Moden livmorhals (tapp)?. Jeg kjente etter.

Bruker271tor

Elsker forumet
Jeg har prøvd å kjenne på livmorhalsen min et par ganger i svangerskapet, senest for 14 dager siden, men jeg har ikke kjent den fordi den har vært så høyt oppe(tyder på a tden er umoden sier legen). Til dere som lurer, det er ikke farlig å kjenne etter selv så lenge fingeren er ren. Å ha sex er mye mer hardhendt behandling av limorhalsen enn å kjenne den med fingeren[:)]

Den siste uka har jeg fått en følelse av at den er kommet lenger ned i kjeden, og jeg kjente nå etter, og fant den med det samme. Den skal være hard som nesetuppen ved dette tidspunktet (31 uker) og lukket. Min var heeeeelt myk som en geleklump, og hvis jeg hadde hatt lysst kunne jeg ha puttet to fingre inn i hullet der uten problem. Betyr det at den er moden?? Noen som har peiling?

Ingen ekspert på dette her, men kan jo høres litt slik ut.

Hvor langt er du på vei?

Da jeg skulle ha nr to var jeg moden og hadde 1 cm opning i uke 35 - men det skjedde ingenting før i uke 39 (og da kom babyen med tvang - igangsetting), så det trenger jo ikke bety noe om snarlig fødsel, men samtidig synes jeg at dersom du har lenge igjen så ville jeg drøftet dette med lege og jordmor - så de evt kunne vurdere det og sette inn evt tiltak.....

Er bare i uke 31. Jeg brukte lang tid på å bli gravid, og brukte tappen for å kjenne etter eggløsning osv. Så jeg er blitt godt kjent med den[8D]. Den har som sagt vært så langt oppe at jeg ikke har kunnet nå den i svangerskapet, og ikke har jeg hatt behov for å kjenne etter noe særlig heller. Men den siste uka har jeg ¨følt at den har kommer lenger ned og derfor måtte jeg bare kjenne på den av ren nysgjerrighet. Hadde trodd at den skulle være helt hard som den burde på dette tidspunktet, men det var den altså ikke. Skal på UL til uka, og da ber jeg de sjekke den der[:)]

Men du skal ikke holde på å "fikle" oppi der du.. hehe
Det er Fyfy har JM min sagt[:)]

Da sier de forskjellig[:)]. Til meg sa hun at det ikke er noe problem så lenge jeg ikke stikker fingeren opp i hullet. Tappen får mye mer hardhendt behadling ved sex og utsettes for mange flere bakterier enn ved å kjenne på den med fingeren[:)] Jeg fikk tom beskjed om å bruke tappen for å sjekke ang fruktbarhet og eggløsning da jeg prøvde å bli gravid[8D]

Hmm,dette har jeg aldri vært borti[8|]
Hvordan kan man kjenne den? Utenom å putte en finger opp der da såklart...aner jo ikke hva jeg skal kjenne etter lissom.
selv om det står jo forklart lenger oppe her hvordan den skal kjennes ut...men jeg kommer aldri til å "finne den!"[8D]

Jeg har hørt at flergangs fødende ofte har litt åpning uten at det er noe fare ved det[;)] har kjent på min selv og den er helt myk og kunne kjenne åpning men jeg tørte ikke røre så mye og droppa det[:D]

Jeg hadde 2 cm åpning i mange uker med Tara og siste uka gikk jeg med 4 cm åpning uten at ho kom[8D]

ORIGINAL: Laraa

Hvordan kan man kjenne den? Utenom å putte en finger opp der da såklart...aner jo ikke hva jeg skal kjenne etter lissom.
selv om det står jo forklart lenger oppe her hvordan den skal kjennes ut...men jeg kommer aldri til å "finne den!"[8D]

Tro meg du vet det er den når du kjenner den[:D]
Man trenger ikke røre oppi der egentlig, hvertfall ikke før på slutten, mest sannsynlig er den godt gjemt oppi der og du vil ikke kunne kjenne den[;)] på slutten kommer den nedover og blir moden og sentrert der og da er det lett å kjenne den[:D]

Er som å finne en mini penis oppi der[8D]

ORIGINAL: Rebecca85

Man trenger ikke røre oppi der egentlig, hvertfall ikke før på slutten, mest sannsynlig er den godt gjemt oppi der og du vil ikke kunne kjenne den[;)] på slutten kommer den nedover og blir moden og sentrert der og da er det lett å kjenne den[:D]

Haha,godt forklart![;)]
Vet ikke helt om jeg tørr å kjenne etter...men når man kan ha sex, kan det jo ikke være farlig å stikke en liten finger opp.
[:)]

Jeg har hørt at flergangs fødende ofte har litt åpning uten at det er noe fare ved det[;)] har kjent på min selv og den er helt myk og kunne kjenne åpning men jeg tørte ikke røre så mye og droppa det[:D]

Jeg hadde 2 cm åpning i mange uker med Tara og siste uka gikk jeg med 4 cm åpning uten at ho kom[8D]

Da er det sikkert ikke noe problem om jeg modnes litt nå [:D]

Haha,godt forklart![;)]
Vet ikke helt om jeg tørr å kjenne etter...men når man kan ha sex, kan det jo ikke være farlig å stikke en liten finger opp.

Er ikke farlig[:)] Bare husk å ha kort negel og være ren. Du kjenner en sånn minipenis som rebecca sa..hihi. Det er et hull på den, og du bør ikke putte fingeren oppi det hullet, selvom det ikke skal være farlig det heller.

ORIGINAL: LoveMyLife

Haha,godt forklart![;)]

Er ikke farlig[:)] Bare husk å ha kort negel og være ren. Du kjenner en sånn minipenis som rebecca sa..hihi. Det er et hull på den, og du bør ikke putte fingeren oppi det hullet, selvom det ikke skal være farlig det heller.

Hehe..kan nesten kjennes ut som en mini penis [8D] beste jeg kom på..[:D]

Tror man skal la vær å stikke fingre oppi hullet om man kjenner det[8D] men ¨å kjenne etter om den er myk og langt nede osv er ikke farlig, den får hardere gjennomgang under en skikkelig runde sex[:D]

Hehe,vet ikke om jeg tørr kjenne etter i det hele tatt[:-]
Men ble litt nysgjerrig nå merker jeg...[8D]
Må man "langt inn" eller kommer det kanskje ann på om den er langt nede eller ikke...men sånn generellt?

Syns det var en bra forklarling Rebecca[:D]

Jeg måtte stikke hele fingeren opp[:)]. Satt meg på huk og førte den helt opp til jeg kjente at det var noe der liksom. Og da rørte jeg forsiktig rundt der og orienterte meg slik at jeg var sikker på at det var tappen. Siden den var så myk var det vanskeligere enn vanlig å kjenne den[:)]

ORIGINAL: mayah

Hehe.. Må flire litt av den forklaringen til rebecca..
Jeg trodde faktisk første gang jeg kjente den at det var noe riv ruskende galt med meg, men turte ikke nevne det for noen. Kjenner som sagt ut som en minipenis, og med min anatomikunnskap var jeg mer eller mindre sikker på at det var akkurat det det var.. At det hadde blitt en feil og jeg var tvekjønnet eller noe.. Hehe.. Så feil kunne man ta ;)

Hahahaha- måtte bare le litt. Husker selv da jeg kjente tappen for første gang. Jeg trodde jeg hadde fått svulst. Var livredd i ett år før jeg forstod hva det var!

Back
Topp