MMR vaksine

✨ Camilla ✨

Andre møte med forumet
Hei.
Har flere her tatt mmr vaksine?
Hvordan har deres små gull reagert på den?
Min lille skatt tok den på tirsdag og fikk feber over 40 og kramper natt til onsdag(var helt frisk før den). Vi får ikke feberen bort med paracet, så han er veldig slapp pga høy feber og kroppen svikter. Flere som har opplevd dette? Har vært i kontakt med legevakten som ville at vi skulle se det ann, så jeg har prøvd å få time hos fastlegen.
Gjør så innmari vondt i mamma hjerte å se han sånn. Nesten så vi gråter i kor.
 
Hei.
Har flere her tatt mmr vaksine?
Hvordan har deres små gull reagert på den?
Min lille skatt tok den på tirsdag og fikk feber over 40 og kramper natt til onsdag(var helt frisk før den). Vi får ikke feberen bort med paracet, så han er veldig slapp pga høy feber og kroppen svikter. Flere som har opplevd dette? Har vært i kontakt med legevakten som ville at vi skulle se det ann, så jeg har prøvd å få time hos fastlegen.
Gjør så innmari vondt i mamma hjerte å se han sånn. Nesten så vi gråter i kor.
Vi fikk tips om å bruke ibuprofen og paracetamol flytende, og ikke i stikkpille-form; da det har mer stabil effekt. Av med alle klær - ha kun på bleie.
 
Vi fikk tips om å bruke ibuprofen og paracetamol flytende, og ikke i stikkpille-form; da det har mer stabil effekt. Av med alle klær - ha kun på bleie.



Vi kan ikke la han være i bleia, han fryser og rister noe fryktelig stakkars.
Vi har alltid gitt flytende da jeg ikke de Stikkpillene. Skal be sambo å kjøre opp å kjøpe ibuprofen også. Enda godt at vi fikk legetime i morgen, for den samvittigheten jeg har nå er ikke god. Angrer nesten på at jeg lot de vaksinere han.
 
Huff, stakkars lille. Bar dere får en sjekk i morra :) Har hadde vi ingen bivirkninger etter vaksina, heldigvis. Så må du huske på at feber og ubehag nå er heldigvis mye bedre enn å få meslinger.
 
Vi hadde ingen reaksjoner på den heldigvis. Har ikke reagert på noen av vaksinene... gjør så vondt i mammahjertet når de små er syke, og dette hørtes ut som en skremmende opplevelse... håper det er bedre nå?! Men sikker på det er vaksinen som er årsaken? Vi fikk beskjed fra helsestasjonen at bivirkningene ville komme først 10-14 dager etter denne gangen...
 
Han fikk reaksjon veldig fort i tillegg til at han fikk halsbetennelse, allergi(dyreallergi) slo ut for fult i tillegg siden vi dro på hytta som det har vært dyr på.
Vi var hos legen fikk det bekreftet, selv om det ikke er normalt å reagere så tidlig så gjør noen få det.
Feberen ble borte etter 5 dager og utslett forsvant når feberen ble borte.
Så her kom alt samtidig, men nå er han frisk og rask igjen.
 
Nå er det snart frøknas tid til å få den, og ei mamma som er veldig spent og gruer seg litt :sorry:
 
Vi kan ikke la han være i bleia, han fryser og rister noe fryktelig stakkars.
Vi har alltid gitt flytende da jeg ikke de Stikkpillene. Skal be sambo å kjøre opp å kjøpe ibuprofen også. Enda godt at vi fikk legetime i morgen, for den samvittigheten jeg har nå er ikke god. Angrer nesten på at jeg lot de vaksinere han.

Du må absolutt ikke angre på vaksinen, for bivirkningene går over, men å gå uvaksinert kan gi "bivirkninger" som ikke går over, og som er så mye verre enn en feber at det kan gå riktig ille.
Du gjorde helt uten tvil det rette ved å vaksinere ham til riktig tid. Det er vondt med syke små, men det går over, også er han trygg for sykdommene han kunne fått om han ikke var vaksinert, og det er faktisk verdt en feber, selv om mammahjertet brister.

God bedring til lille! <3
 
Da drar jeg frem denne litt igjen:) frøkna fikk vaksinen forrige uke, og da vi sto opp til morgenen merket jeg at hun var ganske varm på kroppen. Målte temp til 38,7, men veldig fin allmenntilstand og da ga vi ikke noe nedsettende. Samme temp nå til kvelden og da fikk hun en paracet stp da hun viste ubehag. Håper disse bivirkningene går fort over, og at det ikke blir verre :Heartred
 
MMR vaksinen er litt spesiell og bivirkningene kommer oftest 1-2 uker etter at den er tatt. Her fikk mini feber og røde prikker 2 uker etter vaksinen. Gikk over dagen etter.
 
Back
Topp