Modning og tegn på at fødsel nærmer seg

Er 38+0 idag, med termin 4. januar. Magen sank for ett par uker siden og baby ligger med hodet ned.
Har siste uken hatt voldsomt nedpress, murringer nederst i magen og ryggen, kynnere, løs mage, økt utflod hvor det bare lekker og er klart/tynt som vann (har noen ganger lurt på om det er fostervannet som kommer litt og litt), plutselig oppkast (har ikke kastet opp tidligere), hyppigere vannlatning og mer uttalt bekkenløsning hvor det føles ømmere og stivere.
Liv i magen har også endret seg hvor det nå er mye sprelling:Heartblue

Fødte sist på termindato i Jan. 2021, så er spent på om nr. 2 kommer før da jeg har hørt at det er typisk det skjer om det ikke er så lenge siden en fødte sist.
Men er også forberedt på å gå til nyåret, er nok det vi håper mest på, selv om det begynner å bli liiitt tungt:love2
Har også tyntflytende utflod som plutselig bare renner..Men har opplevd at van et har gått med nr2, så vet hvor mye vann som kommer.. Men blir allikevel usikker.. spennende og frustrerende å gå å vente på at det skal skje❤
 
Var våken mye i natt men pga kvalme og generell uro i kroppen. Mindre kynnere i dag enn i går men er mye roligere selv i dag da minstemann fikk omgangssyke i natt. Håper vi klarer oss til lørdag iallefall, mest mulig ro og hvile er planen nå. Er usikker på om slimproppen gikk for noen dager siden da utfloden er nå veldig tynn og slimete.
 
Har hatt mye kynnere, nedpress, mensenmurringer i noen uker, og slimpropp og blod for 3-4 dager siden så tenkte at det nærmet seg (er i uke 38+4, fødte i uke 36 sist). I går så hadde jeg kynnere som varte helt til i dag med 5-7 min i mellom, så ble usikker på om det var kynnere eller rier. Fikk komme inn på føden for sjekk, og da sa JM først at jeg hadde 1 cm åpning, men tok det tilbake og sa det var ingenting rett etterpå. Hodet lå fortsatt høyt også.. Kjente en liten skuffelse der når jeg trodde det var så nære. Noen som har erfaring med at de har gått fra 0 til fødsel raskt?
 
Har hatt mye kynnere, nedpress, mensenmurringer i noen uker, og slimpropp og blod for 3-4 dager siden så tenkte at det nærmet seg (er i uke 38+4, fødte i uke 36 sist). I går så hadde jeg kynnere som varte helt til i dag med 5-7 min i mellom, så ble usikker på om det var kynnere eller rier. Fikk komme inn på føden for sjekk, og da sa JM først at jeg hadde 1 cm åpning, men tok det tilbake og sa det var ingenting rett etterpå. Hodet lå fortsatt høyt også.. Kjente en liten skuffelse der når jeg trodde det var så nære. Noen som har erfaring med at de har gått fra 0 til fødsel raskt?
Sniker fra februar......gikk med nr 3 , da gikk jeg fra 4 til 10 cm åpning på under 20 min, så ting kan snu raskt... Håper jeg får litt og litt åpning denne gangen.....for når det går så raskt blir det veldig intenst...
 
Termin i dag! Har hatt sterke kynnere/modningsrier i ca en uke. I dag ble de regelmessige med 5-7 minutters mellomrom i mange timer men tok seg ikke opp i intensitet. Har noen av dere opplevd at rier eller latensfasen drar ut og går litt opp og ned?

Har født tidligere men startet med vannavgang og fødte 4 timer etterpå, så litt mer ukjent med fødsel som starter med rier. Det jeg kjenner nå er veldig likt riene jeg hadde forrige gang men svakere.
 
Termin i dag! Har hatt sterke kynnere/modningsrier i ca en uke. I dag ble de regelmessige med 5-7 minutters mellomrom i mange timer men tok seg ikke opp i intensitet. Har noen av dere opplevd at rier eller latensfasen drar ut og går litt opp og ned?

Har født tidligere men startet med vannavgang og fødte 4 timer etterpå, så litt mer ukjent med fødsel som starter med rier. Det jeg kjenner nå er veldig likt riene jeg hadde forrige gang men svakere.
Hadde regelmessige modningsrier/maserier hver kveld fra uke 37+3 med førstemann. Smertefulle og måtte puste meg gjennom de, kunne vare i flere timer før det dabbet av… men fødsel startet ikke før sjekk om modning 2 dager før termin, hadde dog allerede 3-4 cm åpning første sjekk så de gjorde en god jobb selv om de var plagsomme :hilarious:
 
Termin i dag! Har hatt sterke kynnere/modningsrier i ca en uke. I dag ble de regelmessige med 5-7 minutters mellomrom i mange timer men tok seg ikke opp i intensitet. Har noen av dere opplevd at rier eller latensfasen drar ut og går litt opp og ned?

