MME

Heidilive

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Hei.

Kan eg få dine beste MME tips? Her ble det delamming & MME på ubestemt tid.

Har i tillegg litt spørsmål, håper noen vet meir enn meg.

1. Baby Brezza. Verdt pengene? Kreves det en del rensing/vask/service?

2. Flasker? Hvilken er best? Hvor mangen flasker ville du hatt?

3. Noterer du mengde og tidspunkt? I delammetåka mi går ting litt i surr, og er redd for å gi vetla for mye.

4. Utstyr som er godt å ha. Chicco flaskevarmer med bil adapter ser fin ut? Skip Hop flaskevarmer/termosholder? Annet utstyr du liker/vil anbefale?

1) babybrezza er sååååå verdt det! [emoji7] kun vask en gang i mnd, og skylling av trakten etter hver 4.flaske.

2) Mam antikolikk er de folk flest bruker. Men barn er forskjellige, så det er mulig at din feks liker dr.brown best. Jeg har 6 flasker og syns det er Ok, men kunne hatt et par til.

3) nei, har det i bakhodet.

4) har avent dampsterilisator som er gull verdt syns jeg. Ellers bruker jeg vannkoker, og termos når vi er ute.

Tillggstips som du ikke har spurt om:

Vanlig nan pro er ofte hard for magen til de små. Nan sensilac er ganske ny på markedet, og er egentlig for de med sensitiv mage. Folk flest ser ut til å bruke enten den eller hipp. Er din veldig sensitiv, så kan nan ha1 være løsningen (apotek).

Evt tillegg:
Ved hard mage: maltekstrakt
Ved luft i magen: minifom-dråper
Ved vondt i magen: semper-dråper

Ellers bare å spørre om det er noe, jeg er nå på mitt 3. 100% flaskebarn [emoji846]

1) babybrezza er sååååå verdt det! [emoji7] kun vask en gang i mnd, og skylling av trakten etter hver 4.flaske.

2) Mam antikolikk er de folk flest bruker. Men barn er forskjellige, så det er mulig at din feks liker dr.brown best. Jeg har 6 flasker og syns det er Ok, men kunne hatt et par til.

3) nei, har det i bakhodet.

4) har avent dampsterilisator som er gull verdt syns jeg. Ellers bruker jeg vannkoker, og termos når vi er ute.

Tillggstips som du ikke har spurt om:

Vanlig nan pro er ofte hard for magen til de små. Nan sensilac er ganske ny på markedet, og er egentlig for de med sensitiv mage. Folk flest ser ut til å bruke enten den eller hipp. Er din veldig sensitiv, så kan nan ha1 være løsningen (apotek).

Evt tillegg:
Ved hard mage: maltekstrakt
Ved luft i magen: minifom-dråper
Ved vondt i magen: semper-dråper

Ellers bare å spørre om det er noe, jeg er nå på mitt 3. 100% flaskebarn [emoji846]
Tusen takk for så bra svar!

Etter helsesøster var her idag blei det egentlig berre bekrefta at me fortsetter med MME da eg har nesten ingen melk.

Så bestiller Babybrezza idag tenker eg. Lager den ingenting mellom 60 og 120? Om baby da skal ha 80/90ml lager du da 120ml og kaster?

Me har Mam antikolikk flasker og philips avent flasker (dei fra babypakkene), men lurer på å kjøpe Dr. Brown å teste de ut også.

Kan du sterilisere alle flasker i den sterilisatoren eller kun Philips sine? Eller veit du om det finnes en universal en?

Det var HIPP me startet med, så fortsetter med den. Har ikkje merket til så masse magevondt enda men både malt-extract og miniform dråper er kjøpt inn.

Nei, babybrezzaen kunne godt hatt flere mengde-valg, det er det eneste negative.
Slik jeg ser det så har man 3 valg:
-lage mer og evt kaste.
-fylle på med ferdigblandet mme fra kartong og evt sette flasken et par sekund i micro.
-måle opp pulver i pulverdispenser og ta bare vannet fra babybrezzaen. Fordelen der er at vannet allerede har rett temp.

