Mobbing og rettskriving

LibeH

Elsker forumet
Jeg var nettopp innom et annet forum, var der bare som gjest, men svarte på noen innlegg/tråder.
Og det gikk ikke lange stunden før noen ble uenig med et svar jeg ga, men i stede for å holde seg til tema,
ble jeg hånet for orddellingene og skrivefeilene mine.....
Ja jeg veit jeg skriver mye feil og ikke minst deler opp ord som ikke skal deles opp osv, men inne på dette forumet
hadde de tydeligvis ikke hørt om dysleksi, jeg har til tross mine år på baken ikke klart å kurrere meg selv for dysleksi, men
har fram til nå følt meg såpass trygg at jeg våget å bevege meg inne forum og andre arena hvor det kreves at jeg kun kan ytre meg skriftlig,
men nå fikk jeg en ekkel klump i magen og kjenner at det er kansje best jeg bare holder borte fra forum og slike steder hvor det krever skriftlig dialog.

Herrefred, da har de lite å gjøre az..
Syns ikke du skriver så ille jeg til å dysleksi, har sett mye verre enn den måten du skriver på..
Så håper du ikke forsvinner herfra hvertfall..[:)]

For å være ærlig, så har jeg ikke lagt merke til at du har dysleksi jeg.....[8|]
Det er vel ingen som skriver perfekt vel...??? I hvertfall ikke jeg. Det går fort unna i svingene av og til, og det blir feil.
At folk skal bry seg om det, og rakke ned på andre, er helt ufattelig.
Jeg syns du skal drite i disse kommentarene! (Det er kanskje lettere sagt enn gjort, men de er ikke verdt det engang...).
Jeg håper du blir her, og ikke forlater oss!! Syns innleggene dine er koselige, og du har alltid en koselig kommentar på lur om noen er litt nedfor... Ei jente vi trenger her inne[:D]
Sender deg i hvertfall en stor klem[:D]

Jeg prøver å heve meg over dette, men etter å ha fått dette slengt i tryne nå, blir jeg veldig usikker.
Men jeg håper jo om det skulle noe som er vanskelig å forstå, at folk spør en gang til, jeg blir hvertfall ikke fornærmet :)

helt utrolig, at ikke folk kan oppføre seg!!!!!
Her er det iallefall ingen som vil mobbe noen for skrivefeil, om man har dysleksi eller ikke!!!!!!
her kan du skrive allurat hvordan du vil [:)]

Drit i de, lov meg det, klem

ORIGINAL: ElisabethRB

For å være ærlig, så har jeg ikke lagt merke til at du har dysleksi jeg.....[8|]
Det er vel ingen som skriver perfekt vel...??? I hvertfall ikke jeg. Det går fort unna i svingene av og til, og det blir feil.
Jeg syns du skal drite i disse kommentarene! (Det er kanskje lettere sagt enn gjort, men de er ikke verdt det engang...).
Jeg håper du blir her, og ikke forlater oss!! Syns innleggene dine er koselige, og du har alltid en koselig kommentar på lur om noen er litt nedfor... Ei jente vi trenger her inne[:D]

åååå ElisabethRB takk for gode ord, dette varmet i hjertet mitt nå, og jeg ønsker virkelig ikke å forlate denne gjengen som vi har inne, så tusen takk igjen for gode ord [:)]

Herregud, akjønner ikke at folk gidder. Hadde ikkje du sagt at du har dysleksi hadde jeg ærlig talt ikke lagt merke til det.
Og feil skriver alle, som sagt tidligere kan det gå fort i svingene. Vet at jeg selv er dårlig på rettskriving og har en del feil skriving.
Næi, her må jeg si meg enig med de andre, hev deg over sånt barnslig tøv fra andre som ikke har bedre å gjøre. Prøv å ikke la det komme innpå deg og håper at du fortsetter å være på diverse forum og skrive dine meninger[:)]

Takk alle gode jenter her inne, godt å få støtten fra dere nå, tusen takk

Det er folk som er så lite smarte som MÅ komentere andre sine feil, synes det virker barnslig å si slike ting! Nå virker jo eg fordomsfull som sier slikt om andre, men kan man ikkje si noe fint så la vær å si noe, det er normal folkeskikk![:)] Og må ikkje holde deg vekke fra forum, hev deg over dei som skriver slikt.  

