Modning

Desemberhåp2014

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Siden jeg er førstegangs så har jeg en del spørsmål haha, håper ikke dere blir lei av meg * flau *. Men, siden i går har jeg hatt mensensmerter, masse stikkninger, og vondt i ryggen. Kan dette være modningstegn? Jeg er 34 + 5.
Jeg har også våknet en del netter på rad av smerter i rumpeballene og nedover låra , er dette bekken plager eller såkalt nedpress? Når jeg reiser meg opp for å gå så kjennes det ut spm noen står å klyper meg på innsiden av lårene eller som at det er en ball der, men føles ikke ut som at babyen vil " falle ut " slik mange beskriver nedpress..hva tror dere ??

Lykkelig gravid ❤️

Nesj. Ikke Vær flau. :)

1. Det du våkner av på natta synes jeg høres ut som bekkenplager. Den ballen du beskriver er nedpress tror jeg.
Hos meg gikk det over npr hodet var festet.
2. Ja, menssmerter, stikkinger og ryggsmerter høres ut som modning.

Men vær obs på at det faktisk kan være begynnelse på fødselen.
Se opp for ting som kommer i tak.
Ha en rieteller app eller penn og papir med deg over alt og noter.
Kommer det regelmessig så skal du ikke se bort i fra at det er fødsel.
Er det uregelmessig er det som regel modning eller masrier.

Nesj. Ikke Vær flau. :)

1. Det du våkner av på natta synes jeg høres ut som bekkenplager. Den ballen du beskriver er nedpress tror jeg.
Hos meg gikk det over npr hodet var festet.
2. Ja, menssmerter, stikkinger og ryggsmerter høres ut som modning.

Men vær obs på at det faktisk kan være begynnelse på fødselen.
Se opp for ting som kommer i tak.
Ha en rieteller app eller penn og papir med deg over alt og noter.
Kommer det regelmessig så skal du ikke se bort i fra at det er fødsel.
Er det uregelmessig er det som regel
modning eller masrier.

Okei, tusen takk for svar. Men hsr ikke sammentrekkninger utenom kynnerene mine på en måte så tviler på at det er mase rier .. ❤️

Lykkelig gravid ❤️

Menssmerter kan også være et tegn på infeksjon, selv en så "uskyldig" sak som mild soppinfeksjon kan gi mensen og ryggsmerter. Hehe, jeg var nettopp på UL og måtte pent ta prøver siden jeg fortalte at jeg har endel menssmerter. Jeg er jo bare snart 32 uker da.

Menssmerter kan også være et tegn på infeksjon, selv en så "uskyldig" sak som mild soppinfeksjon kan gi mensen og ryggsmerter. Hehe, jeg var nettopp på UL og måtte pent ta prøver siden jeg fortalte at jeg har endel menssmerter. Jeg er jo bare snart 32 uker da.
Aha, burde jeg ta en sjekk da kanskje??

Lykkelig gravid ❤️

Aha, burde jeg ta en sjekk da kanskje??

Lykkelig gravid ❤️
Skader ikke å sjekke, men skader neppe å la være heller om ikke det er veldig plagsomt=) Er det takvise smerter (varer i noen minutter for så å forsvinne) eller er de vedvaarende? Jeg er nå innrullert i et forskningsprosjekt med hyppighet av infeksjon hos gravide og effekt på graviditetsforløpet ved behandling, de mener det er veldig mye vanligere enn man tror.

Skader ikke å sjekke, men skader neppe å la være heller om ikke det er veldig plagsomt=) Er det takvise smerter (varer i noen minutter for så å forsvinne) eller er de vedvaarende? Jeg er nå innrullert i et forskningsprosjekt med hyppighet av infeksjon hos gravide og effekt på graviditetsforløpet ved behandling, de mener det er veldig mye vanligere enn man tror.
Det er ikke regelmessig, men kommer er par ganger om dagen liksom :-)

Lykkelig gravid ❤️

Det er ikke regelmessig, men kommer er par ganger om dagen liksom :)

Lykkelig gravid ❤️
Er jo ikek unaturlig at det er litt modning på gang heller, det er jo ikke så lenge igjen=) Du kan jo ta det opp på neste kontroll=)

