Modning?

JPSK

Elsker forumet
Føler meg så lite oppdatert på alt som skjer. Sist skulle jeg ha planlagt ks og var ikke noe forberedt på fødsel. Så alt skjedde i full fart, rakk ikke tenke over hva som skjedde engang.

Så når dere snakker om modning, hva mener dere egentlig?

Modning er jo prosessen da livmorhalsen trekker seg sammen, blir myk og tøylig og klar til fødsel... Hvordan denne prosessen oppleves, hvor lang tid i forkant av fødsel prosessen starter osv er veldig personavhengig...
Med min første hadde jeg ingen tegn på "modning" før jeg lå på føden med to cm åpning seks uker før termin.
Med min andre gikk jeg med to cm åpning masse murringer og kynnere fra tre mnd før termin, fødte tre uker før termin.
Ingen av gangene har jeg vært plaget med smerter før tett opp til press veer. Har bare opplevd sammentrekningene som irriterende/litt ubehagelig.
Andre vrir seg i smerte lenge før det er tegn til noen åpning. Så som sagt, hvordan du opplever "modnings" prosessen er veldig individuelt. Også veldig individuelt hvor lenge før selve fødselen den starter...

Takk for svar. :) Så med andre ord, jeg aner ikke om det er modning eller ikke som fører til ubehaget mitt.

Sist var jeg tung i kroppen og slet med bekkenet. Denne gangen stikker det, masse kynnere har jeg hatt siden uke 20. (Hadde mye kynnere sist også. Disse føles ikke som rier altså, er ubehagelig men ikke vonde)

Så er jeg så enormt kvalm igjen. Det er det verste. Fysj som jeg hater den kvalmen..

Vesla ligger helt nedi bekkenet, spent på om hun har festet seg, skal til jordmor i mrg.

Hehe, nei, igrunn ikke, men jordmor kan fortelle deg det hun, for hun kan jo kjenne på livmorhalsen din :-)

Usj, håper kvalmen gir seg igjen. Er kvalm igjen jeg også, å må si jeg var ikke helt forberedt på det.

Jeg har vært sykemeldt pga kynnere og bekkenplager siden uke 22, begynte med kynnere i uke 16 ca. Er ikke vondt, men siden jeg har en tendens til å føde før termin må jeg ta det med ro. Trøster med med at fødselen forhåpentligvis blir lettere da ;p

Masse lykke til hos jm :-)

Tusen takk for det. :)

Ingen av gangene har jeg vært plaget med smerter før tett opp til press veer. Har bare opplevd sammentrekningene som irriterende/litt ubehagelig.
Andre vrir seg i smerte lenge før det er tegn til noen åpning. Så som sagt, hvordan du opplever "modnings" prosessen er veldig individuelt. Også veldig individuelt hvor lenge før selve fødselen den starter...
Vet du (eller noen andre) om det er vanlig at dette er likt hver gang?

Jeg har alltid fått beskjed om at kroppen forbereder seg og håndterer svangerskap, modning og fødsel forskjellig fra gang til gang.
Med min første sov jeg nesten helt til jm sa at nå måtte jeg presse.
Med min andre hadde jeg vondt fra syv cm åpning. Har ikke hatt noe smertestillende av noe slag noen av gangene.
Andre gangen gikk jeg med to cm åpning i noen uker før fødsel.
Så jeg har vel lært at for min del er det ulikt hver gang :-)
Har venninner med flere barn som opplever det samme, det var forskjeller alle gangene for de også :-)

Regner med det er modning på gang her… Mye kynnere, menssmerter, stikkninger, nedpress og kvalme..

Back
Topp