Mobilbruk hjemme

Vi prøver å legge de mest mulig fra oss, men det er ikje lett

Her har vi ingen regler, ,men så har vi heller ikke det problemet med at noen er for opptatt av mob.

Har du sagt det til han da, og i såfall hva sier han?

Har samme problem her å, syns det er spesielt ufint når vi spiser middag eller er oppe til svigers/ bort på selskap så der er jeg streng med at den kan ligge i lomma. Syns heller ikke noe om at han har gutten på fanget og må på død og liv sjekke facebook, sport og spill da.. Men går som regel inn det ene øret og ut igjen det andre for neste dag er det glemt igjen :P

Vi prøver å legge de mest mulig fra oss, men det er ikje lett
Her har vi ingen regler, ,men så har vi heller ikke det problemet med at noen er for opptatt av mob.

Har du sagt det til han da, og i såfall hva sier han?
Nei det er ikke lett, og jeg har sakt det til han at han kan få sitte så mye han bare vil på den etter at datteren vår har lagt seg...

Både jeg og mannen trykker alt for mye på mobilen, men vi har ikke barn ennå

Har samme problem her å, syns det er spesielt ufint når vi spiser middag eller er oppe til svigers/ bort på selskap så der er jeg streng med at den kan ligge i lomma. Syns heller ikke noe om at han har gutten på fanget og må på død og liv sjekke facebook, sport og spill da.. Men går som regel inn det ene øret og ut igjen det andre for neste dag er det glemt igjen :P
Ganske mye av det samme problemet :( inn det ene øre og ut av det andre. Og datteren vår gjør alt for å få oppmerksomhet fra han. Men nå skal det sies at han er utrolig flink til å leke med hun når han ikke ser på mobilen eller har den i nærheten :)

Det finnes en del artikler om foreldres mobilbruk og hvordan barn opplever dette. Skal se om jeg finner. Trist at han sitter med nesa i mobilen hele tiden:/

Det finnes en del artikler om foreldres mobilbruk og hvordan barn opplever dette. Skal se om jeg finner. Trist at han sitter med nesa i mobilen hele tiden:/
Ja, når vi flytter inn i ny leilighet nå på mandag skal det bli strengere regler på det med mobilbruk! Jeg tar gjerne imot artikler som han kan få lese, som jeg kan ta frem hver gang han sitter med mobi:sour::happy:

Er sånn her også, veldig lettvint å plassere storesøster forran tven og slappe av på sofan med tlf.. Men jeg begrenser det veldig, tar det heller på dagtid når hun er i Bhg og lillesøster sover :)

Mobilen er som regel alltid i nærheten, og blir dessverre litt for mye brukt. Jeg prøver i det minste å begrense det, slik at babyen får blikkontakt, sambo er ram på å ha mobilen foran fjeset mens han liksom skal være sammen med babyen. Det ser veldig feil ut.

Jeg vil gjerne lese innlegget jeg og.

Syns jeg bruker for mye tlf for tiden. Jeg skjønner ikke hva jeg er så avhengig av, ikke Facebook... Men snap og babyverden, vg osv. Ting jeg kan henge å slenge på når sønnen min sover osv. Men nei, dag inn og dag ut bruker jeg tlf foran han.

Jeg skammer meg. Tar gjerne imot gode råd og tips.

Hører det ofte fra mannen min, men det er mer som de fleste over skriver. Inn det ene øret og ut i det andre.

Her ligger mobilen på kjøkkenet, men jeg sjekker den jo ofte mens kidsa leker/ser tv/holder på med sitt..
Har husregler på veggen, og der står det "Ingen mobil på bordet" så de er veldig Obs på at den skal hvertfall ikke frem når vi sitter rundt bordet

Føler ikke jeg bruker den for mye når jeg er med kidsa, men kunne blitt enda bedre tenker jeg ofte..

Jeg bruker nok tlf mye... Men samtidig bruker jeg ikke pcen. Samboer bruker ipaden (like mye som jeg tlf). Han ser ikke heilt at det blir det samme....