Sterilisatoren kan sterilisere alle typer flasker.

Høres ut som du er god forbredt [emoji846]

Sniker.

1. Ja! Den er virkelig verdt hver krone. Vi var veldig frem og tilbake men kjøpte den til slutt og er så glad for det.

2. Vi har Dr Brown’s og er fornøyd med de. Det var de hun fikk best ”flyt” og minst luft med (de har ventileringssystem). Hun spiste så fort og slukte så mye luft da hun var nyfødt at alt annet var uaktuelt. Vi har 7 flasker, siden sterilisatoren tar 6. Da har vi en vi kan bruke mens resten vaskes og steriliseres. Det holder som regel til et døgn +-. Vi har hatt færre og det var bare styr, måtte vaske og sterilisere hele tiden.

3. Nei. Vi fikk beskjed av HS om at hun ikke kunne få for mye, hun skulle få så lenge hun var sulten. Vi lot henne regulere.

4. Vi har aldri brukt flaskevarmer. Vi har med en termos med kokt vann, en flaske med kaldt vann og en doseringsboks til MME-pulver. Det går veldig raskt og blande vann og helle i pulver når man lærer seg blandingsforholdene. Vi synes sterilisator er veldig praktisk.

Sniker.

1. Ja! Den er virkelig verdt hver krone. Vi var veldig frem og tilbake men kjøpte den til slutt og er så glad for det.

2. Vi har Dr Brown’s og er fornøyd med de. Det var de hun fikk best ”flyt” og minst luft med (de har ventileringssystem). Hun spiste så fort og slukte så mye luft da hun var nyfødt at alt annet var uaktuelt. Vi har 7 flasker, siden sterilisatoren tar 6. Da har vi en vi kan bruke mens resten vaskes og steriliseres. Det holder som regel til et døgn +-. Vi har hatt færre og det var bare styr, måtte vaske og sterilisere hele tiden.

3. Nei. Vi fikk beskjed av HS om at hun ikke kunne få for mye, hun skulle få så lenge hun var sulten. Vi lot henne regulere.

4. Vi har aldri brukt flaskevarmer. Vi har med en termos med kokt vann, en flaske med kaldt vann og en doseringsboks til MME-pulver. Det går veldig raskt og blande vann og helle i pulver når man lærer seg blandingsforholdene. Vi synes sterilisator er veldig praktisk.
Takk for svar! Skal bestille Dr.Brown idag tenker eg, og kanskje en fra NUK eller Eco Viking for å prøve. Har nyfødtflasker med ett hull fra philips & mam men melka kjem SÅ fort. Ho sluker det i seg. Me prøver å pause ho en del men ho drikker veldig fort og så svelger vrangt.

Babybrezzaen ble bestilt igår & gleder meg!

Takk for svar! Skal bestille Dr.Brown idag tenker eg, og kanskje en fra NUK eller Eco Viking for å prøve. Har nyfødtflasker med ett hull fra philips & mam men melka kjem SÅ fort. Ho sluker det i seg. Me prøver å pause ho en del men ho drikker veldig fort og så svelger vrangt.

Babybrezzaen ble bestilt igår & gleder meg!

Min spiste i hvert fall mye saktere og mer kontrollert med Dr Brown’s :) Og da fikk hun i seg mye mindre luft også.

Min spiste i hvert fall mye saktere og mer kontrollert med Dr Brown’s :) Og da fikk hun i seg mye mindre luft også.
Da har eg bestilt Dr.Browns flasker startsett også. I tillegg til Babybrezza, Skip Hop flaske-veske og doseringsbeholder. Regner med eg får orden i sysakene snart & mer kontroll på dette.

