Modning?

Februar?

Forumet er livet
Jeg kjenner at jeg har mer vondt i magen og ryggen for tiden. Jeg kjenner noen kraftige smerter nederst nedi der, men ikke sånn som jeg tror veer er. Det kommer nå og da. Og det er slik at jeg får skikkelig vondt og kauker ut, men tror nok ikke dette er veer som sagt. Kan det være kroppen som forbereder seg til fødsel?

Hørtes ut som sånn jeg har det, men vet ikke hva det er. ER første svangerskapet mitt

Høres jo sånn ut! [:)] Ikke det at jeg vet det.. men jeg har jo hatt vondter i mage, rygg og stikkinger/rar følelse "nedi der" i det siste. Så jeg spurte litt på mars forumet.. de mente det kunne være modning. [:)]
Men som alltid så sier man ring til føden hvis man er usikker. Så det skal jeg gjøre neste gang det kommer [:)]

ORIGINAL: Vårmamma

Hørtes ut som sånn jeg har det, men vet ikke hva det er. ER første svangerskapet mitt

sign
samme her

Fikk mange onter de siste ukene før fødsel forrige gang, så er sikkert kroppen som forbereder seg. Har ikke begynt her ennå, men er fortsatt 7 uker til termin.

Er jo første min også så jeg har liksom ikke peiling. Må jo spørre[:)] Jeg har 4 uker igjen da.

Det er nok en modningsprosess ja, men jordmora mi sa at det kunne være starten på rier, så hvis det blir mer og mer, så skal man hvertfall ta det mer med ro.

Førstegangs her å! :)
Kjenner de samme smertene du beskriver her ja.
Er faktisk litt øm over hele magen og noen ganger føler jeg at jeg har mensmurringer. Men det er ikke så ofte sånn at jeg tror det kan være rier. [8D]

Kjennes som jeg får mensensmerter iblant, ikke veldig ofte. Hadde jeg bare vært noen uker på vei, ville jeg vært redd det kunne være en SA.
Visste ikke at dette kunne være modning, men gjerne for meg:)

jeg aner liksom ikke jeg heller, så derfor må jeg jo spørre. Kjenner noen ganger menssmerter jeg også. Vet liksom ikke helt hva jeg skal forvente heller.
Jeg har jo noen uker igjen ennå før babyen skal komme.
Jeg sniket litt inn på april og der stod det noe om modning så jeg måtte jo sjekke om jeg var moden.  Men det var jeg slettes ikke, men det kan jo være at kroppen forbereder seg allikevel.

Jeg tror det er kroppen/livmoren som forbereder seg for fødsel. Sterkere nå som vi begynner å nærme oss slutten, er vel kanskje det som heter modningsrier?

Jeg har også det slik til tider, men er helt sikker på at det ikke er rier/veer hvertfall. Sist gang, merket jeg med en gang når det var noe på gang, og regner med at det også skjer denne gang. Er det sterke rier vil dere garantert merke det, og dere vil med en gang skjønne at "det er nå det skjer" [:)]

Men det finnes vel sikkert ikke noe fasit svar på noe som helst når det gjelder svangerskap, fødsel og alt som hører til. Kan hende at noen andre har helt andre opplevelser enn meg [:)]

ORIGINAL: janpanmarsipan

jeg aner liksom ikke jeg heller, så derfor må jeg jo spørre. Kjenner noen ganger menssmerter jeg også. Vet liksom ikke helt hva jeg skal forvente heller.
Jeg sniket litt inn på april og der stod det noe om modning så jeg måtte jo sjekke om jeg var moden.  Men det var jeg slettes ikke, men det kan jo være at kroppen forbereder seg allikevel.

hvordan sjekker du det?

ORIGINAL: mai2010

hvordan sjekker du det?

Man setter seg på huk, putter en finger oppi og kjenner om livmorhalstappen er som en nesetipp (ikke moden) eller som lepper (moden) og siden jeg ikke kjente noen ting er den temmelig flat ennå og da er jeg ikke moden. Om jeg har forstått det rett.

hvordan sjekker du det?

Man setter seg på huk, putter en finger oppi og kjenner om livmorhalstappen er som en nesetipp (ikke moden) eller som lepper (moden) og siden jeg ikke kjente noen ting er den temmelig flat ennå og da er jeg ikke moden. Om jeg har forstått det rett.

Nå lærte jeg noe nytt, kjekt å vite! tusen takk

ORIGINAL: DellaDuck

hvordan sjekker du det?

Nå lærte jeg noe nytt, kjekt å vite! tusen takk

Jeg sier bare om jeg har forstått det rett altså![:)]

måtte prøve jeg også :p synst det var veldig vanskelig å kjenne :p

Back
Topp