Prøver å være bevisst i forhold til lillemor :-)

Sån er det her også! Sambo ligger på sofaen med tlf hele tiden, og merker ikke om baby eller han på 3,5 prøver å få oppmerksomhet. Ber jeg han om å legge vekk tlf er det på med TV'n eller fram med gitaren. Han klarer ikke å bare konsentrere seg om barna eller meg. Vi har snakket en del om det, men ser ikke ut til at han bryr seg rett og slett. Vi må jo være enig om husreglene, så tviler på det hadde vert en løsning her vertfall.
Selv prøver jeg å begrense det, men pluttselig finner jeg meg selv sittende med tlf i handa uten at jeg får tenkt meg om. Har opplevd at han på 3,5 har tatt under haka mi å snudd hodet mitt mot seg, så han skulle få øyekontakt når han snakket. Helt grusomt ekkelt var det! Har flere ganger tenkt på å slette brukeren min på alle sosiale medier, men da går jeg jo glipp av allt. Til og med studiene krever at jeg har facebook, selv om det ikke er lov. Og så blir jo alle så sur om de ikke får svar med en gang det er noe! Ahh... Er så lei!

Vi har ikke barn enda da, men jeg er fryktelig dårlig på å legge vekk mobilen og det klagde samboer mye på. Vi gjorde derfor avtale på at mellom 19 og 22 så er det "oss tid" og mobilen skal bort. Ikke alltid vi følger det selvfølgelig , men det er lilsom regelen vi prøver gå etter fleste dager :) har fort MYE for forholdet vårt !

Det er så vanskelig det der med tlf. Jeg tenker, hva er det som IKKE kan vente til kl er 19.00 som man må sjekke? Samboeren min sitter på VG eller sjekker aksjer eller hva han nå gjør.... Prøver å sette på Nyheter på TV n i stede så han kan høre det i bakrunn og fortsatt ha fokus på lillemor :) Han har til og med lastet ned Onecall GiTid app, men den blir sjeldent brukt... Tror jeg skal kjøpe en Nokia 3310 til han i bursdagsgave slik at det er begrenset med ting man kan gjøre på den. Er jo bare snake spill som er spennende på den :)

Sån er det her også! Sambo ligger på sofaen med tlf hele tiden, og merker ikke om baby eller han på 3,5 prøver å få oppmerksomhet. Ber jeg han om å legge vekk tlf er det på med TV'n eller fram med gitaren. Han klarer ikke å bare konsentrere seg om barna eller meg. Vi har snakket en del om det, men ser ikke ut til at han bryr seg rett og slett. Vi må jo være enig om husreglene, så tviler på det hadde vert en løsning her vertfall.
Selv prøver jeg å begrense det, men pluttselig finner jeg meg selv sittende med tlf i handa uten at jeg får tenkt meg om. Har opplevd at han på 3,5 har tatt under haka mi å snudd hodet mitt mot seg, så han skulle få øyekontakt når han snakket. Helt grusomt ekkelt var det! Har flere ganger tenkt på å slette brukeren min på alle sosiale medier, men da går jeg jo glipp av allt. Til og med studiene krever at jeg har facebook, selv om det ikke er lov. Og så blir jo alle så sur om de ikke får svar med en gang det er noe! Ahh... Er så lei!
Har opplevd det jeg også, at datteren vår kommer bort å sier navnet vårt og ikke mamma eller pappa. Da får jeg vondt i mammahjertet og legger mobilen bort med en gang, men mannen min blokkerer verden rundt mobilen ute så han får man ikke kontakt med.. Ja disse studiene, driver med bachlor oppgave og jeg kjenner at det er tøft å sitte med dataen når jeg så gjerne vil gi all min tid til jenta min <3

Jeg syns det er så irriterende når mannen slipper alt han har i hendene sekundet han får en melding eller noen ringer. Å ringe opp igjen eller høre slutten av setningen av det jentungen forteller går visst ikke an... Jeg har merket at han er utrolig avhengig av å være tilgjengelig, og jeg har prøvd å si at det går faktisk an å la folk vente litt.

Jeg prøver å være bevisst på mobilbruken rundt jentungen. Sitter jeg og taster på den og vesla henvender seg til meg, er jeg veldig på at da kan mobilen vente.

Både jeg og mannen trykker alt for mye på mobilen, men vi har ikke barn ennå

Aah her også. Men vi begrenser oss litt, forsøker :P, har heller ikke barn ennå, men når mini kommer blir det nok begrenset mobilbruk :)

Back
Topp