Har født tidligere men startet med vannavgang og fødte 4 timer etterpå, så litt mer ukjent med fødsel som starter med rier. Det jeg kjenner nå er veldig likt riene jeg hadde forrige gang men svakere.
Hadde det litt sist svangerskap, begynte med rier natt til lørdag som dabbet av på morgenen og så begynte på an igjen natt til søndag. Ungen kom søndag ettermiddag. Har forstått at ting kan ta litt tid om baby ikke er helt optimalt plassert og at det er kroppens måte å ordne opp i det. Prodomal labor kaller de det visst på engelsk om du vil google litt flere erfaringer.
 
Termin 29. jan. 37+ 3 i dag. Har hatt noe som ligner på mennsmurringer tidligere denne uka men det har opphørt. Så det blir trolig ikke fødsel med det første. Synes det er så interessant å lese om dere som har fødselstegn . Kjenner at jeg er spent på fødsel og forbereder meg med kurset Positiv Fødsel
 
Myyye nedpress når jeg går. Føles ut som å
gå på tur med en murkloss nederst i magen. Ellers en del murringer og masse kynnere. De siste 3-4 dagene så har magen vært helt kaos. Springer på do hele dagen.
Har termin i dag, og har hatt fire runder med akupunktur. Seigt dette her!

Ny runde med akupunktur i morgen + stripping. Satser virkelig på fødsel i helgen :p
 
Mer og mer av slimproppen har gått ila de siste dagene, mye murringer, mye stikking i kjeden og mye kynnere som kjennes mer i ryggen enn tidligere :shy: Termindato er om 2 dager og 6 timer (ikke at jeg teller ned hehe)
 
Mer og mer av slimproppen har gått ila de siste dagene, mye murringer, mye stikking i kjeden og mye kynnere som kjennes mer i ryggen enn tidligere :shy: Termindato er om 2 dager og 6 timer (ikke at jeg teller ned hehe)
Hadde min 5. runde med akupunktur i dag. Deler av slimproppen gikk forrige fredag. Har så mye nedpress at jeg såvidt klarer å gå en liten tur. Føles rett og slett som en murkloss som presser på der nede. Mye stikninger og en del maserier/murringer.
Åpning såvidt 1 cm og fortsatt ganske lang livmorhals på sjekk for 2 uker siden…
Ståa i dag: åpning såvidt 1 cm og fortsatt ganske lang livmorhals :banghead::hilarious::hilarious::hilarious:

Så ja, her er det bare til å smøre seg med tålmodighet!
 
Hadde min 5. runde med akupunktur i dag. Deler av slimproppen gikk forrige fredag. Har så mye nedpress at jeg såvidt klarer å gå en liten tur. Føles rett og slett som en murkloss som presser på der nede. Mye stikninger og en del maserier/murringer.
Åpning såvidt 1 cm og fortsatt ganske lang livmorhals på sjekk for 2 uker siden…
Ståa i dag: åpning såvidt 1 cm og fortsatt ganske lang livmorhals :banghead::hilarious::hilarious::hilarious:

Så ja, her er det bare til å smøre seg med tålmodighet!
Vanskelig å vite hvor fort, eller sakte, ting skjer! Frustrerende med lite synlig fremgang da.. men jeg liker å tenke at det skjer ting som ikke kan måles/syntes også:D Plutselig er du flere cm, og er jo uansett veldig kort tid igjen da:shy: Håper du klarer å holde motet oppe!:love7
 
Har også tyntflytende utflod som plutselig bare renner..Men har opplevd at van et har gått med nr2, så vet hvor mye vann som kommer.. Men blir allikevel usikker.. spennende og frustrerende å gå å vente på at det skal skje❤
Jeg opplevde at vannet gikk med førstemann, men de sier det kan komme litt og litt også, så ble litt forvirra. Nå hadde ikke noe vann gått, men skal sies det stemte med flere modningstegn, da jeg fødte like etter (25.desember) :Heartred
 
Dette høres helt likt ut som det jeg opplever nå, minus oppkast. Førstegangs her da, og termin 7. januar. Hvordan er formen din nå? :)
Beklager, har ikke fått med meg denne her, har gått i ett da baby kom 10 dager før! Håper alt står bra til med deg! Jeg fødte 25. desember :Heartred
 
Beklager, har ikke fått med meg denne her, har gått i ett da baby kom 10 dager før! Håper alt står bra til med deg! Jeg fødte 25. desember :Heartred
Det gjør ingenting. Går veldig i ett her også. Husker ikke når jeg skrev den meldingen, men sikkert ikke så lenge før fødsel. Jeg fødte 27. desember, 11 dager før tiden :Heartred Alt bra her. Håper alt står bra til med deg og dere også!
 
Spennende! Det høres kjent ut. Jeg har hatt modningsrier i hele natt, og de ble stadig mer og mer regelmessige i morges, men nå virker det som de kanskje har roet seg litt. Vi er så nærme det nye året, så jeg håper lille lar vente på seg i noen dager til, men må innrømme at jeg ikke hadde så stor tro på det i natt. Hvordan går det med deg?
Artig å se at jeg skrev dette samme dag som jeg fødte ;)
 
Back
Topp