MMR vaksina

Grete71

Forumet er livet
Har de fått MMR-vaksina? Fikk de noen reaksjon? Færre enn 1 av 20 får visst reaksjoner.. Her fikk Mathias feber 3 dager etterpå, som heldigvis bare varte i 1 døgn, men nå, nesten 2 uker etterpå, fikk han utslett over hele kroppen - sikkert Røde Hunder - en mild variant som et resultat av vaksina. Denne vaksina inneholder jo "levende" virus.

Vetle reagerte ikke i det hele tatt han..

Dakar lille, han ser jo ikke ut... men er ikke plaget, heldigvis!

Litt dårlige bilder for de er tatt med mobil, og "lysnet" etterpå :-)

Melissa skulle egentlig ta idag, men vi ble mye lengre i drammen..
Så hun har fått ny time 30, men må nok utsette den også, siden vi er her enda..

Men er visst veldig vanlig at de får utslett/prikker

Nei, ingen store reaksjonar på vaksinen her. Litt liten matlyst kanskje, men det kunne jo komme av andre ting òg.?

Småen min hadde den fjerde barnesjukdommen for eit par manader sidan. 3 dagar med feber og så utslett. Utsletta ligna på dei småen din har Grete. Han har ikkje hatt den fjerde barnesjukdommen Mathias'en òg då? 

Vi har ikke fått innkallelse enda, men håper vi får time snart! Lyst til å få det overstått når det er snakk om den mest omdiskuterte vaksinen...

Bzzzz skrev:
Nei, ingen store reaksjonar på vaksinen her. Litt liten matlyst kanskje, men det kunne jo komme av andre ting òg.?

Småen min hadde den fjerde barnesjukdommen for eit par manader sidan. 3 dagar med feber og så utslett. Utsletta ligna på dei småen din har Grete. Han har ikkje hatt den fjerde barnesjukdommen Mathias'en òg då? 

Njah vet ikke.. Var jo 1 uke mellom feberen og utslettet...

Ylva09 skrev:
om feber og eller utslettet kom etter vaksinen, trengte de nødvendigvis ikke å komme samtidig. :-) Kunne være en uke i mellom.

Ja det vet jeg. Men hvis det var 4.barnesykdommen (eller var d 3. hehe..) så trodde jeg de kom samtidig, eller i hvert fall nesten?

Back
Topp