• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Moby wrap

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Bestilte på Ebay og fikk i posten idag, en til meg og en til Meyah [:D] og må si jeg er veldig spent på åssen jeg skal få til å knyte og putte bebis oppi der[:-]

Er det vanskelig dere som bruker sånt?
Tenkte trene litt på dagen i morra når ungene er ute av huset, får prøve med en av dukkene til Tara tror jeg[8D][:D] følger vel med instruksjons hefte med alle de forskjellige mulighetene, men det ser ikke super enkelt ut liksom[8D]

Jeg har et vevd sjal, men det fikk jeg ikke før vesla var 8-9mnd. Tror elastisk skal være lettere å knyte på seg i begynnelsen for du kan bare knyte på sjalet først, også stappe babyen oppi etterpå og stramme litt til.
Jeg måtte være i konstant bevegelse om hun skulle være i bæretøy (eller på ryggen når jeg lagde mat) ellers så ble hun utålmodig. Kan jo ikke bare stå i ro mamma, det er kjedelig! hehe.

Det er en bratt lærekurve å knyte, men når du først har fått dreisen på det, så er det utrooolig deilig og praktisk og koooooooselig! Husk at det skal sitte litt som en BH, altså ganske stramt. Også så langt opp at pannen til babyen kommer i "nussehøyde".

Trene med bamser og dukker er kjempesmart. Det er ellers fine instruksjonsbilder (og video tror jeg) på Tettinntil. 
Jeg gleder meg stort til å ta i bruk sjalet mitt til en nyfødt siden jeg aldri har prøvd det med så små da jeg kom så sent igang.  Lykke til med Mobyen!

jeg har også en Moby wrap som jeg brukte fra mini var ca2mnd. Jeg syntes det var lettest å knyte med babyen inni, fikk ikke dreisen på å knyte først å deretter putte baby i sjalet.
Øvelse gjør mester, og det er veldig behagelig å bære i sjal når babyen sitter korrekt [:D] Bar i sjal på mange fjellturer da mini var 8-10mnd [:D]

mye greie forklaringer på tett inntill sine sider[:)]

har elastisk sjal selv, og syr litt sånt selv[:)] kjempedeilig! kan også brukes når man ammer, og er kjempepraktisk på sommeren da d beskkytter mot sola når man ammer[:)]

mener det skal være instruksjons filmer om knytting på youtube :)

Back
Topp