MMF haha

Drcat

Forelsket i forumet
Er det noen som kan gi meg ein god oppskrift med dette? Og hele kaka også :p

http://marenshemmeligheter.blogg.no/1298020765_bltkake_med_skogsbr_o.html

Kuttet ut deldiafett i mmfoppskriften denne gangen, og da gikk ting såååååå mye bedre... Brukte bare litt nøytral olje da jeg skulle kjevle den ut.
(Bildet er av den mislykka kaka siden jeg ikke har fått pyntet den nye enda [;)])

Men selve bløtkaka INNI har jeg laget hundrevis av ganger, og den er syyyyyyyykt god! [:D]

ORIGINAL: Wicked

http://marenshemmeligheter.blogg.no/1298020765_bltkake_med_skogsbr_o.html

Kuttet ut deldiafett i mmfoppskriften denne gangen, og da gikk ting såååååå mye bedre... Brukte bare litt nøytral olje da jeg skulle kjevle den ut.
(Bildet er av den mislykka kaka siden jeg ikke har fått pyntet den nye enda [;)])

Men selve bløtkaka INNI har jeg laget hundrevis av ganger, og den er syyyyyyyykt god! [:D]

Dette så jo egentlig sykt enkelt ut. Men den MMF'n,smaker den tilnærmet marsipan eller?

Tusen takk Maren den var jo kjempe fine!
Trur eg ska prøva meg på den [:D]

Men; har du hatt blå konditorfarge i? Tenkte siden lokket var hvitt? Og de figurene, har du bare skjært ut de selv? [:)]

Var det vanskelig ? :p

ORIGINAL: Drcat

Tusen takk Maren den var jo kjempe fine!
Trur eg ska prøva meg på den [:D]

Men; har du hatt blå konditorfarge i? Tenkte siden lokket var hvitt? Og de figurene, har du bare skjært ut de selv? [:)]

Var det vanskelig ? :p

Den er veldig blå, eller turkis, det er bare bildet som lyver litt... Figurene er laget med pepperkakeformer [:D]

Maren: takk for oppskrift, den skal prøves. Lurer på om jeg må bake den i helga for å prøve ut først. Men jeg lurer på noe (ja jeg er grønn i baking[8D]), du skriver vaniljekrem og vanlig krem.. er vanlig krem, kremfløte liksom??[;)] Går det fint an å lage mmf for hånd, jeg har ikke kjøkkenmaskin..    takker for hjelp

Ikke for å kuppe tråden altså; men kan man fryse mmf?
Vi skal ha selskap neste helg, men så har plutselig svigers bestemt at de kommer på tirsdag[>:][&:][8|] Og jeg må jo nesten ha kake til dem, men helgen er tettpakket, så har tid til å bake kun idag.. Så kan jeg lage kaken idag, og fryse den til tirsdag?

ORIGINAL: DaintyDelusiveDoll

Ikke for å kuppe tråden altså; men kan man fryse mmf?
Vi skal ha selskap neste helg, men så har plutselig svigers bestemt at de kommer på tirsdag[>:][&:][8|] Og jeg må jo nesten ha kake til dem, men helgen er tettpakket, så har tid til å bake kun idag.. Så kan jeg lage kaken idag, og fryse den til tirsdag?

Frys i veg [:)] vi gjorde det med dåpskaka til Mathea ihvertfall, og den var like fin....og like god [:D]

Back
Topp