%mnd kontroll som ikke ble en hyggelig opplevelse....

LillTrille

Glad i forumet
Vi kom i dag som vanlig, og gledet oss til å se hvordan det hadde gått med vekst osv. Det viste seg at vår faste helsesøster ikke kunne ta timen med oss fordi noe annet dukket opp. Og det er jo i og for sei greit, uventede ting kan jo skje. Så kom den helsesøstra som skulle steppe inn og hilset på oss. Så langt en hyggelig dame. jeg skyntet meg å satt på en rein bleie rett før vekta. da kom første komentaren: " så skrukkete bleie?",  Jaja tenkte jeg. Den var jo bare litt skrukkete etter å ha ligget i stelleveska. Så det får hun tåle.

Etter alle målingene hadde blitt gjort, ble vi med henne inn på kontoret hennes. Vi sitter å ser på kurver osv. Så kommer vi til hode omkrets og da sier hun: " Jeg trur jeg må måle en gang til fordi han har litt uvanlig hode form, og vi måler litt annerledes hver av oss" 

Jeg har jo aldri hørt noe om dette før og han har ikke forandret seg noe siden fødsel heller. Må jo si at det kanskje var en ubetenktsom øyeblikk av helse søster å si det på den måten, men jeg klarer ikke å la være å bli urolig.. Da vi kom hjem etter timen kunne jeg ikke la være og tenke: Hva mente hun med unormal fasong? Mente hun at han kunne ha begynt å utvikle vannhodet eller noe? Ble jo mildt sagt urolig av dette!  
 
Huff, helsesøstrer altså. Det virker ikke alltid som at de tenker på hva de sier. Alt er sikkert helt fint med gutten din, jeg vil tro at hun mente at hodet er litt "skeivt" - sånn som det er på omtrent alle babyer etter fødsel og fordi at mange har en favorittside som de sover på. Jeg håper jo inderlig at hvis hun mente at noe virket unormalt hadde tatt det opp på "åntlig" og ikke bare stoppet med å måle hodet på ny.

Hvis du ikke klarer å la være å uroe deg så hadde jeg ringt Helsestasjon for å få en time med ordinarie helsesøster.
 
Litt dumt av helsesøstera å utrykke seg sånn, men hadde det var noe galt hadde hun nok sagt det... Alle babyer er jo forskjellige i hodeformen og det meste er normalt :)
 
Back
Topp