nåler.

Kjenner dessverre ingen i Oslo.

Masse lykke til
 
Hei,
Jeg skal ha modningsnåler i dag (gravid med nr 2). Hadde det sist, usikker på om det var de som gjorde fødselen og rekovalisensen kort og god.
Har hørt det er mange som ikke klarer å sette nålene riktig, men det merker du, hvis du prøver nåler.

Kjenner dessverre ingen i Oslo.

Masse lykke til

Kos deg på modningsakupunktur i dag. Jeg endte med å booke en time til både akupunktur og massasje nå på onsdag ☺️ Tenker at det er verdt et forsøk, og en fin måte å forberede seg og slå ihjel litt tid på før fødsel ☺️

Booket meg inn hos Bekken og barn på Skøyen, etter anbefaling av babydrømmer87.
 
Kos deg på modningsakupunktur i dag. Jeg endte med å booke en time til både akupunktur og massasje nå på onsdag ☺️ Tenker at det er verdt et forsøk, og en fin måte å forberede seg og slå ihjel litt tid på før fødsel ☺️

Booket meg inn hos Bekken og barn på Skøyen, etter anbefaling av babydrømmer87.


Hvis du føler du har lavt med energi, kan du be om "energi-nåler" i samma slengen ;-)
 
Jeg dro på Mammaklinikken (https://www.mammaklinikken.no/) ved tinghuset et par uker før fødsel. Følte et veldig behov for massasje, siden det var mye vondt her og der på slutten. Massøren fokuserte på de områdene jeg sa var vonde, og ga noen tips til øvelser og sånn jeg kunne gjøre hjemme i tillegg. Litt «kliniske» lokaler, så om man ønsker dempet belysning og duftlys er det feil sted, men det kan jeg heller oppsøke senere om jeg vil.
 
Back
Topp