Jeg husker ikke om jeg merka noe til modning sist gang, husker bare jeg var bombesikker på å gå på overtid:P

Siden jeg er førstegangs så har jeg en del spørsmål haha, håper ikke dere blir lei av meg * flau *. Men, siden i går har jeg hatt mensensmerter, masse stikkninger, og vondt i ryggen. Kan dette være modningstegn? Jeg er 34 + 5.
Jeg har også våknet en del netter på rad av smerter i rumpeballene og nedover låra , er dette bekken plager eller såkalt nedpress? Når jeg reiser meg opp for å gå så kjennes det ut spm noen står å klyper meg på innsiden av lårene eller som at det er en ball der, men føles ikke ut som at babyen vil " falle ut " slik mange beskriver nedpress..hva tror dere ??

Lykkelig gravid ❤️
De smertene du har om natten er nok bekkenplager. I hvertfall har jeg hatt helt like smerter siden juli, og hos meg er det bekkenet.

De smertene du har om natten er nok bekkenplager. I hvertfall har jeg hatt helt like smerter siden juli, og hos meg er det bekkenet.
Ja tror det er fra bekkenet jeg også, i alle fall når jeg våkner av smertene . Kjennes ut som at all blod tilførsel til beina har stoppet på en måte?

Lykkelig gravid ❤️

Jeg har hatt en del uregelmessige kynnere, nedpress og stikkninger den siste mnd og JM rådet meg til å få en ultralyd for å sjekke om det var skjedd noe med lengden på livmorhalsen. Var der i går og det viste seg at når han la en hånd på toppen av magen så ble det en åpning på ca 1 cm (i lengden) og toppen flatet seg ut. Ikke noe farlig, men skal tilbake for en sjekk om to uker for å se om det modnes mer, eller stagnerer. Så hvis det fortsetter kan det jo være greit å ta en titt.. (samtidig veldig koselig å ha en "unnskyldning" til å snike litt på lillebror ;)) Er forresten i uke 31.

Jeg har hatt en del uregelmessige kynnere, nedpress og stikkninger den siste mnd og JM rådet meg til å få en ultralyd for å sjekke om det var skjedd noe med lengden på livmorhalsen. Var der i går og det viste seg at når han la en hånd på toppen av magen så ble det en åpning på ca 1 cm (i lengden) og toppen flatet seg ut. Ikke noe farlig, men skal tilbake for en sjekk om to uker for å se om det modnes mer, eller stagnerer. Så hvis det fortsetter kan det jo være greit å ta en titt.. (samtidig veldig koselig å ha en "unnskyldning" til å snike litt på lillebror ;)) Er forresten i uke 31.
Fikk du henvisning da eller måtte du betale full pris hos privat sektor?

Lykkelig gravid ❤️

Fikk henvisning :-) tror det bare er hvis du vil kikke uten en medisinsk grunn man må betale :-)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Lykkelig gravid ❤️

Synes ikke det er noe flaut ved å spørre jeg ;) Det er jo slik vi lærer. Jeg er selv andregangs, men det er altså 14 år siden sist jeg gikk gravid, så mange ting er som nye for meg igjen :) Vet ikke om jeg kan gi så mye svar på de tinga du spør om , annet enn at jeg kjenner meg igjen. Forskjellen denne gangen fra sist gang, er vel kanskje at jeg er mer avslappet i forhold til "ting som skjer" i kroppen min.
Men som det blir sagt her, det du våkner av om natten, er det som jeg våkner av også i forbindelse med bekkenplager.
Jeg har også hatt noen murringer i rygg, og det som kjennes ut som noe som presser ned, uten at jeg vet om det er det. Men det er jo også vanlig å kjenne tingene på en annen måte, når en har født tidligere. Iallefall husker jeg ikke alle disse detaljene fra sist :) Derfor synes jeg BVforum og google er genialt :D Så nå lærte jeg at det sannsynligvis er modningstegn da, noe som jeg ikke trodde kom før fødselen var veldig nært forestående ;)

Back
Topp