Moden livmormunn/livmortapp?

inamaria

Elsker forumet
Jeg har den siste uka prøvd å kjent etter modning, men har ikke kjent noen forskjell i løpet av dagene. vet egentlig ikke helt hva jeg skal kjenne etter [&:] når jeg kommer langt nok inn er det som om jeg treffer på ei leppe inni der.. kan minne litt om ei tynn lita underleppe (altså, sånn som vi har i ansiktet[8D]) denne "leppa" er myk og litt bevegelig.

noen som kan hjelpe meg med hva det egentlig er jeg kjenner på, og hvordan man kjenner om man er moden?

Du må vel ganske langt inn for å kjenne ordentlig om man er moden eller ikke, legene gjorde det her om dagen og jeg tror ikke jeg hadde klart å gjøre det på meg selv...

Det var nettopp en tråd her som sa at hvis den er som en kyssemunn er du moden. Er den som en nesetipp er du umoden.

hmm...jeg prøvde å kjenne etter her en dag...å når jeg kjenner oppi der så kjenner jeg en tykk og myk "leppe"

jeg har ingen aning på hvordan det kjennes,eneste jeg  vet er at legen kjente etter hos meg på torsdag og da var jeg ikke moden. FY FAEN hvor vondt det gjor også[:@] men om jeg husker tilbake fra da jeg gikk med odd andre var det ikke vondt når jeg fikk sjekket meg 11 dager på overtid men da var jeg moden [&:] nei jeg aner ikke jeg.

Iiiiik....
Ingen så får kjenne hos meg der nede NÅ iallefall..... e jo så øm i underlivet fra før...
Om eg e moden eller ikje.. Ongen komme når den komme den...*ler*

Legene sjekker vel kun dette at man begynner på overtid vel.... saaant... Off, ska til legen på Tirsdag..
Eg bare komme til å si "neitakk, det går fint.. ongen komme når den komme den..."

Og sjekke selv.. orke ikje stå i vinkel heller... *flir*

huff, vil ikke prøve på å nå helt inn der engang jeg :O tenker at man er moden når man er moden..

Om man er moden eller ikke har vel egentlig ikke noe betydning for når man føder? Noen går jo med flere cm åpning i mange uker, mens andre er helt umoden den ene dagen og føder dagen etter. Men har sikkert litt betydning i forhold til hvor lang tid fødselen tar. Er man helt umoden vil det jo ta lenger tid, de sier jo at det første 3 cm kan ta mange timer hos førstegangsfødende.

ORIGINAL: gladlaksen

Om man er moden eller ikke har vel egentlig ikke noe betydning for når man føder? Noen går jo med flere cm åpning i mange uker, mens andre er helt umoden den ene dagen og føder dagen etter. Men har sikkert litt betydning i forhold til hvor lang tid fødselen tar. Er man helt umoden vil det jo ta lenger tid, de sier jo at det første 3 cm kan ta mange timer hos førstegangsfødende.

ja er enig i denne,

jeg hadde 2 cm på søndagen ble strippet neste kveld startet fødselen. føste sie ca 20.30 hadde 3 cm når vi kom på sykehuset kl 23. men etter0130 time hadde jeg bare 4 cm. men da sa det plutselig PANG og hun var ute 0348

ORIGINAL: gladlaksen

Er også enig i denne.
Jeg hadde 2-3 cm åpning på termindatoen, men jeg fikk 5 dager over termin. Fødselen min tok 5 timer fra riene begynte til hun var ute, så det kan jo være en sammenheng der... Jeg vet ikke..

Back
Topp