Hærregud så teit[:@]
æ har heller ikke lagt merke t at du har skrivefeil heller æ da.[8|]
æ skriv på trøndersk for å ungå at folk mobbe bokmålen min for d kan æ itj å skriv [:(]
men håpe itj du forsvinn hærrifra da [:(]
klem [:)]

Håper du klarer å heve deg over det etterhvert, selv om jeg skjønner at det går innpå deg. Faderullan altså, det virker som om enkelte legger igjen hjernen et heeeelt annet sted når de går inn på forum, all forlkeskikk blir plutselig borte! Det er ingen som får vondt noe sted av å se noen skrivefeil, men mest sansynlig hadde de ikke ordforråd nok til å klare å svare på det du hadde spurt om/sagt også måtte de flytte fokus over på noe annet, og gikk til angrep. Deres tragiske liv og væremåte! Du er et flott forummedlem, og bør fortsette å være aktiv både her og på alle andre forum du måtte ønske!

Dere er så god alle sammen, og nei da, men slik respons som fra dere nå, så forsvinner jeg garantert ikke [:)]

Jeg må bare presisere at det ikke var her inne på babyverden, her opplever jeg alle utrolig gode og joviale[:)]

uff det hørtes ikke alright ut. skriver masse feil jeg også men har ikke dysleksi, bare litt for rask på tastaturet.

ikek bry deg om det , hvis de ikke er int i saken så må de jo finne noe annet de kan svare på kanskje for å føle seg selv bedre.

enig!!

ORIGINAL: 2.Gangsmamma

uff det hørtes ikke alright ut. skriver masse feil jeg også men har ikke dysleksi, bare litt for rask på tastaturet.

ikek bry deg om det , hvis de ikke er int i saken så må de jo finne noe annet de kan svare på kanskje for å føle seg selv bedre.

Jeg også, for tastaturet mitt er fullt av popcorn[8D] 

uansett hvor gammle man blir så er det like jævlig hver gang noen skal påpeke ordfeil/deling osv.
har dysleksi selv så vet hvordan det er...

Folk forstå hva du mener, men MÅ BARE påpeke feila!!

hev deg over de idiota[;)]

Så utrulig unødvendig og barnslig! Sier meg enig med de andre her: hev deg over det! Det er tydeligvis de som har et problem [:@] 

ORIGINAL: LilleKulaogFredrik

Så utrolig teit og barnslig.
håper ikke du "trekker" deg vekk herrifra, for her skal vi ikke mobbe deg for skrivefeil.[:)]

Sign! Skriver masse feil selv jeg. Selv om jeg ikke har dysleksi.
Her inne kan vi føle oss trygge hvertfall.
Hev deg bare over menneskerr som er så usaklige!

Syns ikke du skriver mye feil jeg! [;)] Jeg har selv dysleksi.. og kan skrive korrekt hvis jeg "vil". Men på forum og sånn skriver jeg mer slik jeg snakker. Bygger opp setningene på en annen måte enn jeg ville gjort om jeg skulle skrive til f.eks. læreren[8D] I tillegg legger jeg ikke mye energi i å sjekke at alle ord er helt korrekt skrevet. Og ofte er det rett og slett "trykkleif" fordi det går litt fort i svingene..[:-][:D]

Skjønner ikke at folk skal henge seg opp i sånt[:@] Selvfølgelig kan tekst føre til missforståelser fordi man ikke får med seg tonefall osv.. men d er jo likt for alle..

Hev deg over det![:)] Jeg syns du skriver bra[;)] Har sett andre (ikke nødvendigvis her) som skriver sånn at det er vanskelig å forstå hva de mener.. (med mye feil) og med min dysleksi blir det værre å lese tekst med mye feil.. Men har likevel full forståelse for at noen har større problem med å skrive rett og beundrer dem for å tørre å skrive likevel.. For det er sånn med rettskriving som med alt annet "øving gjør mester"[:)] Og jeg beundrer deg[;)]

Back
Topp