Mobiltelefon

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Hvor gamle mener dere barna bør være før de får en mobiltelefon?

Snuppa har arvet en knust iphone uten simkort som hun bruker til spilltelefon :P
Men en telefon med simkort skal hun få når hun begynner å være alene hjemme etter skolen, så hun kan ringe hvis det er noe. Men det blir ikke i år, hvertfall. Antagelig 3. klasse ser jeg for meg.

Vår fikk til 8 årsdagen sin. En litt enkel utgave av samsung galaxy da. Men like fullt en smartphone.
Fra den sommeren skulle hu begynne være hjemme. Sfo hadde vi sagt opp. Og siden vi ikke har hustlf, måtte hu få ha en mobiltlf så vi kunne nå hu på. Hu har ringkontantkort. Det er blitt fyllt 2 ganger på 1.5 år nå :D

Eldste her fikk i fjor, noen mnd før han fylte syv. Jeg og far bor ikke sammen og det er kjekt å kunne nå han uten å måtte ringe far, han kan gi beskjeder når han er ute osv.

Jenta blir syv nå i høst, men har ikke helt bestemt om det blir i år, eller om vi venter et år og to. Hun går fortsatt på sfo, og er ikke så mye ute alene enda, så på den ene siden er det ikke behov.. men faren bor et par timer borte, og kanskje det hadde vært enklere for de å hatt mer kontakt i hverdagen om hun hadde hatt telefon. Er i tenkeboksen :)

Eldste er 6,5 år og har fått sin første mobil. Med kontantkort.

Og strenge regler!

Tenker det er individuelt, men jeg kommer til å prøve å drøye det lengst mulig, kanskje rundt 8-9 år :) og da er man ringer/sender sms, ikke en iphone 6 så hun kan surfe og spille og dølle og dalle :P det skal bli brukt for sikkerhet så hun kan kontakte oss, og vi henne om det skulle være noe :)

Vår eldste måtte være litt alene hjemme nå i sommer, og skal begynne å ta bussen istedenfor SFO.
Fikk derfor mobil nå nettopp.
Er 8 år og skal begynne i 3. klasse.
Ikke smarttelefon.

Back
Topp