MME

brultus

Blir kjent med forumet
Hei
 
Vi har en gutt som bare err 4 dager gammel. Mor har litt lite melk og han får derfor Collett i tillegg. Vet noen av dere hvor mye det er vanlig å få når de er så små?
 
En annen ting? Hvilke rutiner har dere tilberedning av collett. Føler det tar evig tid å vente på at det kokte vannet skal bli avkjølt.
 
Takk
 
ORIGINAL: brultus

Hei

Vi har en gutt som bare err 4 dager gammel. Mor har litt lite melk og han får derfor Collett i tillegg. Vet noen av dere hvor mye det er vanlig å få når de er så små?

En annen ting? Hvilke rutiner har dere tilberedning av collett. Føler det tar evig tid å vente på at det kokte vannet skal bli avkjølt.

Takk

 
Begynte med collet på datra mi da ho va 4 dager også. amminga gikk ikke bra[&:] det står på pakken hvor mye di ska ha fra di er så å så gammel. 0-2 uker 6-7 ganger i døgnet å ca 60-80 milliliter mme, men kommer jo ann på babyen også. Er ikke farlig om di spiser mere i ett måltid. så står det videre også, på bakksiden av colletpakken.
Jeg koker opp ca to liter vann. heller det i en bolle tilsetter to spiseskjeer malt veldig viktig, heller det i flasker fra litermålere, lar det stå å avkjøle seg helt. setter det i kjølleskapet. Så når måltidet kommer varmer jeg flaksen i mikroen uten pulveret i, etter det er passe varm heller jeg pulvermengden oppi, eks 150ml = 3 pulver skjeer med mme. Da er den helt fersk melka å babyen blir mer glad[:D][:D]  detter er min måte i såfall. Håper det hjalp litt[:D]
 
Eg og koker opp vannet på forhånd, heller det på flasker, lar det avkjøles før eg setter det i kjøleskapet. Da er det fort gjort å varme vannet til passe temp. i microen, og tilsette mme[:)]
 
Mi drikker ca 160 ml til hvert måltid nå.. hun er snart 4 mnd.
 
Vi måtte også gi snuppa vår tillegg med en gang. Syns det var veldig vanskelig og de sa ingenting om mengde på sykehuset.
Hadde jeg visst det jeg vet nå, ville jeg blandet en god flaske, kanskje 100 ml, sett hvor mye som ble igjen når babyen er ferdig. Neste gang da, ville jeg blandet litt mer enn den hadde drukket sist. Dersom det blir litt igjen, så vet du at ungen din er mett og har det bra [:)] De regulerer selv.  Masse lykke til!!!
 
Back
Topp