MMR vaksinen?

Tove81

Elsker forumet
Noen som har tatt den? og hvordan er det med den kontra de som de har hatt før, da tenker jeg på slapphet og feber på dagen? Kan jeg forvente at lillegutt blir febersyk de nærmeste dagene eller er denne annerledes?

Tid for 15 mnd kontroll i morgen, og jeg bare lurer på hva kan jeg forvente meg denne gangen?

Adrian tok den 19. mai, og han har ikke vist tegn til noe ennå i hvert fall :-)
Han har fått feber på de andre tre i løpet av kvelden.

Helsesøstra sa det kunne ta opp til 10 dager før han viste noe symptomer eller hva nå man kan kalle det, men ingenting ennå.

*

Alenemamma2288 skrev:
Mini skal også ta i morgen, gruer meg kjenner jeg.

Jeg og gruer meg, men nå ble jeg litt usikker om vi kansje burde vente litt. Han er forkjølet, snørret renner men ingen feber og ellers fin almen tilstand. Men er det slik at de helst skal unngå å ta denne vaksinen hvis de er tett slik som de forige?

Kvadespile skrev:
Adrian tok den 19. mai, og han har ikke vist tegn til noe ennå i hvert fall :-)

Han har fått feber på de andre tre i løpet av kvelden.

Helsesøstra sa det kunne ta opp til 10 dager før han viste noe symptomer eller hva nå man kan kalle det, men ingenting ennå.

ok takk for svar, lillegutt her har og fått feber på de tre siste, det er derfor jeg lurte på hva jeg kunne forvente meg denne gangen. Men det var det jeg mente at jeg hadde hørt om denne vaksinen ja..  Da satser jeg på barnehage etter kontrollen da, hvis han tar den da. ( er litt usikker grunnet forkjølelse)

Tror Mathias reagerte 1 av gangene på de andre, med feber samme kveld.

MMR vaksina ble det litt kraftigere reaksjon av.  Han fikk sprøyta en mandag, og natt til fredagen kom feberen, men ikke ILLE. Så, helga etter der igjen, nesten 2 uker etter, fikk han utslett over hele overkroppen og litt i  ansiktet. Men han var ikke plaga av dette. Men er visst mindre enn 1 av 20 som får såpass reaksjon...

Back
Topp