Modning og tegn på at fødsel nærmer seg

Nope, ingenting... :confused005
 
Har termin 7.januar men skal igangsettes 4.januar. Har siste dagene merket at magen har sunket og at det er oftere nedpress og stikksmerter. Kynnere får jeg av all form for aktivitet, så prøver å ta mange små pauser. Pusten er bedre så noe er iallefall positivt med det.
 
Har termin 8.januar(37+0 idag) men det blir KS den 27.desember. Har mens smerter og stikksmerter i 10 dager nå(ikke sterke, hver dag men ikke så ofte). Hun var alltid lavt men nå er enda lavere så masse nedpress. Hadde samme siste gang og han kom ikke før termin (egentlig ville ikke komme etter igangsetting på termindato :angelic: ) så vet at det jeg føler nå betyr ikke så mye. Men hun blir her om 12 dager uansett :smiley-bounce016
 
Er bare i uke 36, men har fått så intense smerter i bekkenet og masse kynnere på natten.. Usikker på om det er tegn på modning eller bare bekkenløsningen da.
 
Har fått masse mens lignende smerter neders i magen, og kynnere hver dag egentlig. Er i uke 35+4 enda men jordmor sa det var bra at de modnes. Selv synes jeg det kan bli utmattende....
 
Ikke noe annet enn at jeg føler jeg går med et hode mellom beina :inpain:
 
Ikke noe annet enn at jeg føler jeg går med et hode mellom beina :inpain:
Can relate:hello er bare uke 34+4 men fikk beskjed på sist kontroll i uke 32 at hodet var «knapt festet». Er jo veldig glad for at han ligger nedover men kjennes litt ut som han plutselig kan gli ut:smiley-ashamed004
 
Trooooor jeg kjente litt murringer i magen når jeg var våken en gang ila natta .. og økt utflod igjen .. så da skjer det jo bittelitt kanskje læll :)
 
Hadde for første gang i svangerskapet løs mage! Er ikke det et vanlig tegn på at fødsel nærmer seg? Har bare slitt med forstoppelse til nå. Noen andre som har fått det?
Sist så gikk vannet bare halvt døgn etter jeg fikk løs mage. Men nå har jeg hatt det i et par dager alt, så usikker på om det betyr noe nå :p Jeg går inn i uke 37 i morgen. Hvor langt på vei er du? :)
 
Sist så gikk vannet bare halvt døgn etter jeg fikk løs mage. Men nå har jeg hatt det i et par dager alt, så usikker på om det betyr noe nå :p Jeg går inn i uke 37 i morgen. Hvor langt på vei er du? :)
Ojojoj, så spennende. Er bare uke 34+5 i dag og ingen andre tegn, så virker ikke som det skjer så mye med det samme. Men ble overrasket over å ha løs mage siden det er første gang siden jeg ble gravid! Håper han holder seg inne til over jul ihvertfall:)
 
Ojojoj, så spennende. Er bare uke 34+5 i dag og ingen andre tegn, så virker ikke som det skjer så mye med det samme. Men ble overrasket over å ha løs mage siden det er første gang siden jeg ble gravid! Håper han holder seg inne til over jul ihvertfall:)
Kan likevel være at kroppen ihvertfall starter å forberede seg, og det er jo et godt tegn da. Så får vi håpe at han venter litt til
 
Er 38+0 idag, med termin 4. januar. Magen sank for ett par uker siden og baby ligger med hodet ned.
Har siste uken hatt voldsomt nedpress, murringer nederst i magen og ryggen, kynnere, løs mage, økt utflod hvor det bare lekker og er klart/tynt som vann (har noen ganger lurt på om det er fostervannet som kommer litt og litt), plutselig oppkast (har ikke kastet opp tidligere), hyppigere vannlatning og mer uttalt bekkenløsning hvor det føles ømmere og stivere.
Liv i magen har også endret seg hvor det nå er mye sprelling:Heartblue

Fødte sist på termindato i Jan. 2021, så er spent på om nr. 2 kommer før da jeg har hørt at det er typisk det skjer om det ikke er så lenge siden en fødte sist.
Men er også forberedt på å gå til nyåret, er nok det vi håper mest på, selv om det begynner å bli liiitt tungt:love2
 
Er 38+0 idag, med termin 4. januar. Magen sank for ett par uker siden og baby ligger med hodet ned.
Har siste uken hatt voldsomt nedpress, murringer nederst i magen og ryggen, kynnere, løs mage, økt utflod hvor det bare lekker og er klart/tynt som vann (har noen ganger lurt på om det er fostervannet som kommer litt og litt), plutselig oppkast (har ikke kastet opp tidligere), hyppigere vannlatning og mer uttalt bekkenløsning hvor det føles ømmere og stivere.
Liv i magen har også endret seg hvor det nå er mye sprelling:Heartblue

Fødte sist på termindato i Jan. 2021, så er spent på om nr. 2 kommer før da jeg har hørt at det er typisk det skjer om det ikke er så lenge siden en fødte sist.
Men er også forberedt på å gå til nyåret, er nok det vi håper mest på, selv om det begynner å bli liiitt tungt:love2
Dette høres helt likt ut som det jeg opplever nå, minus oppkast. Førstegangs her da, og termin 7. januar. Hvordan er formen din nå? :)
 
Dette høres helt likt ut som det jeg opplever nå, minus oppkast. Førstegangs her da, og termin 7. januar. Hvordan er formen din nå? :)
Jeg er veldig spent på å høre hvordan det går ? Jeg har også termin 7.januar og har samme økende plager og modningstegn som dere. Føler at han skal falle ut når jeg reiser meg og hver gang jeg hoster.
 
Jeg er veldig spent på å høre hvordan det går ? Jeg har også termin 7.januar og har samme økende plager og modningstegn som dere. Føler at han skal falle ut når jeg reiser meg og hver gang jeg hoster.
Spennende! Det høres kjent ut. Jeg har hatt modningsrier i hele natt, og de ble stadig mer og mer regelmessige i morges, men nå virker det som de kanskje har roet seg litt. Vi er så nærme det nye året, så jeg håper lille lar vente på seg i noen dager til, men må innrømme at jeg ikke hadde så stor tro på det i natt. Hvordan går det med deg?
 
Back
Topp