modning på gang!?!!

Lillespire2024

Glad i forumet
ja nå tror jeg kroppen min har startet de store forberedelsene!
den siste uka har jeg vært ekstremt kvalm, dårlig form, mensmurringer
nesten konstant i både rygg å mage, og ikke minst, harde kynnere!!!

hadde det likedan med forrige ungen også, men ikke så tidlig, og han kom 2 uker før termin!!
skal jeg gå slik helt til termin tror jeg at jeg dauer!!! får ikke gjort en dritt jo..!!
flere i samme båt??

Hva vil det egentlig si å modnes? Jeg bare lurer jeg. Hvordan vet man at man er moden? Sikkert et dumt spørsmål, men da får dere bare bære over med meg altså!

ORIGINAL: janpanmarsipan

Hva vil det egentlig si å modnes? Jeg bare lurer jeg. Hvordan vet man at man er moden? Sikkert et dumt spørsmål, men da får dere bare bære over med meg altså!

vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det jeg, men det er mormunnen som modnes til fødselen. når den er umoden er den vist hard/spiss, som en nesetipp, og når den er moden er den avflatet og kjennes ut som ei leppe. sånn har jeg fått det forklart[8D] som jeg har erfart så kjenner man det ikke selv "på kroppen" at man er moden, det er det jordmor eller lege som kjenner etter om "oppi der" når man er rundt termin[;)]

Ok, det var jo greit å vite da. Mye om svangerkspaet jeg ennå ikke vet[:)]

ORIGINAL: Linn Renathe

ja nå tror jeg kroppen min har startet de store forberedelsene!
den siste uka har jeg vært ekstremt kvalm, dårlig form, mensmurringer
nesten konstant i både rygg å mage, og ikke minst, harde kynnere!!!

flere i samme båt??

Jeg er førstegangs, men slik har jeg hatt det di 2-3 siste dagene... er kjempe ubehageligt!!! Får jo ikke slappet av skikkelig uannsett stilling jeg sitter står eller ligger i... Så dette kan være at det er modning på gang???

har begynt å få litt sånne symptomer jeg også[&:]
småkvalm, tette, harde kynnere, heldigvis ikke vonde, bare ubehagelige.
slapphet. Jenta nyter slappheten min og jo slappere jeg er jo mer skal hun vise at hun IKKE er slapp[8D]

føler meg også i skikkelig dårlig form uten at jeg klarer å sette fingern på akkurat hva som er "galt"[:(]

Føler meg slapp, kynnere spes på kvelden/natta, hetetokter, kvalme,murringer i nedre del av magen og prikking i ansiktet. Hodet ligger helt ned i bekkenet fant vi ut da vi var på kontroll i går... Sorry detaljer men har fått ei sinnsyk "bollemus" som sambo kaller det de siste dagene, og magen har skifta form.. den har blitt mye rundere.. Er førstegangs så aner egenltig ikke om dette er normalt på slutten eller om det er noe på gang??

Alle kvinnene i min fam har hatt tidlige fødsler, kan det være arvelig??

Vet akkurat hvordan du har det... kynnere fra morgen til kveld, og natta... mensmurringer, kvalm og liten matlyst, murring og masse press i korsryggen, bekkenløsning, lillejenta som ligger helt nedi bekken og presser på skambeinet. og nå har slimproppen begy å gå i flere omganger.. men så glad for at jeg er gravid [:)] gleder meg til mai [:D]

hm..her er vi flere som har det ganske likt ja! Får håpe det ikke betyr noe tidlig fødsel, jeg er ikke klar.
Kniiiiiip![:D]

Kjenner meg litt igjen, har egentlig bare trodd jeg er sliten og lei hele svangerskapet.
Husker jeg fikk masse utflod helt på slutten sist..[:'(] Ikke merket noe til dette enda denne gangen da[:)]

Kjenner at det begynner å skje noe her også. Har mye kynnere og nedpress..
Skulle prøve å gå en tur i dag, men det gikk rett og slett ikke. Det var så ubehagelig..

Nå ble jeg nesten litt beroliget, begynte å lure på om det var noe galt med meg. De siste dagene har vært ekstra slitsomme, matlysten er på bånn, jeg er mer kvalm og trøtt, og har smerter/ubehag i bekkenet og "der nede" [:'(]
Skikkelig ekkelt er det. Håper han ikke blir født for tidlig! Det er i allefall ikke mer enn 6 uker til termin, håper han holder seg inne i 4 uker til ihvertfall [:)] (Selv om 4 uker med sånnt ubehag ikke frister...)

Selv om jeg synes synd på alle dere som har det slitsomt nå, synes jeg det var utrolig godt å lese at det ikke bare er meg.... Er så sliten om dagen at jeg har flere ganger lurt på om det er noe galt med meg, men da er det nok bare sånn det skal være på denne tida for oss da... Hold ut jenter, det er ikke lenge igjen! Så får vi bare syte og lide med hverandre så holder vi nok ut....[:)]

så heeeerlig å lese at andre og begynner å få det litt kjipt..[:D] hehe...
har selv de siste dagene vært kvalm, vondt i ryggen rett og slett ikke vært på lag med kroppen min.. greit å høre at det bare ikke er meg..[:)]

Back
Topp