1. JA! Lillegutt har hatt perioder hvor han er så urolig at jeg ikke veit hvor jeg skal gjøre av meg, da er det gull verdt at å lage mat tar 15 sek med en hånd. De er null problem å få solgt til halv pris når den ikke trengs mer. Har lett etter brukt men rakk aldri å få kjøpt før den ble solgt [emoji14] ikke så mye styr med rengjøring som jeg trodde. Litt av grunnen til at jeg opprinnelig ikke skulle kjøpe var fordi jeg trodde det var stress :)

2. Vi har kun brukt mam anti kolikk hittil. De er selvsteriliserende i mikro, noe jeg elsker, og gjør jobben enklere og man slipper å koke eller enda en dings for å sterilisere. Og man trenger ikke ta med masse flasker om man skal bort på besøk så lenge de har litt såpe, en kost og mikro :) vi har 7 store og 3 små, men skal helt klart kjøpe 4 store til når vi skal til sverige (charlottenberg nye maxi mat har 2pk til 99kr).
Men kjøp en og prøv først, evt hent ut babypakke fra apotek 1, der følger det med en liten :)

3. Gjorde i starten for å få inn rutinen, men ble stressa over at han var storspist, og måtte innse at det var magen hans som sa når han var sulten, ikke klokka. Men kjekt å notere om de har et fast måltid hvor de spiser mer/mindre. Her er det siste nattmåltidet mye mindre enn de andre, så slipper å kaste bort mme :)

4. En god thermos og pulverboks til uteturer. Ellers er brezza det jeg ville brukt pengene på :)

Sniker fra januar: veldig enig med det alle de over skriver! Har baby brezza selv og nå føler jeg meg helt avhengig av den :p bruker mam anti colic og steriliserer dem i mikro. Har åtte flasker så vi alltid har nok om vi ikke rekker å vaske over eller er borte el. Skylder de i kaldt vann etter måltidet og lar dem stå med vann i til jeg setter de i oppvaskamaskina. Setter den på på kvelden når vi legger oss og da er det bare å slenge de i mikroen på morningen så er alt klart :-)
Koker vann på termos og avkjøler resten i glassflaske som vi har med på tur. Blander da to tredejedeler kaldt og en tredjedelt varmt i flaska.

Ble selv veldig overrasket over hvor fort det gikk å få orden og system på alt. Man lærer seg raskt hva som funker best for dere :-) anbefaler også flaskebarna norge på facebook! Genialt hvis man trenger raskt svar på noe, det er alltid noen som svarer;)

1: Ja den er verdt pengene[emoji3] Funker også fint med vannkoker som har termostat på 40c og doseringsboks.

2: Vi bruker mest dr brown’s har vel rundt 30 stk av dem. Har 8 mam antikolikk. De er veldig dumme når man varmer mm i vannbad, da lekker de. Men til mme funker de fint. Bruker da baby brezza eller micro. Jeg har tvillinger så trenger litt flere flakser[emoji23]

3: Man får vel ikke gitt de formye?

4: Vannkoker med 40 c er gullverdt. Orker ikke bære brezzaen opp på soverommet og ned på kjøkkenet hverdag. Er vel litt råflott med 2[emoji87]

Er det noen som har noen tips til mme? Vi har prøvd 9 forskjellige slag men ingen av de funker helt. Virker som Semper er den beste for magene, men det lukter veldig surt av gulpen[emoji85]

Bruker mme iblant, erfaring fra forrige barn også.

Har vannkoker som man kan varme vannet til 40 grader. Koker vannet først en stund før slik at det blir kaldt til bruk, og så trykker jeg bare på 40grader når det trengs. Blir perfekt temperatur.

På tur fyller vi en termos med 40graders vann. Skal vi være borte en stund tar jeg med en liten termos med kokvarmt vann, hvis vannet i andre termosen har blitt for kaldt. Bruker deretter en doseringsboks som jeg heller ferdigposjonert mmepulver fra.

Jeg er veldig fornøyd med phillips avent. Har ca 10 flasker, men det er mer enn nødvendig. Hvis man ammer burde man bruke en flaskesmokk med få hull slik at baby ikke venner seg til at maten kommer fortere på flaske.

Har sterilisator elektrisk og til mikrobølgeovn. Den elektriske er gull verdt om man skal dra på helgetur osv. Ikke barebare å finne en mikro å sterilisere flaskene i fant jeg ut forrige gang.

Ville bare tipse om billige dr brown's flasker på iherb. 50kr flaska (250ml)

Back
Topp