Modnings akupunktur????

Ajja

Gift med forumet
Noen som får/har fått det?? Og evt var det noen spesiell grunn til at dere fikk/får det??

Og hvor lenge før termin??

Jeg var til første time med modningsakupunktur i går. Gjør det rett og slett for å bygge opp energinivået i kroppen og forberede den til fødsel. Samt at den letter symfysesmertene den tiden som er igjen. Håper også at jeg skal få en mere kontrollert fødsel som tar litt lengre tid (ja du leste riktig) denne gang ;)
Har fire uker igjen til termin. Hun ville ikke begynne før siden jeg har brukt akupunktur i flere år og responderer veldig bra på behandlingen. .

På "mobben"

Eg har løst å spørre jm om eg kan få det... Ska te ho i neste uka..
Tenke sia legen ikkje vil eg ska gå på overtid og heller egentlig ikkje har løst å sette igang fødselen..

Jeg hadde det med nr to. Tok det for bedre rier i fødsel (hadde bare dårlige/uvirksomme rier med første, så måtte ha drypp), skulle også hjelpe for at livmor trakk seg bedre sammen etter fødsel og slippe gå over termin. Jeg gikk 11 dager over, så sånn sett fungerte det ikke, men ellers var det en veldig bra fødsel som tok passelig kort tid :)

Tok det da fra uke 36-fødsel

Har lyst å prøve modningsakupunktur og tenkte kanskje å høre med jm på neste kontroll som er om ei uke om hun kan sette meg opp til det :) men det jeg lurer på: Er det vondt å sette de nålene? :P

Modningsakupunktur begynner man med i uke 37, før det er det vanlig akupunktur, og for å se litt hvordan man reagerer på behandlingen også.
De fleste blir mer rolige inni seg, og får bedre nattesøvn.

Man kjenner ikke nålene i det hele tatt, så det er ingenting å bekymre seg for! (kanskje annerledes dersom man har noe fobi mot det, men bortsett fra det er det ikke noe å tenke på)

Jeg begynte med modningsakupunktur da jeg var uke 37+3 (altså akkurat tre uker før termin). Fikk ikke helt samme reaksjonen som jordmor mente jeg skulle få, men har nok kanskje litt mer press i underlivet enn før.

Back
Topp