Mobil-parkering

MoJo

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Septembermødre <3
Mailykke 2018
Hva synes dere om å ha en mobil-parkering på julaften?

Vi skal ha min far og hans kone på besøk sammen med svigermor og småsøsknene til mannen min. De er tenåringer. Tenåringsjenta har vært veldig rebelsk de siste par årene der hun har rømt hjemmefra, brukt rusmidler osv osv. Hver gang vi har familieselskap så sitter hun klistret til mobilen. Det går ikke an å føre en sammenhengende samtale med henne fordi hun til stadighet må skrive noe på mobilen.
Det var derfor tanken slo meg om å ha en mobil-parkering. Det faller neppe i god jord hos henne, men jeg tenker at den ene dagen i året det er julaften så synes jeg fokuset skal være på familien, ikke på mobilen. Og kanskje hun kan innse at hun faktisk har en okey familie som er der for henne uansett.

Sånn bortsett fra at jeg bruker telefonen til å ta bilder med, så syns jeg det høres lurt ut. Så hadde nok sagt at jeg ville ha telefonen tilgjengelig kun som kamera.

Ville kanskje informert om det på forhånd, bare for å unngå at det blir krangel om det kommer som et sjokk. I alle fall informert foreldrene om at dere ønsker skjermfri julefeiring, med begrunnelse om at alle kan ha godt av litt fritt fra skjermen og tilstedeværelse i nuet.

Super ide ;) i vår fam er faktisk de eldste verst,hehe..
Men du kan jo gjerne ha noen timer istede for hele kvelden mobilfri sånn for å ikkje ødelegge hele livet til tenåringen, hehe.

Super ide ;) i vår fam er faktisk de eldste verst,hehe..
Men du kan jo gjerne ha noen timer istede for hele kvelden mobilfri sånn for å ikkje ødelegge hele livet til tenåringen, hehe.

Ja, sikkert lurt ;) Men hvertfall under middagen og når vi åpner pakkene. Utenom for å ta bilder :)

Kjør på. Jeg bruker mobilen til å ta bilder,men kan fint legge den bort. Trenger ikke så himla mange bilder.

Skjønner tanken. Og er det et problem ville jeg kanskje også tenkt i de baner. Men får også litt påtvunget ' nå skal vi kose oss' vinner, og det slår ut litt feil

Kjør på. Jeg bruker mobilen til å ta bilder,men kan fint legge den bort. Trenger ikke så himla mange bilder.
Der er vi forskjellige
Jeg har innsett verdien i å ha endel bilder rett og slett.
Tok få før å det angrer jeg på nå

Der er vi forskjellige
Jeg har innsett verdien i å ha endel bilder rett og slett.
Tok få før å det angrer jeg på nå
Hyggelig med bilder,men det holder å ta et par ved middagen for meg. Sosiale medier og internett er no no på slike dager. Bruker ikke mer enn 5-10 min til div bilder gjennom dagen. Da kan min tlf ligge mye borte.

Hyggelig med bilder,men det holder å ta et par ved middagen for meg. Sosiale medier og internett er no no på slike dager. Bruker ikke mer enn 5-10 min til div bilder gjennom dagen. Da kan min tlf ligge mye borte.
Ja men som sagt vi er forskjellige.

Ser for meg at hun kan bli skikkelig forbanna jeg og "ødelegge" stemningen på julekvelden.

Vihartenkt å kjøre samme greia her utover, men i år må vi tabilder med telefonen. har ønska oss penger til kamera☺

Back
Topp