moden livmortapp NÅ?

vet ikke,men tror ikke det er så lurt å tafse på den selv altså!

Sign[:D]

ORIGINAL: Trine82

bare en vane siden jeg har gjort det i et år som prøver, men ikke gjort det før nå i svangerskapet. Ingen som vet noe?

var en nettside om det....*husker ikke adr* skal tenke og lete litt for deg [:)]

Hvordan kjenner man den egntlig?
Og den blir vel såfall rørt ved når man har sex? eller er jeg helt på bærtur nå?[&:]

http://www.pernille.info/tappen.htm

kopiert fra: http://www.pernille.info/livmortapp.htm
Man bør også slutte å sjekke livmortappen når man blir gravid, for å unngå å muligens framprovosere noe man helst vil unngå. Ikke dermed sagt at tappetafsing fører til abort, for all del! Men det er mye bedre å la det være enn å evt. plage seg selv med tanken "Kunne det vært unngått hvis..?" dersom det skulle gå galt.
Dessuten er det så store og individuelle forskjeller i hvordan gravide livmortapper kjennes ut, at man oppnår oftest ikke annet enn å bli skikkelig skremt, fortvilet og engstelig - og som regel helt uten grunn.

ORIGINAL: jealie24

Og den blir vel såfall rørt ved når man har sex? eller er jeg helt på bærtur nå?[&:]

ja den blir jo det. stikk inn en ren finger så finner du den hehe..

ORIGINAL: jealie24

på meg så ble den ikke berørt under sex, den er ganske langt oppi. men kansje den ligger lenger nede på noen enn på andre. vet i hvertfall at jordmødrene jeg har vært til har sakt at den ligger langt oppi så ingen fare for at den skulle bli berørt under sex[&:]

Så denne kan dette ut ved berørelse assa? hm...men har lest et sted at denne kan dette ut to til tre uker før fødselen begynner, mens hos andre så skjer det samtidig som man føder...så er vel litt individuelt det der...

den kan ikke dette ut nei, det er livmortappen, den skal være ca 3 cm på oss nå, men når riene kommer kortest den ned og forsvinner tilslutt og da blir det åpning. Men den skal være ganske fast i svangerskapet og min var kjempemyk og åpen, derfor jeg lurte

er nok slimproppen du mener [:)]

hehehe, det kan legen prøve å si til meg hehe. jeg kjenner den tappen godt og vet godt hva jeg skal kjenne etter hehe. Den ligger ikke sååå høyt. men da kan jeg bare slappe av da og håpe at modningen går fortere under en fødsel [:)] har jo ingen smerter eller blødninger så

Back
Topp