mobil/nettbrett

Vet ikke helt, men vi valgte å kjøpe det til begge de minste i år. De er 1 år og 8 mnd og 3,5 år. De krangler allerede om det eneste nettbrettet vi har i hus. Før det blir pakka inn skal alt gjøres klart med strøm, installasjon og nedlasting av apper. Kommer til å sette foreldrekontroll på det om det er mulig. Mobil fikk eldste når hun var 9 år, og det er 4 år siden.

Har ikke tatt stilling til det enda. Eldste går i førsteklasse og syns han er for liten...

Mine fikk nettbrett når de var 2 og 6. Det var hovedsakelig fordi eldste fikk til bursdagen, og svigermor syntes at minste også måtte få...
Mobil vet jeg ikke når blir. I hvert fall når han begynner å være alene etter skolen, så antakeligvis i løpet av 3. Eller 4. Klasse.

Hva andre gjør er opp til dem! Jentene våre var 6 og 4 år da de fikk hvert sitt nettbrett av oldemor. Minstemann på 3 år er nettopp begynt å låne mitt:) Eldstejenta var 7 år når hun fikk Mobil, de 2 minste får når de runder samme alder.

Mine har ikke begynt og bruke nettbrett enda de er 3 og 4

De fikk nettbrett i fjor, da 4 og 8.5 år gamle. På deling.
Mobil fikk eldste til 8 årsdagen sin. Og da en smartphone samsung ;)

Jeg kommer ikke til å kjøpe eget til lille før han ihvertfall er i skolealder :)

Her var hu 3 år :) passet bra... Brukte det mest til pedagogiske programmer første året

Vår har ikke eget nettbrett men låner våre, hun er 6.
Mobil vet jeg ikke enda, hadde sett for meg rundt 10 år, men kommer til å se det an behovet og ikke minst hvordan de andre foreldrene i klassen gjør det.
Så lenge hun ikke er hjemme alene, så er ikke behovet der. Men skulle hun ende med å måtte være hjemme alene en stund på morgenen eller ettermiddagen, så vil det jo bli annerledes. Men uansett ikke en aktuell problemstilling på enda noen år

Våre unger bruker familiens.

Men jeg ser behovet når eldste nå vil ha det med til venner og spille minecraft sammen, da kunne han gjerne hatt et som ikke var våre ting på...

For oss var det greit at eldste arvet min iPad når han var ca 2 tror jeg... Telefon er langt unna tror jeg. Han er 5,5

Nettbrett sparte de til og kjøpte selv for 3år siden...
Mobil får de i julegave nå, de er 8 og 9år gamle :)

Mi låner mitt nettbrett. Hun er 9. Mobil får hun til neste år tenker jeg.

Back
Topp