moderat trening

anjuk

Elsker forumet
Hei og god maorgen jenter,
håper dere får en knalldag alle sammen!!
Jeg lurer litt på noe....når man leser om trening og svangerskap, oppfordres gravide alltid til å trene moderat. men hva vil det egentlig si???
Saken er den at jeg bor ett minutt unna et basseng, og jeg er blittt helt hekta, ikke fordi jeg er så opptatt av å hode meg i form, men fordi det er så vanvittig deilig. Jeg er der hver dag og svømmer rundt 1500 m på ca 30 min. Har alltid svømt mye og gjerne da, men aldri hver dag. Men jeg merker jeg blir sur og gretten hvis jeg ikke får meg min daglige svømmetur....
Er dette for mye.....?

Tror det er helt passe det. Kroppen sier ifra hvis det blir for mye. Og svømning er jo ganske skånsomt. Selv om du holder et godt tempo[:D]. Det står lidt forskjellig om trening. Tror mest man skal passe på, hvis man ikke er vant med trening i det hele tatt og plutselig begynner. Ellers kan man bare fortsette med det man er vant til. I hvert fall så lenge det føles godt. Og det lyder det til at det gjør for deg. Fint å holde seg i form til fødsel!

nei

Det er det korte svaret mitt.. Nå kommer det lange; så lenge du synes det er deilig, og ikke opplever noe ubehag så skal du fortsette med det - svømming og trening i vann er jo også en veldig god treningsmåte fordi du får jevn motstand over hele kroppen, og ikke bare blir tynget ned av magen....

Når de sier moderat trening så mener de vel at man skal trene det man selv orker (man kan ikke si at en gravid skal trene sånn og sånn, så så lenge og så så ofte.. for alle orker ikke det samme), og uten at det gjør vondt.

så fint da, da løper jeg med en gang og svømmer fra den dårlige samvittigheten min...[:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Svøm i vei. Go tur[:D]

blir litt misunnelig jeg - skulle gjerne hatt muligheten til å svømme... gikk på vanngymnastikk, men der er det sommerferie - kanskje jeg rekker å få med meg en runde til i høst? Da får jeg kanskje være den som er nærmest termin, og ikke den som har lengst igjen?? [:D]

hei lenemor, ser du har termmin den 26, men du hadde den 27. før, ikke sant??? Det er en kjempedag, Lara (dattern min) er født den dagen!!!
Ja, det er kjempedeilig med vann, men jeg liker ikke innendørsbassenger, og her finnes det bare innendørsbassenger med 25 m, aoltså svømmer jeg ikke om vintern.....men jeg nyter det nå mens jeg kan, man vet jo aldri når magen sier stopppppppp[:D][:D][:D]Hva er egentlig vanngym??

neida, har hatt 26. hele tiden jeg (det er min egen termin basert på befruktningsdato - bryr meg ikke om ul- eller menstermin jeg... ). Får håpe jeg får på bursdagen til Lara da! (Ellers har jeg andre her som håper på at det skal bli på deres dager også... det er vel litt for optimistisk å håpe på å treffe min egen dato som er den 10?)

Vanngym er noe som arrangeres av jordmor på helsestasjonen her - gravide damer som møter opp på sykehuset for en times trim i varmtvannsbassenget. Kjempedeilig, med tøy og bøy, lett jogg, hopp og sprett tilpasset oss gravide.. i tillegg har vi hver gang måtte puste oss igjennom en ri sammen.. og så har vi laaang avslapping på slutten. veldig deilig, og en måte å bli kjent med flere gravide i området her.

ORIGINAL: lenemor

neida, har hatt 26. hele tiden jeg (det er min egen termin basert på befruktningsdato - bryr meg ikke om ul- eller menstermin jeg... ). Får håpe jeg får på bursdagen til Lara da! (Ellers har jeg andre her som håper på at det skal bli på deres dager også... det er vel litt for optimistisk å håpe på å treffe min egen dato som er den 10?)

Vanngym er noe som arrangeres av jordmor på helsestasjonen her - gravide damer som møter opp på sykehuset for en times trim i varmtvannsbassenget. Kjempedeilig, med tøy og bøy, lett jogg, hopp og sprett tilpasset oss gravide.. i tillegg har vi hver gang måtte puste oss igjennom en ri sammen.. og så har vi laaang avslapping på slutten. veldig deilig, og en måte å bli kjent med flere gravide i området her.

Det hørtes kos ut. Jeg skal til fysioterapeut neste uke. Skal høre med henne ang vanngym.

det var kjempedeilig! Forhåpentligvis setter de igang igjen i september, så jeg får vært med da også.. da skal det nok være deilig å være "vektløs" en time i uka tenker jeg!

har aldri hørt om det før, men det høres kjempefint ut!!! Vann er deilig, kunne ikke tenke meg å jogge, ikke f.......[:D][:D]

Back
Topp