Moden livmorhals?

Guest
Hei, er i uke 34+5. Jeg var hos jordmor på fredag 13.4 da sjekket hun livmor halsen og sa den var rett over 1 cm og jeg var det di kalte moden. Jeg er fjerdegangsfødene, og har gått veldig mye med kynnere å nedpress, hvor lenge kan en gå sånn? Stikker veldig mye i underlivet når jeg er oppe å går/står, hva kommer det av?
 
Hei !
Jeg regner med at grunnen for at jordmor sjekket deg, var nettopp det at du har gått og kjent på nedpress og kynnere. Det at du er 4 gf, kan være en av grunnene til at du er moden tidligere, det er ikke uvanlig at flergangsfødende kan gå flere uker med en moden livmorhals og litt åpning. Uansett er du over 34 uker nå, så de vil ikke prøve å stoppe fødselen hvis du skulle gå i fødsel.
Det er veldig vanskelig å si hvor lenge du kan gå. Du bør kanskje ta det litt med ro til du passerer 37 uker, da er ikke barnet prematurt lenger.
Som sagt; du kan gå flere uker med en moden livmorhals, men det avhenger selvsagt av at du tar det litt med ro de neste ukene.
Vet ikke om du har født før termin før?
Har du det, er det jo ikke usannsynlig at du gjør det denne gangen også, men du kan også gå lenger.

Kanskje ikke så oppklarende?

Lykke til
Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp