MME

Chupachups

Glad i forumet
Dere som har mme-barn på rundt 7 mnd, hvor mye mme drikker de pr døgn?
Har en pjokk som i det siste ikke vil ha mme (prøvd både med flaske, drikkekopp og glass), får kun lurt det i han når han sover eller når han er ekstremt trøtt
 
Her er minst’n 8 mnd om 8 dager å han har i den siste mnd drukket ca 250-270ml i døgnet. Mesteparten drikkes rett før legge tid på kveld ( alt ifra 120ml til 180ml )
 
Dere som har mme-barn på rundt 7 mnd, hvor mye mme drikker de pr døgn?
Har en pjokk som i det siste ikke vil ha mme (prøvd både med flaske, drikkekopp og glass), får kun lurt det i han når han sover eller når han er ekstremt trøtt
Her har det vært totalt mme nekt omtrent de siste dagene. Vanligvis spiser hun 5-600ml i døgnet etter at vi begynte med fadt føde, men nå er det helt uaktuelt for å si det sånn og du kan tro jeg blir bekymret. 150-300ml har vært maks og da drikkes mesteparten på kvelden når hun er trøtt eller når hun sover. Dagtid er kanskje 10-30ml av gangen, eller ingenting da. Hun er like blid og fornøyd, men blir litt hard i magen innimellom når hun får i seg lite mme. Hun drikker heldigvis litt vann da. Har nå fått inntrykk av at dette er noe flere er igjennom. Hun har vært mme barn siden fødsel omtrent og er nå 7,5 mnd.
 
Så lenge baby spiser vaariert med mat og får i seg nok vann så tror jeg ikke det er så farlig om de ikke drikker så mye mme.

Jeg fikk mme selv og sluttet visst helt å ta imot det da jeg var 9mnd.
Min lille ville plutselig ikke ha da hun var 6 mnd nå i oktober, så jeg laget grøten på mme i stedet for bare vann.
De siste to ukene har hun gått tilbake til mer mme og mindre fast føde, men det er pga. tenner tror vi og helsesøstra. Hun drikker nå tre flasker om dagen på totalt ca. 450mL i døgnet og vokser fint og er så blid og god.
 
Back
Topp