MMF og kakepynting * nye bilder i HI*

lenemor

Forumet er livet
Ja, jeg lovte bilder av ferdig resultat. Den ble skjev, og den er veldig bulkete, den var glattere da jeg satt den i kjøleskapet kvelden før - men alt i alt er jeg godt fornøyd

[hr]
Ja, superberta lurte på hva mmf er, og så tenkte jeg at jeg likegodt kunne lage en tråd som viser fremdriften på kaka til G

MMF betyr marshmallowfondant, og er altså en masse som kan minne om marsipan. Forskjellen er at den er hvitere, og den er uten nøtter (greit for allergikere) - laget av marshmallows, vann, matfett og melis

I dag har jeg gjort mine aller første forsøk på å lage dekorasjoner. De kan jeg la stå fremme (og så har jeg dem i en boks senere så de ikke ligger fremme så G ser dem) så de får tørke før jeg skal ha dem på kaka. I dag har jeg laget noen kalaliljer, og en banner som jeg skal skrive på

Støvbærerne i liljene er farget med wilton-farge, og så har jeg børstet litt sølvglitter på kanten av liljene. De ligger på en skål og tørker for at de skal holde den litt buede formen

Så kjempe fint ut[:)] Gleder meg til å se bilde av ferdige kaka[;)]

Så flink du er:-)
Er den grei å forme?

jeg synes den er litt som modelleire - min ble litt tørr, kanskje fordi den har vært alt for kald? Neste gang skal jeg ikke putte den i kjøleskapet [&:]

AHA! Da har jeg lært noe nytt idag også![:D]

Knallfine liljer da!

WOW imponerende!! Så flink du er Lenemor!!

Kult ....det blir knallfint da, lenemor!

da var kaka spist [:D]

Jeg synes kaka ble råleker assa[:D]

Knallfin!!![:)]

Den kaka ble knall fin,så flink du er

Kjempefin kake!! Hva sa jubilanten????

Wow! Så flott kake du har laget - send over litt da[8D][:D]

WOOOOOOOOOW!!!!!!

Say no more!!!

Det er faktisk ikke mer igjen av kaka - den ble spist opp... og når jeg klarer det klarer alle det, så det er bare å sette igang og bake damer [:D]

Jubilanten var godt fornøyd han, og satt stor pris på kaka si, heldigvis, ellers hadde han nok fått den i fjeset [;)]

ORIGINAL: lenemor

Det er faktisk ikke mer igjen av kaka - den ble spist opp... og når jeg klarer det klarer alle det, så det er bare å sette igang og bake damer [:D]

Jubilanten var godt fornøyd han, og satt stor pris på kaka si, heldigvis, ellers hadde han nok fått den i fjeset [;)]

Nora fikk se kaka.

"Mamma, jeg ønsker meg lilla sånn"

Back
Topp