Mobilkamera eller vanlig kamera?

veenus

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Vurderer å kjøpe meg kamera nå som det er baby på vei. Men er litt usikker på om det egentlig er nødvendig når mobilen har Ok kamera. Har en iPhone7. Dere som har begge deler, bruker dere kameraet eller ender dere opp med å bruke mobilen mest uansett? Usikker på om dette er noe som er verdt å bruke penger på akkurat nå.

Bruker mest mobilen i det daglige. Anbefaler likevel å kjøpe kamera til bruk til mer spesielle anledninger. Ser stor forskjell på kvaliteten når vi har "fremkalt", og det selv om vi har toppmodeller av mobiltelefon begge to. Kamera har vi for eksempel brukt på sykehuset, julaften, bursdag og sånne ting som vi ønsker bilder av i album :happy:

Vi brukte kamera til hun var ca 4 måneder kanskje, da orket jeg ikke noe serlig mer av å overføre bilder og sortering osv. Så nå blir det mest mobilkamera. Månedsbildene som jeg tar nå og har tatt de siste månedene har vært med mobilen i mer vanlig tøy enn de første da vi kledde på med fine kjoler og skulle ha den fineste bakgrunnen osv. Ble litt mye ork og så har vi ikke en åpen vegg som vi kan bruke til bakgrunn heller, så nå blir bildene mer dagligdagse. Bildene blir jo best med kameraet da, men tenker at vi bruker det under spesielle anledninger som 1 års dagen som nærmer seg :)

Sniker:) Jeg bruker mest mobilen. Ditt kamera er nok bedre enn mitt mtp type mobil og modell. Så litt usikker på hvor mye bedre et kamera vil være i forhold til din mobil, og det spørs jo på kameraet også. Men fordelen med vanlig kamera utenom er at bildene og video som regel blir bedre i kvalitet uansett, og jeg tar gjerne bilder og video til spesielle anledninger med kameraet. Så begge deler er i bruk her ihvertfall.:)

Hvilke kamera har dere da?

Vi har to Canon 1100D, men kunne egentlig tenkt meg et nytt som tar litt skarpere bilder, med bedre fokus og som tar kjappe bilder så de ikke blir så blurry om man er i bevegelse. Ville kanskje ikke anbefalt det videre, men er jo fremdeles bedre enn mobil da.

Om noen har noen kamera å anbefale hadde jeg satt pris på det hvertfall ;)

Vurderer å kjøpe meg kamera nå som det er baby på vei. Men er litt usikker på om det egentlig er nødvendig når mobilen har Ok kamera. Har en iPhone7. Dere som har begge deler, bruker dere kameraet eller ender dere opp med å bruke mobilen mest uansett? Usikker på om dette er noe som er verdt å bruke penger på akkurat nå.
Det beste kameraet er det du har med deg hele tiden. Jeg vet at et ordentlig kamera bare ville blitt liggende hos oss, men mobilen har jeg alltid med meg. Invester heller i en ny mobil med et skikkelig godt kamera, det er mitt råd.

Vi kjøpte speilreflekskamera når vi ventet våres første. Jeg skulle ønske jeg hadde satt meg mer inni kameraet før vi begynte å bruke det for da hadde en fått mer igjen for det. Vi bruker bare auto når vi tar bilder. Men vi er kjempe fornøyd med å ha et skikkelig kamera. Ser stor forskjell på bildene, og spesielt når de blir aktive og skal løpe rundt. Da blir det fort uklare bilder med Iphone'en min i hvert fall. Hvis en liker å ta bilder og bruker kamera aktivt så ville jeg ha kjøpt kamera. Men hvis en er middels interessert i bilder så holder det nok mer enn nok med mobilen. ;)

Back
Topp