MMR vaksine.

shina

Elsker forumet
Hva er tankene deres rundt denne vaksinen?

Jeg har nå tatt en avgjørelse på at hun ikke skal få MMR vaksinen ved 15mnd.

Jeg har tenkt til og prøve å få til at hun kun får mesling vaksine, uansett om jeg må betale for den selv eller ikke. Hvis dette ikke går vil jeg vente med å gi henne MMR til hun er 2 1/2 år.

Grunnen er at jeg har sliti med angst ang Autisme helt siden hun var født, det kommer og går og det tærer veldig på meg. Hun har ikke symtomer på det utifra det jeg kan se. Men redselen slipper ikke taket og jeg kjenner jeg blir helt på gråten av å tenke på å gi henne denne vaksinen.

Jeg er klar over at det ikke er noe hold i at MMR fører til Autisme. Forskere har ikke klart å bevise at det har noen sammenheng.

Jeg er for vaksinasjons programmet, men enten får de bare gi Mesling vaksine ellers får de utsette dette!

Utifa forskningen i danmark mener man det, men jeg tør ikke ta sjansen.
Jeg er ikke i mot vaksinene men jeg vil bare ha Meslinger vaksinen eller vente til hun er eldre. Helst vil jeg bare ha meslinge, jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de gir Rødehunder og kusma når de er så små, den kunne heller fått det når de var større hvis de ikke hadde fått de til da.

synd at så mange velger bort vaksinen. tenk hvor farlig det er for gravide å få rubella, og mange gravide vet ikke en gang at de ikke er immune, fordi enkelte kan miste immuniteten selv om de er vaksinert

Så hvorfor ta en vaksine som ikke garanterer imunitet? det er en ufarlig barnesykdom, man kan heller vaksinere senere hvis de ikke har fått den som barn.

Back
Topp