MME

abrakad

Forelsket i forumet
Hei!
De første 14 dagene etter mini kom så kunne jeg fullamme han. Men så begynte vekta hans å rase og jeg har rett og slett ikke nokk melk. Jeg drikker så mye, og pumper meg dagen lang men produksjonen vil ikke opp. Han får derfor annenhvert måltid mme og mm. Vi har brukt NAN frem til nå, men han ble så fryktelig plaget med magen, så for et par dager siden prøvde vi hipp, og merket vanvittig forskjell på magen med en gang, og har kuttet ut NAN.
MEN(!!!) det holder jo ikke i magen? NAN holdt ca 3 timer og han sov 4-5 timer på natta, men med hipp må han ha hver andre time, av og til før 2 timer har gått også, til og med på natta. Vi prøver mindre mengde bare for å sjekke om det er noe annet en sult, Men det er tydelig at han ikke er mett. Er det normalt, at han må ha mat så ofte med hipp?
Så over på hovedspørsmålet - kan han få hipp på dagen (og mm annenhvert måltid) og et måltid med NAN på natta, slik at han får sove skikkelig, eller blir det bare tull når det blir 3 forskjellige melktyper? :confused:
Helsestasjonen var jo såklart stengt idag, så håper noen her har erfaring med dette :) Han er 6 uker
 
Vet ikke med mm. Men frøkna vår får kun mme. Ho var aldri fornøyd med hipp og var alltid sulten og aldri helt fornøyd! Vi bytta til little steps og ho er helt fornøyd med metthet, får kun litt malt i hver flaske og aldri vondt i magen lengre. Kan være dere kan prøve å bytte mme? Merker jo fort om det ikke fungerer og eventuelt verdt å prøve :)
 
Jeg har óg gått over på mme. Han er snart 6 uker.Bruker hipp. Noen ganger virker det som det er nok og andre ganger leter han etter mat igjen etter en liten stund. Jeg spurte min mor om dette og hun sa hun pleide å gi oss vann (kokt og kjølt ned selvfølgelig) hvis vi ikke var mett. Meeen jeg skal høre med helsesøster. :)
 
Det kommer nokk av at den er lettere å fordøye, i motsetning til nan. Er jo det som gjør at den er bedre for magen også :)
 
Husker ikke hvordan det var med mme, mitt første barn fikk det. Vi brukte nan og mener å huske (hun er snart 12 år) at hun tidlig sov gjennom natten. Så det er sikkert som du sier at den «holdt lengre».
Men når det er sagt, min har enkelte netter der han sover ca 4 timer, mens andre netter spiser han ca hver andre time. Han er 7 uker og får kun mm, men jeg tenker at kanskje din rett og slett har behov for å spise flere ganger i løpet av natten sånn som enkelte barn på mm gjør? For barn som drikker mme blir vel flasken også trøst, kos og nærhet, sånn som puppen er for de som tar den?
 
Back
Topp