Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men i utgangspunktet trenger ikke modning ha betydning. Men kan være kjempemoden i uke 37 og likevel gå over, eller ikke være moden i det hele tatt og plutselig gå i fødsel dagen etter.Tenkte å få sjekk ved neste kontroll fordi sambo skal på jobbreise. Ikke sikker på om faren til nr.1 er hjemme da, så fint å vite om det er modning på gang for så å vurdere om sambo dropper jobbturen.
Fullstendig klar over det. Men om jeg er umoden er det langt mindre sannsynlig med fødsel i løpet av få dager enn om jeg er moden. Det er snakk om sambo kanskje avlyser turen just in case eller ikke, ikke at jeg blir dritskuffa om jeg går over termin.Men i utgangspunktet trenger ikke modning ha betydning. Men kan være kjempemoden i uke 37 og likevel gå over, eller ikke være moden i det hele tatt og plutselig gå i fødsel dagen etter.
Forrige svangerskap var jeg helt miden/avflatet og hadde 3cm åpning fra uke 37 (var ikke sjekket før det) men gikk likevel 10 dager over.
Fullstendig klar over det. Men om jeg er umoden er det langt mindre sannsynlig med fødsel i løpet av få dager enn om jeg er moden. Det er snakk om sambo kanskje avlyser turen just in case eller ikke, ikke at jeg blir dritskuffa om jeg går over termin.
Jobbturen er definitivt mye mindre viktig enn mulige familiehendelser. Det må sies at både jeg og sambo har høy jobbturfrekvens og synes egentlig det kan være kjedelige greier
Stripping har effekt på førstegangs også, men man må ha noe modning for at det er noe vits å gjøre det. Er jo også forferdelig ubehagelig å tøye på en umoden livmorhals...Er vel først ved termin det er noe poeng i å sjekke. Men det gir jo bare en indikasjon på hvordan det er akkurat der og da.
Og er ikke alle jordmødre som syns det er greit heller.
Til førstegangsfødende så har det vel heller ikke så mye effekt, annet enn at det kan gi maserier om det strippes (=at det forsøkes å løsne litt på hinnene).
Har aldri opplevd at det blir sjekket før man er på kontroll over termindato, og det har jo lite å si. Man kan gå ukesvis avflatet med noen cm åpning, eller være helt umoden og så føde senere samme dag. Kun modning (uten at det samtidig er regelmessige rier) er ingen indikasjon på nær forestående fødsel.
Og jeg vil fraråde stripping, har fått dette utført som «bonus» på kontroll etter termin mot min vilje ved to fødsler (de har sagt at de har gjort det etterpå), og endte med forferdelig vonde maserier som hadde null effekt begge gangene. Første gang i et døgn. Og jeg var moden med noen cm åpning når de strippet.
Sikkert noen det funker for, men for veldig mange kompliserer det bare forløpet, pluss det er vondt og utrivelig.