Mobbing på skolen

Aprilsnar2014

Glad i forumet
*MIA*
Jeg har en sønn som begynte på skolen nå i høst. Han fortalte meg i dag at en gutt i klassen hadde sagt stygge ting til han, de to foregående dagene har han sagt dette til pappaen sin også.

Det som gjør alt ekstra vanskelig, er at han har et syndrom som gjør han ekstra utsatt.. Han skjønner ikke helt de sosiale spillereglene, han har hatt angst og holdt seg mest til voksne. Han har lavere iq, lettere psykisk utviklingshemmet...

Vi har vært forberedt på mobbing, men håpt å slippe det. Er kanskje ikke mobbing heller, men jeg ser at sønnen min blir trist og litt lei av det..

Er det noen som har noen råd? Jeg føler meg i villrede her...

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff, så fælt... Vet lærerne om utfordringene til sønnen din? Slik at de gjerne er mer obs på eventuell mobbing?
Uansett er det kanskje greit å fortelle dem om kommentarene han har fått slik at de får tatt tak i dette på tidligst mulig stadie :) Vet ikke hva annet du kan gjøre desverre :(

Uff, så fælt... Vet lærerne om utfordringene til sønnen din? Slik at de gjerne er mer obs på eventuell mobbing?
Uansett er det kanskje greit å fortelle dem om kommentarene han har fått slik at de får tatt tak i dette på tidligst mulig stadie :) Vet ikke hva annet du kan gjøre desverre :(
Vi har forberedt skolen i to år før han begynte, masse møter, læreren er godt informert, SFO også. Har også sendt Mail til alle foreldrene og holdt foredrag om utfordringene hans på Foreldremøte på tirsdag..

Vi har forberedt skolen i to år før han begynte, masse møter, læreren er godt informert, SFO også. Har også sendt Mail til alle foreldrene og holdt foredrag om utfordringene hans på Foreldremøte på tirsdag..

Da har jeg ikke flere råd annet enn å gjøre skolen obs på de kommentarene og prøve å forsikre guttungen om at det ikke er han, men den andre gutten som gjør noe feil, desverre :(

Takk skal dere ha :) skal be pappaen prate med læreren i morgen tidlig. De skal ha turdag, så da kan det oppdages enklere.

Nå tror jeg mammahjertet skal få seg en god natts søvn, takk igjen ;)

Klem til dere!

Ville tatt det opp med ansvarlig voksen jeg. Tidlig innsats osv!

Si i fra til lærerne! Veldig bra om dere kan få tatt tak i dette tidligst mulig!!

Si ifra!
Her jobber skolen med bygging av vennskap de første åra, og ekstra tydelig i oppstarten (men blimed kampanjen osv).

Han som har sagt slemme ting må lære seg at det gjør man ikke!

Samtidig vil jeg oppfordre deg til å puste med magen og ikke bli redd for mobbing med en gang dette skjer. Barn sier mye slemt til hverandre. Også til de de er veldig gode venner med.

Her kom datteren min hjem opprørt over at en venninne ikke ville leke med henne fordi hun hadde jålete sko (!). Fullt drama selvsagt. Jobben min blir jo å lære datteren min at slikt skal hun drite i. Men jeg har en funksjonsfrisk jente. Da blir det lettere.

Skjønner problemet ditt altså. Vil bare trøste deg med at ikke alt utvikler seg til mobbing, selv om man får en stygg melding eller to.

Sign. de som sier at dere skal si i fra til lærer og så håper jeg virkelig dette blir tatt tak i :)

Snakk med læreren, send mail osv. Her er det en gutt som plager min gutt av og til og vi sender mail og tar det opp ved samtaler. Spør hva som blir gjort, har det blitt bedring osv. Bare følg det opp, fortell hva gutten din sier, og krev at det blir gjort noe med!

Er bare å ta kontakt med læreren å få dde til å observere i friminuttene.
Mobbing er det jo ikke ennå men kan fort bli det om det fortsetter for da foregår det jo over tid

Hvis han har en diagnose ville jeg krevd ekstra oppfølging. En person som kan hjelpe han når han ikke forstår spillereglene. Han er nok utsatt hvis han ikke forstår alt, unger er ikke alltid snille . Forferdelig hvis de skal være stygge med han. Viktig å få ordning fortest mulig.

Jeg hadde tatt det opp med læreren, og evnt vært åpen om det og fortalt det på foreldremøte. Da har foreldre mulighet for å forklare ungene hvorfor din sønn er litt annerledes, at det har en grunn. Da kan mobbingen avta, for da er de ikke nysgjerrige lengre :)

TuMmY LoVe

Back
Topp