Moden livmorhals

Labbetussen683

Blir kjent med forumet
Flere som har fått beskjed om moden livmorhals ?
Syns dette va veldig tidlig, og legen sa også det. Og at jeg muligens vil føde innen året er omme. vanskelig å si"- fikk jeg høre.
Jeg vurderer ringe å høre med en jordmor på føden for å få en mening til, men i følge lege var det ikke vanlig å få så avflatet livmorhals før 2-3 uker før fødsel ... jeg har jo ikke termin før i i februar!
Hva ville dere gjort?
Jeg har lest det jeg kan på nett,men blir ikke så mye klokere.
Det er uansett ikke noe å gjøre med,men er igrunn bare litt bekymret for om babyen kommer før nyttår eller om det er sjans for at Hu likevel blir frem til termin..
Noen opplevd noe likt?
Erfaringer fra før?
Jeg ble forresten sjekket fordi jeg har hatt en del kramper I skjeden og harde og hyppige kynnere. Noe som er borte nå.
Men dette har tydeligvis avflatet livmorhalsen fullstendig..
Noen som har erfart no lignende ?
 
Sniker
Tror ikke det er normalt med avflatet livmorhals så tidlig, så ville definitivt tatt kontakt med føden og bedt om å få komme på sjekk! Synes det var veldig merkelig at legen ikke reagerte mer og sendte deg vidre på sjekk:think005
 
Ta kontakt med føden i morgen tidlig du :Heartred
Har du barn fra før så kan kynnerne dine ha større sjans for å starte fødsel med livmorhalsen sånn, så ikke nøl med å ring inn igjen om det skjer.
 
Sniker
Tror ikke det er normalt med avflatet livmorhals så tidlig, så ville definitivt tatt kontakt med føden og bedt om å få komme på sjekk! Synes det var veldig merkelig at legen ikke reagerte mer og sendte deg vidre på sjekk:think005
Ja det syns egentlig jeg også. Det er jo fortsatt 10 uker til termin..
Det står jo overalt på nett også, at den flater seg ut når fødselen nærmer seg. Hm.
 
Ta kontakt med føden i morgen tidlig du :Heartred
Har du barn fra før så kan kynnerne dine ha større sjans for å starte fødsel med livmorhalsen sånn, så ikke nøl med å ring inn igjen om det skjer.
Ja jeg burde nok bli sjekket av en jordmor og ikke bare fastlege. Jeg får ringe imorgen tidlig og høre hva dem sier ja♡
Er litt tidlig å komme enda syns jeg!
Iværstefall får jeg vel kanskje 'bedrest' noen uker.
 
Ja det syns egentlig jeg også. Det er jo fortsatt 10 uker til termin..
Det står jo overalt på nett også, at den flater seg ut når fødselen nærmer seg. Hm.
Ta kontakt med føden i morgen, så får du svar og god oppfølging:Heartred
 
Håper du har fått kommet inn for en sjekk på sykehuset. Det er viktig at du får lungemodningssprøyter hvis det er sjanse for fødsel de nærmeste ukene. Håper de tar deg på alvor. Vil tro du får beskjed om mest mulig hvile fremover hvis den er såpass avkortet.
 
Enig med det som skrives over her. Veldig rart av legen å ikke sette i gang tiltak mtp det er vel tidlig.
Lykke til❤️ Hold oss oppdatert!
 
Hei igjen,:Heartred jeg fikk vært inne og dem sjekket grundig og flere jordmødre sjekket livmorhals for å være sikker. :) jeg må ta det helt med ro fremover, kun kigge i senga/sofaen.
og ringe ved minste 'lille ting'.
Ved noe som helst så blir jeg lagt inn, og får steroider for lungemodning.
Foreløpig er det bare å krysse fingrene for at kroppen holder ut noen uker(gjerne over nyttår) til, og at det til syvende og sist går fint :Heartpink :)
Lille har det kjempetopp i magen, og viser ingen tegn til nød eller stress:Heartpink:love7
(Legen er sendt klage på,både av meg og fødeavd.)
 
Hei igjen,:Heartred jeg fikk vært inne og dem sjekket grundig og flere jordmødre sjekket livmorhals for å være sikker. :) jeg må ta det helt med ro fremover, kun kigge i senga/sofaen.
og ringe ved minste 'lille ting'.
Ved noe som helst så blir jeg lagt inn, og får steroider for lungemodning.
Foreløpig er det bare å krysse fingrene for at kroppen holder ut noen uker(gjerne over nyttår) til, og at det til syvende og sist går fint :Heartpink :)
Lille har det kjempetopp i magen, og viser ingen tegn til nød eller stress:Heartpink:love7
(Legen er sendt klage på,både av meg og fødeavd.)
Så bra! Og det at dere har sendt klage er SÅ viktig!!! Veldig bra :Heartred

Nå har du bare med å TA DET MED RO ;)
 
Hei igjen,:Heartred jeg fikk vært inne og dem sjekket grundig og flere jordmødre sjekket livmorhals for å være sikker. :) jeg må ta det helt med ro fremover, kun kigge i senga/sofaen.
og ringe ved minste 'lille ting'.
Ved noe som helst så blir jeg lagt inn, og får steroider for lungemodning.
Foreløpig er det bare å krysse fingrene for at kroppen holder ut noen uker(gjerne over nyttår) til, og at det til syvende og sist går fint :Heartpink :)
Lille har det kjempetopp i magen, og viser ingen tegn til nød eller stress:Heartpink:love7
(Legen er sendt klage på,både av meg og fødeavd.)
Så bra du har vært inne og fått klare beskjeder på hvordan du skal forholde deg fremover. Hvor mange uker er du på vei nå? Håper du får gå så lenge som mulig, og at du slipper en prematur fødsel. Godt å høre at lille har det fint! Nå får du bare hvile og ligge så mye du bare kan ❤️
 
Så bra du har vært inne og fått klare beskjeder på hvordan du skal forholde deg fremover. Hvor mange uker er du på vei nå? Håper du får gå så lenge som mulig, og at du slipper en prematur fødsel. Godt å høre at lille har det fint! Nå får du bare hvile og ligge så mye du bare kan ❤️
Ja jeg ligger i vater noen uker fremover nå. ;)
Jeg er 30 uker :)
 
Hei igjen,:Heartred jeg fikk vært inne og dem sjekket grundig og flere jordmødre sjekket livmorhals for å være sikker. :) jeg må ta det helt med ro fremover, kun kigge i senga/sofaen.
og ringe ved minste 'lille ting'.
Ved noe som helst så blir jeg lagt inn, og får steroider for lungemodning.
Foreløpig er det bare å krysse fingrene for at kroppen holder ut noen uker(gjerne over nyttår) til, og at det til syvende og sist går fint :Heartpink :)
Lille har det kjempetopp i magen, og viser ingen tegn til nød eller stress:Heartpink:love7
(Legen er sendt klage på,både av meg og fødeavd.)
Var godt å lese du fikk deg en tur på føden ❤ håper babyen din holder seg inne en stund til❤️
 
Hei:) det går bra med meg. Ingen vannavgang eller tegn til fødsel enda, så det er supert:) kjedelig dager i ro, men det får det bare være:)
Takk som Spør :Heartpink:love7
Skjønner det blir kjedelig, kan bli litt smågal av å ligge stille så lenge:wacky: Men så bra det går bra! Håper babyen holder seg der så nært termin som mulig:Heartred
 
Back
Topp